Toon posts:

PII ==> PIV + Asus P4B266

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben van plan m'n bak eens te upgraden heb een PII :Z en zat te denken aan een PIV@1,6 met een Asus P4B266 (+512 MB) :) .

#1 Weet iemand of ik m'n voeding en of kast ook vervangen?
#2 Kunnen er ook 'oude' AGP-kaarten in?
(Er zijn namelijk borden van MSI waarbij dat niet kan)

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Volgens mij heb je geen andere voeding nodig want er zit gewoon nog een atx aansluiting op dat bord en anders kan je nog een nieuwe kopen als je een hogere wattage wil. En wat betreft die agp kaart ik denk et haast wel lijkt me niet echt een prob.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, laat ik die voeding en AGP eerst nog effe zitten.

Verwijderd

Uuuhm hoeveel watt is je voeding nu dan, want met minder dan 300 watt voeding wordt je P4 niet erg blij. En er is een kans dat zelfs 300 watt te weinig is, er zijn genoeg mensen met een P4 die 400 watt voeding nodig hebben.

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
Op zondag 31 maart 2002 00:20 schreef FleshY het volgende:
Volgens mij heb je geen andere voeding nodig want er zit gewoon nog een atx aansluiting op dat bord en anders kan je nog een nieuwe kopen als je een hogere wattage wil. En wat betreft die agp kaart ik denk et haast wel lijkt me niet echt een prob.
nope

PIV mobo's hebben nog een extra voeding stekkertje, namelijk een vierpolig-vierkant stekkertje.
Die heb je nodig tenzijn het een mobo is, waar ipv dat vierkante stekkertje, zo'n standaard hdd/cd-rom-voeding-stekkertje op aan gesloten kan worden.

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
Op zondag 31 maart 2002 00:29 schreef Garfield het volgende:
Uuuhm hoeveel watt is je voeding nu dan, want met minder dan 300 watt voeding wordt je P4 niet erg blij. En er is een kans dat zelfs 300 watt te weinig is, er zijn genoeg mensen met een P4 die 400 watt voeding nodig hebben.
Dit hoeft niet maar is inderdaad wel verstandig.

Ik heb P4 systemen probleemloos zien draaien met een 250w voeding, maar daar zat dan inderdaad verder weinig randapparatuur in.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Mijn P4 2Ghz werkte met een powerman 235W voeding... :)
Mijn G400Max werkte dus niet meer in een P4B266... :(

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

De P4B266 heeft ook nog een aansluiting voor een gewone Molex-stekker. Dat vierkante stekkertje heb je dus niet nodig.
Op zondag 31 maart 2002 00:30 schreef de-don het volgende:

[..]

nope

PIV mobo's hebben nog een extra voeding stekkertje, namelijk een vierpolig-vierkant stekkertje.
Die heb je nodig tenzijn het een mobo is, waar ipv dat vierkante stekkertje, zo'n standaard hdd/cd-rom-voeding-stekkertje op aan gesloten kan worden.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

#2 Kunnen er ook 'oude' AGP-kaarten in?
Wat versta je onder 'oud'? Een 3.3 volt AGP-kaart als bv een Viper V550 zal niet werken. Je zou er zelfs je mobo mee kunnen beschadigen, ware het niet dat de P4B266 een protectie-circuit heeft voor verkeerde AGP-kaarten. :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Met oud bedoel ik dat er iets is als AGP 2x en 4x. Ik weet namelijk niet precies wat dat inhoud. Hoe weet ik of m'n AGP kaart geschikt is :?
Als ik dit alles lees ga ik maar voor een nieuwe voeding. Er zitten 2 videokaarten in een ISDN en LAN kaart en er hangt een Active Plus decoder aan.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op zondag 31 maart 2002 09:18 schreef Tsss het volgende:
Met oud bedoel ik dat er iets is als AGP 2x en 4x. Ik weet namelijk niet precies wat dat inhoud. Hoe weet ik of m'n AGP kaart geschikt is :?
Als ik dit alles lees ga ik maar voor een nieuwe voeding. Er zitten 2 videokaarten in een ISDN en LAN kaart en er hangt een Active Plus decoder aan.
Welk merk en type AGP-kaart heb je?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aan de aansluiting kun je zien wat het is:

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/erik.nijhuis/pcpics/p2/riva128.JPG
Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1012998724.jpg
het onderste kaartje past wel in een oud AGP 1.0 slot maar het bovenste kaartje niet. Je hebt volgensmij ook mobo's waar ze allebei in werken maar dat weet ik niet zeker
Pagina: 1