[PS2] Playstation 2 vragen...

Pagina: 1
Acties:

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik heb sindskort een PS2 en nu zat ik met een aantal vragen.

Er zijn nogal wat leuke dingen te doen met de PS2 zoals:

- VCD afspelen (Eigenlijk MicroDVD / PSS formaat maar ik kan dat wel converteren)

- MP3-cd's afspelen (Er zwerven ISO's en proggie's op het net rond waarmee je images kunt maken met MP3's erop)

- Oude consoles emuleren zoals NES/SNES (Ik heb al eens een cd gebrand voor de PSX met daarop 800 NES Spellen. Deze cd werkte wel in combinatie met ePSXe maar niet op de PS2)

Ik houd mijn PS2 liever in originele staat (Of er moet een echt goede MOD voor uitkomen. De messiah is al een eind op de goede weg :)) maar alle software en docs die ik vind voor VCD/MP3/Emulating werken alleen met een MODCHIP???

Het gaat hier wel om legale software. De MP3-speler bijvoorbeeld is gewoon freeware. er zit dus geen beveiliging op o.i.d.

Is het misschien ook mogelijk om toch VCD (of films überhaubt. DVD's uitgezonderd) of MP3 af te spelen op de PS2 zonder modchip??

Ik vond het eigenlijk wel interressant om Films en Series die ik heb om te zetten naar PSS zodat ik ze op de PS2 kan afspelen. Of een CD volzetten met Mp3's welke ik op de PS2 kan afspelen.

Tevens vraag ik mij af of het bij andere PS2-bezitters ook zo is dat de cdromspeler zo'n lawaai maakt (de PS2 maakt trouwens ook net zoveel lawaai als mijn PC maar dat ligt aan de FAN die erin zit). Je kunt namelijk heel duidelijk de leeskop telkens heen en weer horen gaan. GTA3 heeft daar bijvoorbeeld erg veel last van.

Verwijderd

Of het alleen met een modchip kan weet ik niet zeker. Wat betreft VCD kijken, ik meen me te herrineren dat er op Isonews een hele thread over is geweest. Het kwam erop neer dat het wel mogelijk is maar dat er op 1 cd'tje maar zo'n 30 minuten film gingen. Je snapt al dat het swappen dan wel irritant gaat worden na 1 uur kijken.

De messiah is eigenlijk al "de" chip. Het enige dat op de Lite versie ontbreekt is regio vrij DVD kijken. Persoonlijk boeit me dat niet en ik heb hem dan ook gewoon al laten inbouwen en het is echt te relaxed.

Het lezen van sommige DVDs/CDs maakt inderdaad een pokke herrie. Met CDr's is het nog veel erger. Ik heb die van mij dan ook in zo'n televise onderzet kast gedaan met een deurtje dicht :)

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:27
waar heb je dat gedaan dat ombouwen?? heb je het zelf gedaan of heb je het laten doen?? zoek al een tijd een adresje om die messiah te laten inbouwen maar heb nog niets gevonden, als je iets weet omgeving A`dam dan hoop ik het te horen :P

hoi

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10-2025
[off-topic]
Ombouwen:

www.plextor.nl en www.psxshop.nl
[/off-topic]

[on-topic]
Je hoeft geen modchip te hebben om die cdr's af te laten spelen maar dan moet je de knife-trick uitvoeren die erg klote is en je console kan verkloten. Dus neem een messiah of desnoods een neo4.

Wat je ook kan doen is wachten totdat de modem en harddisk uitzijn. Dan koop je die en de linux-kit en dan moet je hopen dat er een divx-player ofzo gemaakt word.
[/on-topic]

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• Dysmael
Is was al bang dat het alleen met ombouwen zou gaan lukken.
Misschien dat dat toch wel een keer een optie is maar op het moment heb ik nog genoeg spellen origineel om mijn tijd mee door te komen.
Er zou idd volgens mij maar 30 minuten beeld op een cd passen. Dat komt omdat PSS een soort variant van DVD (MPEG-2) is.
Ik was alleen de mogelijkheden eens aan het bekeken van dat ding zodoende.
Oude console-games of MP3's is natuurlijk wel erg interressant. Video word eigenlijk pas interressant als de DVD-branders goedkoper gaan worden. Wellicht dat ik de PS2 als dat zo is wel een keer ombouw maar voorlopig was ik dat nog niet van plan. Je moet namelijk ook wel erg veel backups draaien wil je de kosten van bijvoorbeeld een Messiah eruit hebben (Messiah kost circa €90,- en ombouwen brengt ook risiko's met zich mee).
Console/MP3/VCD moet ik dan helaas dus maar uitstellen tot ik hem een keer ga ombouwen :( (Misschien dat op het moment dat ik hem ga ombouwen er idd ook wel linux-kits zijn waar leuke dingen mee te doen zijn (Hmmz, Mod-chip in software-vorm op de hardeschijf :P)

• [FrEEzEr]
Wow een messiah voor €90,- waar waar waar ??? :)

Hij is los €125,- en om hem te laten inbouwen (+chip uiteraard) €200,- of €250,- (als je een versie 3 hebt zoals ik :'( ).

En als je hem bij een bedrijf laat ombouwen hebbie natuurlijk geen risico want als ze het verkloten krijg je een nieuwe :) En dat geld eruit halen is ook zo gedaan: 3 x €67,99 = €203.97 dus dan hebbie hem er al uit.

Ennuh snessen op je ps2 -> http://snes-station.emuunlim.com/ maar weet niet of het een hoax is

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
die emulator is toch wel akelig interesant moet ik zeggen.......

-

• [FrEEzEr]
Jep ik had de hoop al opgegeven toen de site maanden lang niet geupdate werd, maar nu zie ik dat ze weer een update geplaatst hebben WOEI!! :)

Maar nu nog mijn ps2 ombouwen... €250 is erug veel geld :'(

• Dysmael
Op zondag 31 maart 2002 12:17 schreef [FrEEzEr] het volgende:
Wow een messiah voor €90,- waar waar waar ??? :)

Hij is los €125,- en om hem te laten inbouwen (+chip uiteraard) €200,- of €250,- (als je een versie 3 hebt zoals ik :'( ).
89.00 USD (~100.91 EUR) Bij Lik-sang. Ok ik zat er €10 naast :)

Trouwens, die SNES op de PS2 is denk ik geen hoax. Ik heb ook wel een cd gehad met een NES-emu en 800 roms voor de PSX. Het is gewoon een kwestie van een SNES-emu porten naar PS2. Zekerz wel interressant.
Pagina: 1