Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Van line Out naar Koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 1.007 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
Ik zit ff met een vraagje,

Weet toevallig iemand hoe je van een line out een koptelefoon out kunt maken (met weerstanden enzo, schema zou helpen)

(Dexter vind het dus minder dat hij voor iedere lanparty een jumper op zn Terratec kaart moet omzetten, een (koptelefoon) output zou wel handig zijn)

alvast bedankt,

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wat is het verschil? ik heb mijn koptelefoon ook gewoon op m'n line out zitten (sb live)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ExcaliburDexter
omdat dat gaat kraken als je hem hard zet,
of je koptelefoon is gewoon brak ;)

nee ff voor de duidelijkheid:

een line out heeft een hoger voltage dan een koptelefoon out (voor degene die dat niet wisten)

of voor degene die hun geluidskaart altijd op koptelefoon modus hebben staan :D

• Paul
  • Laatst online: 30-11 11:06
Dit heb ik juist gisteren zelf ook gedaan.
Ik heb daarvoor de velleman 2.5w miniversterker gekozen. Aangezien deze mono is, heb je er twee nodig.
Verder nog een 1000ma gestabiliseerde voeding (universeel geval, zet maar op 12v) en je bent klaar.

Ik had nog een velleman voedingskitje over, dat heb ik gebruikt als stabilisator zeg maar, dus ik heb een ongestabiliseerde voeding genomen. Verder diende dat laatste kitje ook als gelijkrichter, dus hoef ik em ook over de polariteit van de adapter geen zorgen te maken.
Ik moet nog wel een (regelbare?) weerstand opnemen bij de ingangen, aangezien ik nu iedere keer dat ik switch van koptelefoon (hd500) en speakers wissel, lomp mijn volume omlaag moet zetten, anders gaat de koptelefoon veel te hard.

Moment, dan zoek ik de typenr's en ff een fotootje.

[edit]
Voeding (niet echt noodzakelijk): K1823 Deze is niet echt nodig, maar ik had hem toch nog liggen, en deze wordt nu eigenlijk alleen voor de gelijkrichting gebruikt, en omdat een ongestabiliseerde voeding goedkoper is :)
Versterkertjes: K2637 Deze zijn mono, heb je dus 2x nodig.

Fotootjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/thumbbuiten.jpg(457kb)

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwkamp.com/~kampnl/thumbbinnen.jpg(708kb)

Oh ja, ik heb dus alleen de eindversterker gebruikt die er op zit, dus J niet verbonden en inl aan de aarde gelegd.
Ik kan evt het boekje ook online zetten, alleen weet ik niet hoe het met copyright en zo zit.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

koop pc luidsprekers waar een koptelefoon aansluitng in zit.

kun je geluid daarvan uitzetten en koptelefoon aan of andersom of tegelijk

slim he???

• Paul
Op zondag 31 maart 2002 14:16 schreef PlaceR het volgende:
koop pc luidsprekers waar een koptelefoon aansluitng in zit.

kun je geluid daarvan uitzetten en koptelefoon aan of andersom of tegelijk

slim he???
Das toch niet leuk? :P Maar voorzover ik opmaak uit zijn verhaal, gebruikt hij die koptelefoon op lanparties, en dus zijn speakers niet meeneemt. Tenzij hij thuis nooit geluid gebruikt, heeft hij al speakers.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Paul
Op zondag 31 maart 2002 00:44 schreef ExcaliburDexter het volgende:
(Dexter vind het dus minder dat hij voor iedere lanparty een jumper op zn Terratec kaart moet omzetten, een (koptelefoon) output zou wel handig zijn)
Misschien wat laat, maar ik zie hier niet hoe je het opgelost hebt :P

Als je nu eens wat draadjes op die jumper-pinnetjes zet, en die met een schakelaartje voor (of achter) op je kast verbind?
Bij een lanparty moet je toch al alle kabels loshalen en zo, dus dan kun je meteen dat schakelaartje omzetten. Hoeft iig je kast niet meer open :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
offtopic:
Sorry maar even een newbie-vraagje tussendoor; ik begrijp hieruit dat je dus niet je koptelefoon op de normale uitgang van je geluidskaart mag doen? En wat gebeurt er als je dat wel doet?

iRacing Profiel

• Potatoman
  • Laatst online: 30-11 19:01

Potatoman

koniwa

Op vrijdag 10 mei 2002 12:30 schreef StarTAC het volgende:
offtopic:
Sorry maar even een newbie-vraagje tussendoor; ik begrijp hieruit dat je dus niet je koptelefoon op de normale uitgang van je geluidskaart mag doen? En wat gebeurt er als je dat wel doet?
Dat mag dus gewoon wel, ik heb zelf gewoon een splittertje ertussen zitten, waardoor je simpelweg kan kiezen tussen koptelefoon en speakers, dat is veel makkelijker...

The cyclographing developer

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

ok wat is er dan niet goed aan als je zow in je SB live/audigy je koptelefoon erin prikt in de line-out??

ik hou hem altijd op 2 speaker support...(stereo dus, toch :? )

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

ik douw gewoon koptelefoon in mijn sblive en zet volume van achterste boxen uit?

