Toon posts:

[MSN] Geen file transfer via msn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende:

Ik heb een host PC aangesloten op de kabel (com21)

Daarop draait soms een firewall, maar bij mijn probleem heb ik die ook al uitgezet dus kan niet het probleem zijn.

Zit middels een laptop en een netwerk kaartje internet te sharen.

Werkt allemaal perfect, maar!
Met MSN kan ik niet rechtstreeks en file verzenden (moet dan dus via hotmail oid) want dan krijg ik de melding

"We could not send this file because the connection is blocked. Please contact your network administrator or Internet service provider; they may be able to enable file transfers"

Tegenpartij heeft ook geen firewall??

Op de host draait Win 2000 en op de laptop XP home edition.

Oh ja en ook sygate draait mee anders werkt het echt niet?

Wie weet een antwoord?????
Ben ten einde raad :'(

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

jaja ik weet het,
als internet gedeeld wordt via sygate browsegate of welke programma dan ook is bestanden verzenden niet meer mogelijk op de client pc's. dat komt door het protocol dat windows gebruikt.
zoals je zult merken is verzenden van bestanden via icq of een ander programma nog wel steeds mogelijk.
ik heb dus precies hetzelfde en het zuigt maar er is dus niets aan te doen!

...

Verwijderd

NAT en MSN is echt kansloos, volgens mij heeft nog niemand [of misschien een paar] dit werkend gekregen. Ik ken het probleem, hier met een Win2k server en NAT lukt het maar niet om bestanden te verzenden.

Misschien werkt het met een proxy :?
zoals je zult merken is verzenden van bestanden via icq of een ander programma nog wel steeds mogelijk.
Idd, ik herken dit. Alleen kan ik nog geen bestanden ontvangen via ICQ/maar dat is waarschijnlijk een poortmappings probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 00:43 schreef earthforce het volgende:
jaja ik weet het,
als internet gedeeld wordt via sygate browsegate of welke programma dan ook is bestanden verzenden niet meer mogelijk op de client pc's. dat komt door het protocol dat windows gebruikt.
Kijk dat is nou eens een snelle reactie bedankt!
Snap er geen reet van krijg ook echt internetsharing niet aan de gang zonder sygate??? ondanks dat iedereen zegt dat het zo makkelijk kan zonder???
Dus eigenlijk moet ik dan gewoon aan ICQ?

Verwijderd

Topictitel een beetje aangepast. Overigens had je dit ook met behulp van de search kunnen vinden. :)

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 00:43 schreef earthforce het volgende:
jaja ik weet het,
sorry hoor maar ik heb het zelfde probleem en zelfs op de server kan ik via msn geen bestanden meer verzenden. |:(

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
probeer route add even

do or do not, there is no try

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

ik kan het wel op de server, maar inderdaad ook niet op Clients - Server is XP, clients zijn '98

Nederlander in België

Verwijderd

[topic=525180/1/25]

Daar staan nog wel een paar tips in :)

Verwijderd

Als je met NAT alle poorten van 1 tot 5000 naar de computer met msn doorlinkt en de firewall voor die poorten ook, dan wil het wel, het werkt bij mij uitstekend
Pagina: 1