[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?
1
| net use * \\ipadres_enebak\share |
Mocht dit niet werken, dan kan het ook een rechten kwestie zijn. Probeer dan:
1
| net use * \\ipadres_enebak\share /u:computernaam_enebak\administrator wachtwoord_van_die_administrator |
Meer kan ik momenteel ook niet bedenken....
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?
Verwijderd
hmm ik heb dat ook gehad hier tussen 2 pcs.........Op zondag 31 maart 2002 01:09 schreef sjaaktrekhaak17 het volgende:
thx maar werkt ook niet. echt vaag dat je wel kunt internetten maar niet kan share.
wel internet sharen en geen andere share...
kan je de pc die je zoekt (vanaf de ene) ook niet vinden ?
bij mij bleek ik uiteindelijk een beetje te moeten rommelen aan mijn kabel en nic, toen werkte het wel
sterkte ermee
Beetje rommelen help ook nie kabels heb ik zelf gemaakt en heb ze ergens anders getest daar werkte ze. Ik kan inderdaad die pc`s niet zien. weet iemand in iedergeval een beter alternatief dan die PIEP wizard.Op zondag 31 maart 2002 01:14 schreef merlinx het volgende:
[..]
hmm ik heb dat ook gehad hier tussen 2 pcs.........
wel internet sharen en geen andere share...
kan je de pc die je zoekt (vanaf de ene) ook niet vinden ?
bij mij bleek ik uiteindelijk een beetje te moeten rommelen aan mijn kabel en nic, toen werkte het wel
sterkte ermee
Heal the internet ...
lukt ook nieOp zondag 31 maart 2002 01:24 schreef FoolZero het volgende:
BTW kun je het ip adres van de ene PC wel op de andere pingen (en vice versa)?
Dan heb ik het vermoeden, dat of je subnetmask niet in orde is, of dat je router niet als hub functioneert.Op zondag 31 maart 2002 01:30 schreef sjaaktrekhaak17 het volgende:
lukt ook nie
Overigens vind ik beide mogelijkheden wel erg raar
BTW wat voor router gebruik je?
Heal the internet ...
sitecom met ingebouwde switch subnetmask:255.255.255.0 lijkt me standaard.Op zondag 31 maart 2002 01:32 schreef FoolZero het volgende:
[..]
Dan heb ik het vermoeden, dat of je subnetmask niet in orde is, of dat je router niet als hub functioneert.
Overigens vind ik beide mogelijkheden wel erg raar
BTW wat voor router gebruik je?
Nah, stuur maar via snailmail op naar mij!Op zondag 31 maart 2002 01:33 schreef sjaaktrekhaak17 het volgende:
sitecom met ingebouwde switch
Ow wacht daar is jouw probleem nog niet mee opgelost.
Vertel eens wat meer over jouw LAN instellingen
Dus de hele IP reutel van beide PC's en de router.
PS wees wel zo slim om het IP adres van je router op het internet te faken, want je weet maar nooit wat voor grapjassen er hier rondlopen...
Heal the internet ...
Verwijderd
ik probeer ook maar ff wat te zeggen hier, het is idd wel piep#%^$#@#%^$#@@#$$ vervelend ja.....
En ik maar denken dat dat ding plug en play was(stond op de doos) alle ip aderessen enzo staan al in het topic.Op zondag 31 maart 2002 01:35 schreef FoolZero het volgende:
[..]
Nah, stuur maar via snailmail op naar mij!
Ow wacht daar is jouw probleem nog niet mee opgelost.
Vertel eens wat meer over jouw LAN instellingen
Dus de hele IP reutel van beide PC's en de router.
PS wees wel zo slim om het IP adres van je router op het internet te faken, want je weet maar nooit wat voor grapjassen er hier rondlopen...
denk dat ik maar is aan win98 ga denken
Als laatste hunch heb ik dat je op beide PC's ZoneAlarm of een ander firewall geactiveerd hebt, waardoor ze alle externe conecties blokkeren.
Geloof me, als je niet kunt pingen dan is er iets echt niet in orde met je LAN (maar zo ver was jij geloof ik ook al...
