Toon posts:

[nvdia] lage fps unreal tournament

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik geprobeerd Unreal Tournament te spelen onder Linux, dit werkt opzich wel, alleen is de fps erg laag, ongeveer 35fps met een Gforce2 400MMX 64MB kaart.

Ik gebruik de nieuwste NVidia kernel drivers en de glx module voor XFree86, en deze worden ook geladen door het spel. Ik draai zowel Unreal Tournament als XFree86 in 16bit, 1024x768 mode.

Heeft iemand enig iedee waarom mijn fps zo laag is, en wat ik hier aan kan doen, ik weet in ieder geval dat de fps onder Windows rond de 70 ligt.

Bedankt alvast!

Verwijderd

Denkelijk door linux. Het is niet echt een gaming OS heh.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 31 maart 2002 01:10 schreef Aico het volgende:
Waarom draait Quake III hier dan in GNU/Linux sneller dan in Windows?

Ik ben niet zo heel bekend met de nVidia drivers, maar bij mijn weten ligt de performance daarvan toch wel in de buurt van die van de Windows drivers...

Je moet voor de nVidia drivers alleen een aantal dingen uitzetten die normaal aanstaan... Then again, als die niet uitstonden dan werkte het misschien uberhaupt niet. Naja, dat is voor iemand met meer ervaring met de nVidia drivers :)

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 01:10 schreef Aico het volgende:
Mjah, dan moet je maar eens kijken naar games die native onder Linux draaien ;)

Dat er niet veel titels zijn voor een bepaald OS zegt niks over de Gaming mogelijkheden van het OS ;)
Maar goed, de opmerking en mijn antwoord erop zijn nogal offtopic. Ik ben geen gamer, maar volgens mij moet UT toch zeker zo snel onder GNU/Linux draaien als onder Windows (Zo niet sneller)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb horen zeggen dat de performance onder Linux vaak beter is dan onder Windows, dus ik zat meer te denken aan een andere probleem, wat weet ik dus niet, linuxgamers misschien wel.

Verwijderd

Topicstarter
Aan de logs te zien worden de goede drivers door zowel Unreal Tournament als XFree86 geladen, verder heb ik gekeken of er nog andere modules worden geladen die niet juist zien, volgens de README van de NVidia drivers, dit blijkt verder ook goed te staan.

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
Algemene linux gaming FAQ : http://icculus.org/lgfaq/
Een paar UT4linux tips : http://icculus.org/~chunky/ut/

Als je nu de SDL driver gebruikt wordt 't aangeraden om op de OpenGL driver over te stappen (Check Chunky's config). Als je verder nog problemen hebt, er is nog een actieve linux nieuwsgroep @ news.lokigames.com .

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte die SDL nog, heb even OpenGL gebruikt, menu's lopen wat beter, fps ligt rond de 44fps, iets beter, kan beter denk ik, weet je of er ergens een nieuwere OpenGLDRV.so te vinden is?

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
gebruik die nieuwsgroep
Pagina: 1