Ik lees in diverse threads op www.amdmb.com dat de combinatie van een KT266A chipset en deze nieuwe kaart van Hercules/Ati niet lekker werkt. Met name de Gigabyte-varianten (en laat ik nou net een Gigabyte bord hebben
) schijnen grote problemen te hebben met deze chipset. Ik ben van plan om deze kaart te gaan kopen, maar als het problemen oplevert, zoals vermeld in het Gigabyte forum op amdmb, dan is een andere keuze wellicht slimmer? Heeft iemand al een dergelijke combi draaien?
Ik en een maat van me hebben de combo draaien.
Ik met 128 ddr ( meer is besteld
) en hij met 512
Hij haalt 7800 in 3d mark met zijn kaartje en ik 7650, en het draait echt Reteee stabiel. Die maat van me draait MOHAA op 1600x1200 full detail echt heerlijk en we hebben beide nog geen enkele vastloper gehad.
Ik met 128 ddr ( meer is besteld
Hij haalt 7800 in 3d mark met zijn kaartje en ik 7650, en het draait echt Reteee stabiel. Die maat van me draait MOHAA op 1600x1200 full detail echt heerlijk en we hebben beide nog geen enkele vastloper gehad.
Ik heb die kaart ook in mijn computer hangen, maar ik heb niet die chipset op mijn mobo.
Verwijzen ze echt naar specifieke mobo's en geven ze ook aan waarom het crasht? Sowieso altijd de meest recente Via 4-in-1 drivers installeren.
Verwijzen ze echt naar specifieke mobo's en geven ze ook aan waarom het crasht? Sowieso altijd de meest recente Via 4-in-1 drivers installeren.
He who controls the Spice, controls the Universe.
wat kost die kaart en waar te halen? ik wou er al wat meer info over vergaren hiero maar ik heb ook een kt266a (msi) chip maar wou ook zo'n kaart hebben,
dit is toch die ati 8500 met ddr enzo?
dit is toch die ati 8500 met ddr enzo?
en dat is die 128mb ddr ati 8500 toch? ik meende dat het een soort van special edition was...
De Hercules 3D Prophet FDX 8500 LE heeft de Radeon 8500 LE chipset, met 64 mb DDR geheugen. Kijk maar eens op www.hercules.com
Ik heb de kaart bij Norrod in Leeuwarden vandaan gehaald voor 235 €
Ik heb de kaart bij Norrod in Leeuwarden vandaan gehaald voor 235 €
en de prestaties? beter dan gewone 8500's?
Gewone 8500 is de GPU core op 275 MHz geclockt, bij de LE op 250. Voor de rest zijn ze volgens mij gelijk.
Ik heb 'm besteld bij Informatique, hij kost daar €224 inclusief rembourskosten. Als de kaart niet lekker loopt in mijn systeem, kan ik 'm gelukkig ook weer zonder verlies doorverkopen, dat scheelt.
klopt. Koop een paar mem-heatsinkjes, plak ze op je geheugen, overklok core en memory naar 275 en je hebt een Radeon 8500! Dit is in een aantal testomgevingen al succesvol verlopen. Toch wel stoer!Op zondag 31 maart 2002 17:19 schreef MST_Morpheus het volgende:
Gewone 8500 is de GPU core op 275 MHz geclockt, bij de LE op 250. Voor de rest zijn ze volgens mij gelijk.
Pagina: 1