Heal the internet ...
Dat kan ik je met XP niet echt aanraden, tenzij je allerlei spook-hardware wilt hebben in je registry (en dus apparaatbeheer).Op zondag 31 maart 2002 01:36 schreef merlinx het volgende:
voor de gein al een van je nic's (of allebei) in een ander pci slot gestoken ?
ik probeer ook maar ff wat te zeggen hier,
Ik ben meer benieuwd wat de output van >ipconfig /all oplevert op beide PC's...
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Toen kon je alleen op pc2 zie in het venster netwerk locaties pc 2 en pc1 zien. en nu werkt er weer helemaal niks.
dus het moet mogelijk zijn iemand een idee waarom het net voor de helft wel lukte.
denk dat het firewall was maar die heb ik nu weer op allebei uitstaan en toch doet hij het nu niet meer?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dan nogmaals gaan pingen... (en ipconfig /all van BackSlash32 natuurlijk!Op zondag 31 maart 2002 03:03 schreef sjaaktrekhaak17 het volgende:
denk dat het firewall was maar die heb ik nu weer op allebei uitstaan en toch doet hij het nu niet meer?
Heal the internet ...
heb ff de baleeh verstand van ipconfig/all gaat zo snel dat ik het beeld nie vast kan zetten of zoiets dus weet nie wat er gebeurdOp zondag 31 maart 2002 03:05 schreef FoolZero het volgende:
[..]
Dan nogmaals gaan pingen... (en ipconfig /all van BackSlash32 natuurlijk!)
Of je opent een command prompt (cmd.exe), of je typtOp zondag 31 maart 2002 03:09 schreef sjaaktrekhaak17 het volgende:
heb ff de baleeh verstand van ipconfig/all gaat zo snel dat ik het beeld nie vast kan zetten of zoiets dus weet nie wat er gebeurd
1
2
| ipconfig /all > c:\config.txt notepad c:\config.txt |
BTW luitjes ik ga
Heal the internet ...
En natuurlijk firewall uitgezet op beide pc`s
Verwijderd
ik heb precies het zelfde probleem, kan je dit nog ff in duidelijke stapjes uitleggen????Op zondag 31 maart 2002 12:33 schreef sjaaktrekhaak17 het volgende:
inmiddels is de verbinding gelukt. stom foutje had eerst geshared en daarna wizard gebruikt![]()
En natuurlijk firewall uitgezet op beide pc`s
PLZ
moet je gewoon eerst alles unsharen, en dan pas de wizard volgen???
klopt eerst unsharen dan wizard gebruiken.Op zondag 31 maart 2002 14:35 schreef TheRealFreeMan het volgende:
[..]
ik heb precies het zelfde probleem, kan je dit nog ff in duidelijke stapjes uitleggen????
PLZ
moet je gewoon eerst alles unsharen, en dan pas de wizard volgen???
Verwijderd
dus eerst moet ik bijv mijn c-schijf delen??? en dan de wizard volgen? Dat heb ik nl al 1000000000000000000 keer gedaan... zonder resultaatOp zondag 31 maart 2002 18:52 schreef sjaaktrekhaak17 het volgende:
[..]
klopt eerst sharen dan wizard gebruiken.
misschien kan iemand mij "hulp op afstand" geven?
Verwijderd
Hey, ik heb een, ondertussen brakke p350, vol met shit, en sinds ik xp heb geinstalled kan ik zelfs niet meer cs'en
dus ik wil mijn pc formateren, en ff alles op mijn pa's pc backuppen. Dacht ik....
ik wist al dat mijn netwerk down was(deed het heel vroeger wel), maar ik dacht, dat fix ik zo weer... NOT!
ff situatieschets:
2 pc's, met elkaar verbonden door een hub, beide pc's krijgen i-net via dezelfde modem, namelijk een getweakte ADSL modem, die met een crosscable op de hub zit aangesloten.
als ik de wizard volg op mijn pc, zie ik mijzelf, en de werkgroep niet. (als ik op "zoeken naar computers in werkgroepen|" klik, dan gaat ie flippen)
als ik de wizard op mijn pa's pc volg, dan zie je de gedeelde mappen op die pc, en de werkgroep.
