Dell Laptop PIII ?

Pagina: 1
Acties:

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Ik ben van plan om een laptop te kopen, nu ben ik aan het twijfelen tussen een Dell Inspiron PIII 1 Ghz en een Toshiba Celeron 1.1 Ghz (1800-314). Normaal gezien zou de PIII toch sneller moeten zijn hé? Of zou de celeron dit compenseren met die 100 mhz extra? Kan je trouwens bij iedere Dell-laptop nog onderdelen aanpassen (had gedacht aan groter schermpie)?

Btw ik las onlangs op tweakers dit http://www.tweakers.net/nieuws/21153 . Zou ik nu wachten op een laptop met zo'n processor erin en wat zouden de prijzen dan zijn voor de basisreeksen?

Alvast Bedankt!

System Specs!

Verwijderd

First of all, een laptop van Dell of Toshiba is buiten geheugen moeilijk uit te breiden en te veranderen.
Bij Dell kun je wel een eigen laptop samenstellen, maar ik raad je aan als je een hoge kennis op dit gebied hebt, dat je het zelf doet.

Wat betreft de processor; niet alleen kloksnelheid is hier van belang.
Het gaat ook vooral om de architectuur van een processor.
Ik zal niet te veel in detail treden, een PIII processor is sowieso sneller dan een Celeron.
Je kunt er trouwens ook vanuit gaan dat een verdubbeling van de kloksnelheid slechts een gemiddelde effectieve snelheidsvermeerdering heeft van 1/10.

Succes met je aankoop, ik adviseer dus de Dell.
Zou er sowieso wat meer geheugen innemen (512mb).

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Een pentium 3 is idd sneller dan een celeron. op een pentium zit namelijk meer cache geheugen. hoe meer cache hoe beter. Ik denk dat je tussen de twee snelheden weinig verschil merkt. als het even kan zou ik toch voor de pentium gaan.
En Bruxelles, waar denk jij 512 mb voor nodig te hebben (naast zwaar editing werk) ? en al helemaal met een laptop ? Ik snap dat je het best vol kan trekken, maar zoveel geheugen gebruik ik toch nooit tijdens normaal gebruik . Daarnaast komt er ook nog eens bij dat doordat er zo veel geheugen is, en dat allemaal geadresseerd moet worden, en dit weer extra tijd ( lees : snelheid) kost. Ik snap dat het een aardige coolness factor heeft, maar 256mb is op het moment voor een "simpele" gamer, zoals mijzelf, goed genoeg.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
en dan in je laptop een leuke geforce 2 go of radeonM en gamen maar met die hap (zuigt wel je accu leeg :P)

Verwijderd

Komt btw een dell lappie uit met een p4 cpu, ddr geheugen en een gforce4 go.

rock on... :)

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
voor de dell gaan
heb ik ook gedaan...

in de dell zit for sure een raid controller, dus je proc heeft geen belasting van de hdd.
dit maakt de laptop van dell zoveel sneller.

btw
ik heb een
dell inspirion 8100
1gz met 256 mb

pa heeft een een toshiba, ik vind die van mij fijner, alhoewel de toshiba een lichter/prettiger toetsenbord heeft.
en op de dell zitten de knoppen van insert/home/end/etc en de eigenschappen knop van windows erg raar bovenin.
dat is dus ff wennen

www.kuiphuis.nl

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Mmh ik denk ook dat ik de dell verkies!
Hij zal door de PIII wel sneller zijn dan de celeron.
Ook kan je voor een niet te groot bedrag andere onderdelen upgraden.

Hoe zit het trouwens met de accu? Nog ervaringen van dell gebruikers?

System Specs!

Verwijderd

Accu...tjaaa...2.5 uur als je niet gaat gamen met 1 accu.
Als je langer wilt kan je een 2e accu erbij kopen. De floppy bay kan je er uithalen en dan vervangen voor de 2e accu.

Ik ben echt wel tevreden over mij dell...al blijven die 5400 rpm schijven toch altijd minder van een laptop.
By the way, ik heb een inspiron 8100, radeon 64 mb, 512 mb ram, uxga 15 inch, 40 gb hd...en het loopt erg goed...maar draagbaar is anders :)

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

ik kan 3 uur doen met mijn Dell Latitude C600 PIII 850 @ 700 Speedstep. De laptop bevalt met prima, en heeft zelfs een behoorlijke val perfect doorstaan :)

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Mmh thx voor de reply's!
Natuurlijk zal de toshiba ook wel een kewl beestje zijn...
Normaal moeten de prestaties van deze 2 toch wel wat verschillen niet?

System Specs!

Pagina: 1