[photoshop] Hoe werd jij Die-hard?

Pagina: 1
Acties:

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan wel met phoyoshop omgaan, maar heel vaak zie ik (zoals in het sequence project, gewoon echt ultimate designs.

hebben jullie verder tips, of kunnen jullie vertellen, hoe jullie zijn begonnen, hoe ik het kan leren.

Oja, UTFS > al gezocht,
dit topic opening vooral om te weten te komen wat jullie aanpak is.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

werd
kan nooit met dt als het verleden tijd is

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Ik heb het meeste kennis opgedaan met het maken van in totaal 10 winamp skins, het verschil tussen de eerste en laatste is echt dag en nacht. Veel oefenen veel prutsen, tutorials kun je volgen maar denk dat je het snelst leert door zelf methodes te verzinnen om effecten te maken.

Als je bijvoorbeeld een iris van een oog (loopt een thread over en heb daar image gepost) zo realistisch mogelijk wil maken, ga dan eerst even research doen. Zoek op internet naar plaatjes van ogen en ga dan kijken hoe alles opgebouwd is en met welke effecten je dicht bij de realiteit kan komen.

Kijken naar images die andere mensen gemaakt hebben met photoshop en je dan afvragen hoe ze bepaalde delen gemaakt hebben is ook een manier om te leren, dit kun je combineren met het bovenstaande door dus ook meteen het zelfde proberen na te maken.

Het downloaden van de PSD's in de sequence project thread is ook een mooie manier om kennis op te doen. Zo zie je duidelijk hoe andere mooie plaatjes maken.

Hoe dan ook er gaat veel tijd in zitten voordat je photoshop als een "pro" kunt gebruiken.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Gewoon heel hard oefenen en nog verder oefenen en eeuuhhhmm, nog meer oefenen that's all it takes en een stukje talent natuurlijk....

• Zakkenwasser
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 23:26 schreef cutter het volgende:
Gewoon heel hard oefenen en nog verder oefenen en eeuuhhhmm, nog meer oefenen that's all it takes en een stukje talent natuurlijk....
talent kun je aanleren.

Wat zijn echt de sites waar je de beste en de meeste tuturials kunt vinden, athans waar jij het hebt geleerd, en welke je het beste aanraadt.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op zaterdag 30 maart 2002 23:32 schreef DaNCe2k het volgende:

[..]

talent kun je aanleren.

Wat zijn echt de sites waar je de beste en de meeste tuturials kunt vinden, athans waar jij het hebt geleerd, en welke je het beste aanraadt.
Dat wil ik ook weten want ik ben net begonnen en snap het al wel maar hoe maak ik een bliksem :9 ;)

• Zakkenwasser
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 23:33 schreef zmn het volgende:

[..]

Dat wil ik ook weten want ik ben net begonnen en snap het al wel maar hoe maak ik een bliksem :9 ;)
www.fotosoep.nl

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Hmmm, mensen zien het vaak over het hoofd, maar ik heb mijn eerste photoshop stappen gedaan mbv de officiele photoshop site :), nu in betere uitvoering dan ever met community fora etc.. :) Check it dus out!

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Op zaterdag 30 maart 2002 23:22 schreef Prammenhanger het volgende:
werd
kan nooit met dt als het verleden tijd is
Je kon beter niks zeggen :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
Op zaterdag 30 maart 2002 23:19 schreef DaNCe2k het volgende:
Ik kan wel met phoyoshop omgaan, maar heel vaak zie ik (zoals in het sequence project, gewoon echt ultimate designs.

hebben jullie verder tips, of kunnen jullie vertellen, hoe jullie zijn begonnen, hoe ik het kan leren.

Oja, UTFS > al gezocht,
dit topic opening vooral om te weten te komen wat jullie aanpak is.
gewoon wat tut's lezen en bij elkaar flanzen ;)

Verwijderd

trial und error, Tut's lezen, afkijken, doen!

• SWINX
  • Laatst online: 02-06 23:18
Hoe werd jij Die-hard?
werd ik niet :'( ;(

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 23:32 schreef DaNCe2k het volgende:
talent kun je aanleren.
Talent is iets dat aangeboren is. Skills / vaardigheden kun je wel aanleren. Inzicht kun je ook ontwikkelen, maar talent is iets waar je mee gezegend moet zijn :).

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle is geen die-hard

Maar hetgeen ik kan, heb ik geleerd door vooral lang en veel oefenen. Elke keer ontdek je weer wat nieuws. Doe voor de gein es de Photoshop-test op Brainbench.com en kom erachter hoe weinig je eigenlijk weet van dat pakket :)
Nee, ik denk dat er maar erg weinig mensen zijn die écht diehards zijn en alle maar dan ook alle functionaliteiten van PS weten en ook kunnen benutten.

• Oefening
  • Niet online
Talent kan je niet aanleren, je kan het echter wel ontwikkelen maar als je het niet in je hebt dan wordt het ook niets (iig niet veel :)). Oftewel, als je het pakket een beetje kent maar er nog nooit iets zinnigs mee hebt weten te maken verwacht dan niet dat je een die-hard wordt door de overige functies te leren.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

net als iedere tool een penceel met paardehaar of eekhoorn haar, een wacom, een hamer of een sikkel, een zeus of een ploeg, een steen of een beitel, een proggie of een computer... door veel te oefenen (c'est ca!)

