Video edit enzo

Pagina: 1
Acties:

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
Ik vroeg me af of er tweakers zijn die aan video editting doen en vooral die met de dure harde waren :)
DV en realtime hardware rendering enzo.

Wil ook wel e.e.a. kopen, maar weet nog niet echt wat, dus als iemand hier zijn ervaring kan delen...
Is bijvoorbeeld de Pinacle DVD2000 wat?.. of kan dat beter...
en heeft iemand wel eens met zon apparaat (http://www.draco.com/newindex.cfm?showcontent=true&showtertiarylinks=true&tertiarylinkID=172&secondarylinkID=172&linkID=172&primarylinkID=102) gewerkt?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-03 12:37

tweakerbee

dus..?

Gewoon een DVD500 nemen. Is prima, krijg je gelijk Adobe Premiere bij + wat leuke plugins. Heeft ook software voor ASD (automatic scene detection) dus je kunt makkelijk de scenes op je PC zetten.
Met een leuke 120GB IDE disk kun je dan UREN video bewerken. Een snelle PC is wel aan te raden, omdat renderen nogal wat tijd kost.

Vergis je ook niet in de tijd die je nodig hebt om de video te bewerken. Video-editing is erg tijdrovend werk.

Ik heb een DV300 (al een jaar of 3 inmiddels)..dus ik weet er wel wat van af :)

You can't have everything. Where would you put it?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik gebruik een studio dv plus (voor digitaal) en een pctv (voor analoog) capturen. Voor het bewerken gebruik ik pinnacle studio 7 (ff snel een filmpje monteren) of adobe premiere 6 (wat meer werk er van maken).

De overige hardware: dual XP1600+ , 1G pc2100, 80 G raid 0

ben er erg tevreden over, hoewel dit maar een amateur bakje is.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)