Toon posts:

[Flash tip en kennisgeving] PREpreloader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik stotter niet... ;) Ik zeg bewust 2 keer "pre".

PREpreloader... Hebben jullie hiervan weleens gehoord?
Dus een kleine preloader die een relatief zwaardere preloader laadt. Gisteren ontdekt en het werkt zeer in mijn voordeel. Voor degene die het nog niet wisten... mijn tip. :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17

Pelle

🚴‍♂️

WTF heb je daar nou aan :?
Preloaders moeten imho zo simpel mogelijk zijn. Ben snel weg op sites waar de preloader zelf ook gepreload moet worden.

My 2 cts :)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

nee het kan cool ende handig zijn,

Bijvoorbeeld ook om het loopje muziek te wisselen op 75% oid :)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 01:42 schreef Pelle het volgende:
WTF heb je daar nou aan :?
Preloaders moeten imho zo simpel mogelijk zijn. Ben snel weg op sites waar de preloader zelf ook gepreload moet worden.

My 2 cts :)
Je hebt gelijk, een preloader moet zo licht mogelijk zijn, hoewel... mag licht zijn...
Kijk mijn main preloader is maar 4 kb. Dat is al teveel voor iemand op een 56K modem zoals ik momenteel. Als ik inlog op het site duurt het toch 2 a 3 seconde voordat ik iets zie. Bij een PREpreloader zie ik meteen na 0,5 sec tekst en na 1 sec zie ik alweer de main preloader. Dus 2 preloaders heeft alleen voordelen. Het heeft geen nadelige invloed op de werking van je site. ;)

Btw, I love preloaders. :) Ik gebruik er 2 bij de main site. En de main site is zelf maar 50 kb Flash. Maar hij laadt wel andere swf's, en daarin zitten weer preloaders. :)

Verwijderd

Preloaders om bepaalde delen te laden vind ik meestal wel mooi staan. Maar dan hoeft de main preloader eigenlijk alleen de layout te preloaden en dat duurt bij jouw dus nog 2 a 3 sec? Vind ik persoonlijk niet zo heel erg. (@ 38k)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 20:00 schreef Angelic het volgende:
Preloaders om bepaalde delen te laden vind ik meestal wel mooi staan. Maar dan hoeft de main preloader eigenlijk alleen de layout te preloaden en dat duurt bij jouw dus nog 2 a 3 sec? Vind ik persoonlijk niet zo heel erg. (@ 38k)
Inderdaad, preloaden van de main layout duurt op een 56kb modem 3 sec. Preloaden van de contents op de homepage, 2 sec. Andere secties gemiddeld ook 3 a 5 sec. Snel he! :)

Ik wil wel iets kwijt over snelheid. :) Mijn site bestaat niet uit scenes om de verschillende onderwerpen in te delen, integendeel ik heb om main een movieclip staan waar alle categorieen in zitten. Misschien een tip voor iemand. Ik zelf had het pas ontdekt, vroeger gebruikte ik altijd scenes.
Pagina: 1