vraagje over 't beleid hier

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Ik zat met een vraagje,

Overal hier wordt zo'n beetje vermeld dat je eerst jezelf helemaal de neten moet zoeken op internet voor je op het idee mag komen om het hier te vragen.

Maar dit is toch ook gewoon een bron van informatie?
Net als al die andere bronnen op het internet..

Waarom mag dit forum alleen je laatste redmiddel zijn om een oplossing te vinden?

Voor vragen als 'hoe leg ik en netwerk aan" begrijp ik het natuurlijk.. dat is gewoon niet in een forumpje uit te leggen. Maar "dit en dat doet het niet" moet toch gewoon kunnen? Niet al te uitgebreide problemen kunnen toch ook gewoon hier besproken worden? dar hoef je toch niet het hele internet voor af te zoeken voor je hier terrecht kan? toch?

Dit is geen kritiek he,
tis puur een vraag van hoe dat nou zit.
M'n mening zal misschien niet gedeeld worden en misschien ook wel een beetje. Maar er zal vast voor mij wel een beetje opheldering komen van een van de antwoorden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je moet natuurlijk zoeken anders gebruik je je medetweakers :'(

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Ja okee wel een beetje,
Maar het staat in de faq's (geloof ik) alsof GOT echt alleen als allelaatste redmiddel gezien mag worden.

Uiteraard een meegeleverd handleidingkje lezen mag wel vereist worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Tip 1: Voor dit soort vragen bestaat het [forum=15] forum

In principe heb je wel gelijk hoor. Natuurlijk moet je gewoon een vraag kunnen stellen op GoT. Helaas is er een groep gebruikers, die niet eens de moeite neemt om iets uit te willen zoeken. Hierdoor ontstaan allerlei vragen, die tien keer op een dag gesteld worden. De goedwillende behulpzame GoT-ter wordt dan een beetje onpasselijk van al die (makkelijk met de search op te sporen) vragen.

Het is heel moeilijk te bepalen wat een simpele vraag is en wat niet, want die scheiding verschilt van persoon tot persoon. Wel is het een feit, dat een heleboel vragen met een simpele druk op de search of Google konden worden beantwoord. Persoonlijk heb ik niet zo veel moeite met het beantwoorden van hele simpele vragen, maar het is natuurlijk niet de bedoeling de helft van de 'problemen' met een cut en paste 'op te lossen'

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Je hebt het verkeerde forum :).

Ik kan me voorstellen dat jij als nieuwe gast op dit forum je dit afvraagt. Maar als je zo lang rondzwerft als wij dan merk je één ding: Het niveau is -zeer- hard dalend. Zo dusdanig dalend, dat er van die stomme vragen worden gesteld waar al 200x (letterlijk) een topic aangewijd is. Bijvoorbeeld "Hoe deel ik internet" (daar staat notabene een hele faq in NT of IT).

Daarom willen de modjes van dit forum de boel nog op een hoog niveau houden, door ervoor te zorgen dat de echt standaard vragen die iedereen zich afvraagt óf in de FAQ te zetten óf doorverwijzen naar de search. Want zeg nou zelf, 200x dezelfde vraag beantwoorden, daar wordt je toch moe van naar een tijd? :)

Overigens als de search niet helpt en je hebt een beetje fatsoenlijke vraag (dus niet á la niveau ComputerIdee) dan ben je nog altijd vrij om die vraag te stellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

op verzoek naar LA :)

kon niet slapen
:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Natuurlijk, dit forum is een bron van informatie, net als die zoekmachines. Er is echter een verschil: als je met Google of de GoT-search informatie opvraagt gaat dat automatisch en hoeft niemand er moeite voor te doen. Als je hier een vraag stelt zal een medetweaker er in actie voor moeten komen om die te beantwoorden. Nou zijn we hier natuurlijk om elkaar te helpen, maar als je het antwoord ook heel makkelijk kunt vinden zonder dat iemand daar moeite voor moet doen dan verdient dat toch de voorkeur. Het feit dat er soms wat agressief klinkend naar de search wordt verwezen komt doordat GoT tegenwoordig wordt overspoeld door hordes n00bs die het als een soort helpdesk beschouwen en hier allerlei simpele vragen komen stellen zonder ook maar enige moeite te hebben gedaan eerst zelf het antwoord te vinden.

Je bent trouwens niet de enige die hiermee zit, kijk maar eens hier: [topic=336399/1/50]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 01:24 schreef SONiCB00M het volgende:
Je hebt het verkeerde forum :).

Ik kan me voorstellen dat jij als nieuwe gast op dit forum je dit afvraagt.
Ik zit hier al ruim een jaar geloof ik ;)
Ik weet het allemaal wel, maar ik vroeg het me gewoon af...
er staan hier zat argumenten in iedergeval...
het niet 10 keer per dag dezelfde vraag krijgen enzo is een hele goeie.....

tis me wel duidelijk nu in iedergeval..
thnx voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

zelf zie ik het ongeveer zo:

als iemand een probleem heeft, mag hij altijd bij mij om hulp vragen, ik bepaal dan zelf of ik zin heb om te helpen.

Ik help enkel als mensen duidelijk maken met een bepaalde interesse te werken, aan kunnen geven wat er loos is, en wat zij zelf al hebben gedaan. (regelmatig gebeurt het ook dat het veel personen niet lukt een goede vraagstelling te formuleren, dan kun je wel met doorvragen tot een goede probleemomschrijving komen, en dan blijkt dat dat 90% van de weg naar oplossing is afgelegd, ook dat doe je enkel bij mensen die weten te overtuigen in hun integerheid en vooral eigen inzet)

uiteindelijk kan het probleem van de vraagsteller niet door anderen opgelost worden, enkel kan hij wel door forumbezoekers geholpen worden tot een oplossing te komen.

Vraagstellers die in 5 seconden een onduidelijke stelling neerplempen:
ik hep al gesogt, maar begreip nakkes vandie dingen, kannie mij helpun, en snel graag?, voor vraaag, kijk maar in tietel: 'background vast op pagina'
die krijgen van mij een flinke flame op hun dak als ik in een kwade bui ben, zoiemand staat tegen mn pui te pissen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor

xzenor

Topicstarter
kijk
daar ben ik het helemaal mee eens.......
zoals jouw voorbeeld is inderdaad irritant.
Pagina: 1