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 13:42

Sjnirk

Hie vrieve

Noem mij gek, maar mijn koptelefoon gaat niet kraken, hoe hard ik hem ook zet, maar ja,
offtopic:
Koptelefoon of niet, kan je zo ook wel inmaken bij aoe2 :P, heb geoefend,

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:38
Ja, line-out is idd anders dan het koptelefoon-signaal, omdat je koptelefoon een weerstand heeft van ca. 32 Ohm en de line-in (waar de lin-out meestal in gaat) vanaf 20.000 Ohm. De versterker voor de koptelefoon moet daarom meer stroom leveren, terwijl de uitgangsspanning ook hoger is. De uitgangsspanning op de line-out is standaard 0,775Vtt. Bij Conrad punt nl zijn er diverse bouwpakketjes voor stereo-versterking, waarmee je je koptelefoon tussen je line-out kan prikken.

Yo!

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 23:18
Op vrijdag 10 mei 2002 13:46 schreef WEBsel het volgende:
Ja, line-out is idd anders dan het koptelefoon-signaal, omdat je koptelefoon een weerstand heeft van ca. 32 Ohm en de line-in (waar de lin-out meestal in gaat) vanaf 20.000 Ohm. De versterker voor de koptelefoon moet daarom meer stroom leveren, terwijl de uitgangsspanning ook hoger is. De uitgangsspanning op de line-out is standaard 0,775Vtt. Bij Conrad punt nl zijn er diverse bouwpakketjes voor stereo-versterking, waarmee je je koptelefoon tussen je line-out kan prikken.

Yo!
uhhh ja ik zit ff op conrad.nl te kijken maar zou niet weten wat ik dan nodig heb? :?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 10 mei 2002 13:46 schreef WEBsel het volgende:

Yo!
ok en nu voor de wizkids die geen electro hebben gestudeerd...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Line-out van geluidskaart is niet hetzelfde als line-out van andere audio-apparatuur.
Op een echte line-out kun je geen koptelefoon aan sluiten, op een geluidskaart wel omdat die output laagohmig is en dus meer stroom kan leveren.
Tussen een normale line-out en een koptelefoon moet je een koptelefoonversterkertje aansluiten.
Simpel uitgelegd, maar dat was ook de bedoeling, toch...

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:00
even dit topic een kick geven : ik wil dus juist andersom. Ik gebruik thuis een laptop vaak als standaard computer en de audiouitgang (koptelefoon) klinkt prima als ik mn koptelefoon gebruik (een half open Philips studio series sbc 3178), maar als ik mn setje labtec speakers aansluit klinkt het super brokkel....

wat kan ik hier aan doen?!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• MrUfip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2022
zet eens een weerstand van 47k ermee in serie...
je koptelefoon heeft een impedantie van 32ohm, en je speakers hebben meestal een ingebouwde versteker met een ingangsimpedantie van 47k...
heb zelf ook zoiets gehad, weerstand meer in serie gezet, en klaar!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
stereo heeft 4 draden, (waarvan je er 2 samen trekt normaal) waar moet je dan die weerstand aan hangen?

(voorbeeld):
als je rood en zwart hebt en wit en zwart
dan trek je (als je een stereo mini jack sodeert in ieder geval) de 2 zwarte samen en gaat rood rechts en wit links. Moet je dan bij het rode en het witte snoer een weerstand plaatsen? of juist bhij de zwarte?

(Jep, ook electro n00b! en ik ben denk ik niet de enige! :P )

Verwijderd

Keesjes heeft iets handigs op z'n Apogee mamaplank, voorop pc koptelefoonaansluiting, achter ook, zodra ik voor iets erin gooi (Koptelefoon) gaat achter automatisch uit (Boxen), mega makkelijk.

Verwijderd

Wabs schreef op 08 January 2003 @ 23:31:
stereo heeft 4 draden, (waarvan je er 2 samen trekt normaal) waar moet je dan die weerstand aan hangen?
In de signaaldraden, dus niet in de (zwarte) nullijn.

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
lineout is toch gewoon een minjacket? die zou je naar mijn weten gewoon door kunnen leiden naar een koptelefoon.

Ik heb t voor lans iig zo opgelost Afbeeldingslocatie: http://www.zaanlan.nl/fotos/albums/zaanlan2/agw.jpg

check ook me furby :P

Dat zeg ik....

• ExcaliburDexter
Whoei deze is oud :p
WEBsel schreef op 10 mei 2002 @ 13:46:

Yo!
Ik heb toen der tijd dit gedaan :). Gewoon ff op de conrad site zoeken van line naar koptelefoon en dan precies het tegenovergestelde doen ;)

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
probleem met conrad is dat ze een minimum bestel bedrag hebben. Of is dat tegenwoordig niet meer ?

Dat zeg ik....

Verwijderd

Voor de echte tweaker...
1. Sloop het versterkertje uit een stel goedkope pc-speakertjes.
2. Bouw die in je pc en sluit em aan op de lineout van je geluidskaart.
a. voeding haal je uit je pc.
b. aansluiting voor koptelefoon aan de voorkant van de pc (:))
3. klaar!!!

Je kan ook, net als ik, een draadloze koptelefoon erop aansluiten (die heeft zijn eigen versterkertje)
Ik heb de Sennheiser RS45

EDIT: typo's

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 13:44 ]

• ExcaliburDexter
Biobakker schreef op 09 January 2003 @ 10:40:
probleem met conrad is dat ze een minimum bestel bedrag hebben. Of is dat tegenwoordig niet meer ?
hebben ze nooit gehad volgens mij. boven de 150 gulden was bezorgen gratis (heb nog niks in euro's gekocht :X )
Verwijderd schreef op 09 January 2003 @ 13:43:
Voor de echte tweaker...
1. Sloop het versterkertje uit een stel goedkope pc-speakertjes.
[/sub]
De echte tweaker koopt de onderdelen en soldeert het zelf :Y)
Pagina: 1