Toon posts:

casefan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een casefan gekocht om de airflow in me kast te verbeteren. Ik wil me casefan aanbrengen op de bodem van me kast, heb de casefan op de bodem geplaatst. Maar nu komt denk ik mijn probleem.
De casefan ligt helemaal strak op de bodem, ik denk nu dat die casefan geen lucht van achteren kan aan zuigen.
Heeft iemand een idee voor mij of een tip zodat mijn casefan wel lucht kan aanzuigen. (denk er zelf aan om de casefan te verhogen zodat ie boven me kast zweeft)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Je geeft zelf het antwoord al :) verhogen met ringetjes
of gaatjes in je kast maken :+

Verwijderd

Hmmm. Ik denk niet dat het werkt als je een fan strak ergens op legt. Dat ding moet lucht verplaatsen en hoe kan dat als er geen lucht aangezogen kan worden.
Dit nog buiten het feit dat een case-fan lucht van buitenaf moet halen.

Maar goed, is het alleen voor een soort "doorvoer": fan in de luchtstroom van de andere zetten, zodat de lucht doorgevoerd wordt. Of dit zinvol is of niet moet je zelf bepalen.

veel succes.

Verwijderd

PMG --> HA

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 19:54

syserr

kangoeroe

Op zondag 31 maart 2002 03:03 schreef HlpDsK het volgende:
PMG --> HA
had em dan in OC&CM gezet...

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

Verwijderd

Waarom zou je een fan ergen in de kast zelf plaatsen? Weinig zinvol om warme lucht te gaan verplaatsen. Je kunt beter zorgen voor een goed flow dóór de kast..

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 03:24 schreef syserr het volgende:

[..]

had em dan in OC&CM gezet...
zeg dan nix....

maar, wil je m gewoon echt in de kast zetten, of ook nog een gaatje maken in de kast :? :)

want gewoon in de kast heeft vrij weinig nut, het zal in temperatuur nix uitmaken lijkt me :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

beste is om een fan in het systeem te laten blazen en een ander fan die de lucht er weer uitzuigt, dan heb je de beste airflow. Wil je een fan die hard draait, lees dan: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/454165

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA->OCM

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 03:03 schreef HlpDsK het volgende:
PMG --> HA

Op zondag 31 maart 2002 22:19 schreef Kaj. het volgende:
HA->OCM
is dit een 'topic on wheels' of een 'mobile topic' ? :+