Pingen werkt niet, en de kabels zijn goed (krijg nl via die kabels i-net
hulp....
Verwijderd
ik ben een beetje netwerk n00b, leg eens uit als je wiltOp zondag 31 maart 2002 19:55 schreef vluggejapie het volgende:
Draai je niet 2 dhcp's dat je conflicten heb??
Zal het ff goed uitleggen wat ik precies gedaan heb. en wat mijn situatie is.Op zondag 31 maart 2002 19:57 schreef TheRealFreeMan het volgende:
[..]
ik ben een beetje netwerk n00b, leg eens uit als je wilt
Mijn situatie.
alcatel adsl modem (ethernet) aangesloten op sitecom router met ingebouwde switch. met allemaal utp kabels, dus geen cross. Heb er nu twee pcŽs op aangesloten.
stap 1: eerst alles unsharen (eerst zij ik het verkeerd) daarna maar ff voor de zekerheid opnieuw opstarten.
Stap 2 : De wizard opnieuw runnen.
Stap 3: weer is opnieuw opstarten. (nmoet van wege werkgroep veranderingen)
stap 4: weer de mappen gaan sharen.
P.s. ik heb me modem nie getweaked omdat ik toch een hub nodih had en me papie wou die extra router prijs graag betalen.( i.v.m garantie) Ik heb wel gehoord dat er bij een getweakde modem wel een cross tussen hub en modem moet zitten. ik hoop dat je hier wat aan heb anders hoor ik het wel weer.
Verwijderd
wel even alles verwijderen uit je app beheer..........voordat.................of denk xp nu ook al ahead ? tjesses.......ruk gewoon je cpu maar los als je pc aanstaat...WEL PC UITZETTEN, LEEK ME LOGISCH ENZOOp zondag 31 maart 2002 01:44 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]
Dat kan ik je met XP niet echt aanraden, tenzij je allerlei spook-hardware wilt hebben in je registry (en dus apparaatbeheer).
het kan soms weleens helpen om de duplex mode van je nic's vast te zetten. als het soms wel soms niet is dan kan dat een oorzaak zijn. probeer eerst gewoon eens op 10mbit half duplex.het lukt me zowaar even om de andere pc2 te zien op pc 1.
Toen kon je alleen op pc2 zie in het venster netwerk locaties pc 2 en pc1 zien. en nu werkt er weer helemaal niks.
Verwijderd
snap ik, ennuh, als ik eerst mijn Netwerk kaart verwijder in het aparaat beheer, is alles dan meteen ge-unshared?Op zondag 31 maart 2002 23:20 schreef sjaaktrekhaak17 het volgende:
[..]
Zal het ff goed uitleggen wat ik precies gedaan heb. en wat mijn situatie is.
Mijn situatie.
alcatel adsl modem (ethernet) aangesloten op sitecom router met ingebouwde switch. met allemaal utp kabels, dus geen cross. Heb er nu twee pcŽs op aangesloten.
stap 1: eerst alles unsharen (eerst zij ik het verkeerd) daarna maar ff voor de zekerheid opnieuw opstarten.
Stap 2 : De wizard opnieuw runnen.
Stap 3: weer is opnieuw opstarten. (nmoet van wege werkgroep veranderingen)
stap 4: weer de mappen gaan sharen.
P.s. ik heb me modem nie getweaked omdat ik toch een hub nodih had en me papie wou die extra router prijs graag betalen.( i.v.m garantie) Ik heb wel gehoord dat er bij een getweakde modem wel een cross tussen hub en modem moet zitten. ik hoop dat je hier wat aan heb anders hoor ik het wel weer.
yepOp maandag 01 april 2002 10:52 schreef TheRealFreeMan het volgende:
[..]
snap ik, ennuh, als ik eerst mijn Netwerk kaart verwijder in het aparaat beheer, is alles dan meteen ge-unshared?