Toon posts:

video naar vcd omzetten. Welke kaart kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb jullie hulp (en ervaring) nodig voor het volgende probleem.

Ik wil een insteek kaart voor de compu kopen waarmee ik 'gewone' videofilms kan over zetten naar vcd of cd-rom.
(als het maar op een schijfje gezet kan worden voor dvd-speler of cd-rom speler)

het zelfde geldt eigenlijk voor het digitaliseren van video-8 cassette bandjes.

Wat raden jullie mij aan?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:14
Opzich heb je daar niet zo veel voor nodig, je kan het al doen met een tv kaart met een composite of s-video ingang. Je beelden neem je dan op met een programma als virtual dub. Een redelijk snelle computer met een grote harddisk is ook wel handig.

Je kan als je wat meer geld wilt uitgeven eventueel ook een speciale videocapture kaart kopen.

Verwijderd

Ik ben helemaal gek van de DC10+. Dat zijn wat meer professionele kaartjes met hardware compressie. Vergeleken met goedkope TV kaartjes is de kwaliteit merkbaar beter (met name door de hogere kwaliteit TV decoder), en je hebt minder dropped frames omdat de CPU dus niks hoeft te doen.

Daarnaast heb je altijd een redelijke HD nodig en een fatsoenlijk (niet VIA dus >:) :P) moederbord (vanwege latencies/timings). Ik heb zo'n setup en de kwaliteit is geweldig. Ik heb ook een normale TV-kaart maar ik vind de kwaliteit merkbaar slechter (met name dus door de TV-decoder chip).

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 10:23

joker1977

Tweakert

Op zondag 31 maart 2002 11:33 schreef beelzebubu het volgende:
Ik ben helemaal gek van de DC10+. Dat zijn wat meer professionele kaartjes met hardware compressie. Vergeleken met goedkope TV kaartjes is de kwaliteit merkbaar beter (met name door de hogere kwaliteit TV decoder), en je hebt minder dropped frames omdat de CPU dus niks hoeft te doen.

Daarnaast heb je altijd een redelijke HD nodig en een fatsoenlijk (niet VIA dus >:) :P) moederbord (vanwege latencies/timings). Ik heb zo'n setup en de kwaliteit is geweldig. Ik heb ook een normale TV-kaart maar ik vind de kwaliteit merkbaar slechter (met name dus door de TV-decoder chip).
Ikzelf heb de DC10+ ook een tijdje in gebruik gehad, op een VIA-gebaseerde PC overigens :) Zonder problemen, overigens. Ik wil wel even toevoegen dat de driversupport van Pinnacle/Miro voor de DC10+ uiterst summier is: Voor XP/2K zijn er alleen halfslachte beta-drivers die alleen willen installeren als je ook over Studio 7 beschikt. Een schande!