[EL, IRDA] pinout onbekend ir-pcb

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Ik heb hier een oude Toshiba Equium 5200D, en daarin zit een infraroodpoort, op het moederbord.
Deze wil ik graag in een andere pc zetten, echter ik kan nergens vinden wat de layout van de pinnetjes is.
Ik heb al gezocht naar tohiba equium icm irda en infrarood, maar dat vertelde me alleen dat er idd zo'n poort op zit.
Verder heb ik nog gezocht naar de tekst die op de feitelijke zender/ontvanger staat, maar daar kon ik niets op vinden.

De tekst op de zender/ontvanger is
code:
1
2
TK19 709
TFDT 4000

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/toshibair.jpg

Het typenummer lijkt een beetje op dat hier gebruikt wordt, maar ik weet niet hoe leuk mijn mobo het vindt als ik loos wat combinaties ga proberen.
Oh ja, de vraag >:)
Kent iemand dit product of weet hij hoe ik er achter kan komen hoe ik dat ding aansluit?

[Edit]
Schematje:
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/irschema.GIF

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

mij is nu niet duidelijk wat je wilt...? :?

• Paul
Op zondag 31 maart 2002 14:22 schreef MasterOverdrive het volgende:
mij is nu niet duidelijk wat je wilt...? :?
Of iemand toevallig een datasheet van die ir-zender/ontvanger heeft of op andere manier me kan vertellen welke van die vier pinnetjes nu vcc, gnd, tr en rx zijn :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Paul
Niemand enig idee?

Misschien hoe ik het kan testen dan? Of waat ik datasheets kan vinden? Google kent de tekst op de zender/ontvaner niet, en om nu €25,- uit te geven voor zo'n arctisysgeval dat hetzelfde kan...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

een ontvangers zoals in dit forum al eerder is langsgeweest kost maar €4.60 aan materialen :) (bij mij hier, en dan zijn de grootste kosten nog bij de behuizing vd poort en de kabel :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Paul
Op dinsdag 02 april 2002 08:58 schreef Oxigun het volgende:
een ontvangers zoals in dit forum al eerder is langsgeweest kost maar €4.60 aan materialen :) (bij mij hier, en dan zijn de grootste kosten nog bij de behuizing vd poort en de kabel :)
Euh, ja... Ontvanger != IRDA :( Staat zelfs met grote letters in de topictitel. Het gaat me dus om de IRDA functie.
Die ontvanger kan ik dus niet gebruiken met mijn Palm en mijn foon, daar heb ik ook echt een zender bij nodig.
Nou heb je op infrarotport.de wel een IRDA-schema, maar die zender/ontvanger valt niet aan te komen.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

dat is inderdaad een probleem ja. ik zat te twijfelen om een IrDA of een COM aansluiting. Maar bij me lokale electroboer hadden ze die voor IrDA niet meer.
De enige reden voor IrDA was dat ie direct aan me mobo zit. Me Palm (m100) zit ook aan een com poort :) en foon heeft geen link >:)
Probeer conrad zou ik zeggen?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Ralpy
  • Laatst online: 05-02 22:37
misschien heb je hier iets aan

http://www.infraredport.com

Daar staat veel info over om zelf zo'n IrDa port te maken

Dit schema'tje komt ook van die site af

Afbeeldingslocatie: http://www.infrarotport.de/tfds_plan.GIF

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

[van links naar rechts]
Pin 1 is GND <duh>
Pin 2 is Vcc
De 10 Ohm weerstand zit in serie met de Vcc van de zendende led, dus die zit links.
Pin 4 is dus Tx
Pin 3 moet dan wel Rx zijn, wat ondersteund wordt door de 2k weerstand die als pull-up fungeert.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

[offtopic]
bedankt voor de site (http://www.infraredport.com)
[offtopic]

veel succes ermee, ik hoop dat het lukt.

Gregor van Egdom Krekr

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Hier heb je de pin-layout van de TFDT4000:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
PIN1=IRLED Anode
PIN2=IRLED Cathode
PIN3=Txd (Input)
PIN4=Rxd (Output)
PIN5=NC
PIN6=Vcc(Supply Voltage)
PIN7=SC (Sensitiviry Control)
PIN8= Ground

Ik heb hier de datasheet, maar die is helaas ingescanned samen met een pagina 'confidential' tekst, ik kan hem dus niet mailen of uploaden.

't is inderdaad een open-collector, vandaar de 2K pullup weerstand. Verder lees ik hier dat je de 10 Ohm zou kunnen vervangen door een 5 Ohm, als je een grotere reikweidte wilt hebben.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
Wat kost een TFDT4000 of TFDT4500 eigenlijk?

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

De TFDT4000 is obsolete (wordt niet meer gemaakt), maar een TFDT4500 of iets dat daar op lijkt kost waarschijnlijk iets van 10 euro per stuk (tenzij je een partij van >750 stuks koopt, want dan krijg je gewoon een reel :P)

• Ralpy
  • Laatst online: 05-02 22:37
bij conrad hebben ze die TFDS 4500.

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0200047761017757926&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=74291&TK_PAR[MEDIUM]=

6.62 euro
5.60 euro vanaf 5 stuks

Alleen je betaald dan nog ongeveer net zoveel verzendkosten.
Ik moet die ook 1 hebben. Als er meer mensen geinteresseerd zijn, misschien samen inkopen.

• Paul
He, bedankt :) [worshippy.gif]

Ik ken dat schema van irport.de wel (is btw de originele site, die ze vertaald hebben naar .com), alleen kon ik die tfds 4000 of 4500 nergens vinden. Ja, conrad, maar daar bestel ik nooit, dus dan zijn de transportkosten te hoog, afgezien van het feit dat ik niet eens het minimumbestelbedrag zou halen.
Op mijn printje stonden wel 3 dezelfde letters, maar ik ben toch al niet zo thuis in electronica, ik kan schema's nabouwen en da was het zo'n beetje, dus ik nam de gok maar niet.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1