Asus A7V266-E start heeeel traag op

Pagina: 1
Acties:

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 23:06
'Low peeps,

Ik zit met het volgende probleem:

Nieuwe hardware gehaalt (Asus A7V266-E, XP1700+, 256MB DDR). Alles mooi aangesloten, maar een paar probleempjes kwamen bovendrijven, namelijk:

-Als ik de hdd als master op primaire ide kanaal zet (als enigste), had ik vaak dat de bios de harddisk (een Seagate Barracuda III 40,9GB 7200 toeren) niet herkende.. zette ik hem als slave, weer wel.. heel vaag..
-Als ik de pc opstart (met harddisk als primaire slave), doet hij daar soms wel 2 minuten over, en speciaal bij het windows 2000 schermpje (u know, wit ding, en kleine indicatorbalk van hoever hij is, daar blijftie zowiezo 1 minuut hangen ofzo... alsof hij is gecrashed).

Deze 2 probleempjes ergeren me nogal, en ik wist zo niet in welke fora die thuis zo horen, dus heb hem hier maar neergeplant.. Modjes move hem, als hij toch ergens anders inhoord...

Ik heb verder nog geen bios update gedaan (1.02 zit er nu in, d8 ik), een ook GEEN VIA4in1 drivers geinstalleerd...
enige tips, op het bovenste na dan (bios updaten, en via4in1 drivers installen)...

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Doe het toch, maar wat je boven niet wouw hebben waar ik het eigenlijk juist wel zou doen :). Wat is dat? BIOS updaten! Zitten niewe ata bios ook bij. Sorry hoor.
Probeer dat maar eens eerst.
http://www.tweakers.net/meuktracker/1879

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

yep, The_Greater heeft helemaal gelijk. Het bios moet je updaten, en installeer meteen ook via 4 in 1 drivers. Waarom wil je dat eigenlijk niet :?

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 23:06
Wil ik juist wel, maar door tijdsgebrek nog niet kunnen doen.. Zei ik dan dat ik dat niet wou? hmm...

iig alvast bedankt :) ga het over half uurtje doen, ik post de results wel...