Kapotte luidspreker?

Pagina: 1
Acties:

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
ik heb net 2 joekels van luidsprekers gekocht (magnat) en eentje werkt per-fect, bij de andere gaat de midranger de bass overnemen (ja da's raar) waardoor hij enorme vibraties gaat maken en de speaker nogal snel gaat vervormen. De woofers die eronder zitten doen nog wel wat maar weinig. (vooral vergeleken met de wel goed werkende speaker)
Is de speaker (filter??) kapot ? of heb ik iets niet goed aangesloten?

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Krijgen je mid's niet de tonen voor de woofer?? Effe checken, heb je ook de plus en min goed aangesloten??

• Zeepoog
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 september 2000 21:35 schreef Wekkel het volgende:
Krijgen je mid's niet de tonen voor de woofer?? Effe checken, heb je ook de plus en min goed aangesloten??[/quote]De andere luidspreker (precies dezelfde dus) heeft 't niet. plus en min heb ik al omgedraait gehad. . :( wat zou 't nog meer kunnen zijn?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Suggestie: Luidspreker kapot?

Geef mij maar een Warsteiner.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

lijkt erop dat je crossfilter in de box kapot is, waardoor alle sublaag naar mid word gestuurd. of misschien is het je versterk wel..verwissel de boxen eens...

"You're only as good, as what you did last week."

• Zeepoog
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 september 2000 22:33 schreef oh,when? het volgende:
lijkt erop dat je crossfilter in de box kapot is, waardoor alle sublaag naar mid word gestuurd. of misschien is het je versterk wel..verwissel de boxen eens...[/quote]ik heb ze verwisseld gehad.. maar 't mocht niet baten...

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dan wordt het toch echt even bij de plaats van aankoop leuren...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Effe checken, heb je ook de plus en min goed aangesloten??[/quote]Dat heeft er niet zo veel mee te maken.

Het zal inderdaad wel een defecte crossover zijn, gek bij een nieuwe speaker. Je zou eens een met een toongenerator (gewoon ff downen) het kunnen controleren. Dan kan je namelijk het punt bepalen waarop de woofers gaan werken en de midrange ophoudt (als ie dat al doet), en dat vergelijken met de specs en de andere speaker.

Jag

• Zeepoog
hij zit alweer in de doos.. :) hij wordt morgen opgehaald en gerepareerd (zal dus wel stuk zijn ja)

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

Als ze zo makkelijk doen, moet je in het algemeen oppassen.. Dan is het een bekende fout doe vrij vaak voorkomt... En na de tweede keer zeggen ze" het ligt echt an u hoor"...

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Magnat is een goed merk dus het zal wel netjes gerepareerd worden.

Lijkt mij toch ook een crossfilter dat kapot is.

Money for nothin' and your chicks for free

Pagina: 1