Stoer; Marduq

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A weet dat 'ie de sublieme elegantie van xangadix zijn woorden nooit zal overtreffen

practice makes perfect...

Photoshop is niks meer dan een tool ... je hebt een visie en deze probeer je vervolgens te verwezenlijken via een tool ... en zo deel je, je visie met de wereld.

WTF maakt het nu uit wat mijn tool is? Als ik nou PS of PSP of friggin' Corel gebruik de tool maakt niks uit het gaat om de visie. :) Of ik nou Lightwave of 3dmax gebruik .. visie mensen....

* Yellow|A denkt ff na

Oh ja, ik ben uber PS massah' geworden door twee jaar lang als vormgever te werken bij een webdesign bureau en zo van mijn collega's en van GoT/13 en van vele andere mensen tips en trucs te leren om zo mijn skillz omhoog te halen naar het nu "goddelijke" niveau.

In andere woorden, oefening baart kunst.

offtopic:
Yellow's goddelijkheid is waarheid tot het tegendeel bewezen wordt :)

|{ brrr }] |

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Oefenen, ik heb nooit een Tutorial gedaan maar heb toch alle effecten en stijlen zelf uitgevonden...

Denk na en je komt erachter :D

http://flickr.com/photos/itommy/

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Talent kun je niet aanleren, dan heeft het namelijk niets met talent te maken. Denk ook niet dat je talent nodig hebt om Photoshop te kunnen, maar dat je talent nodig hebt om zelf iets te verzinnen ipv het in elkaar klooien van iets met behulp van een tutorial. Dus Photoshop puur gebruiken als gereedschap.

Hoe ik photoshop geleerd heb? Gewoon 7 jaar full-time mee werken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• HunterPro
  • Niet online
ik ben zelf geen die-hard, maar wat ik wel zie is dat ik me nú al een beeld kan vormen van wat ik wil gaan maken. Ik denk dat dat het belangrijkste is; het beeld vormen en vasthouden voor jezelf. Daarna kies je zelf een tool uit om het mee uit te werken. Met potlood, waterverf, een wacom, of de muis en de computer. En wat ik nu ook merk, is dat voor alles wat ik nog niet weet (believe me, dat is véél!!) er ergens wel een tutorial is. Tenminste, ik ben nog niks tegengekomen waar ik met goed zoeken géén tutorial of schop in de goede richting kon vinden.

The sky isn't the limit, you are!

[edit] ^^^ dit laatste hierboven is niet als flame bedoeld, eerder dat je zelf je eigen limieten stelt. Geef jezelf een doel, en ga daarmee door tot het is gelukt. En geloof me, als je genoeg zoekt en genoeg bezig bent, lúkt het. Als je geen zin hebt er tijd en energie in te stoppen, kun je nu beter kappen. Dan is zelfs het kleinste begin al een verspilling van energie.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Ik ben geen die-hard :) Laat ik dat nog maar even benadrukken.

Misschien droom ik wel een beetje van ik het wel was :z

Maar ik werk nu met Photoshop sinds 1996 geloof ik, v3.05 in ieder geval. Destijds begreep ik echt nog geen zak van layers (zo moeilijk is het toch niet :?) maar het viel me vooral op dat het meteen al beter werkte dan Corel Draw.

Verder had ik nog geen dingen die ik graag wilde maken, geen internet om inspiratie op te doen of wat dan ook.
Geklooit met de filters, en erachter gekomen dat het wel amateuristisch overkwam (dat bedacht ik toen zelf, ja. Had ik geen forum of internet voor nodig :))

Later overgestapt naar v5.0 en hiermee heb ik mijn huidige homepage in elkaar geschroeft. Sindsdien heeeeel langzaam verder gekropen kwa kennis. En dat kennis-tekort kom ik nog wel geregeld tegen maar dan probeer ik zelf een oplossing te vinden.

Sindsdien draait mijn leven gewoon een stuk meer om 'design', kunst, net hoe je het wilt noemen. Hoe leg je dat uit?
Tis een beetje geworden net zoals muziek voor me is...

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Ehm... wat moet ik hierover zeggen...

Volgens mij kan iedereen met photoshop leren werken, en zelfs tot een professioneel niveau, je kunt het gewoon leren en als je het een beetje beheerst dan kan je er hele mooie platen mee toveren, dit deel van het leer-photoshop-proces is niet moeilijk doch heeft het heel veel tijd nodig, ik werk nu eh 3 jaar met photoshop en ik leer nog steeds dingen bij, ik moet nog altijd nadenken bij wat ik moet doen, sommigen zien voor zich wat ze willen maken en weten meteen hoe ze dat moeten doen met photshop, ik ben eerst een uur ofzo aan het klooien en klungelen...
maar toch kan je dat na verloop van tijd heel erg goed, je kunt nu technisch veel op grafisch gebied maken.

Er is echter nog een andere kant dat je niet kan leren (talent zoals velen dat noemen). Dit is echter heel algemeen, als je gevoel voor kunst en composietie hebt dan kan je mooie dingen maken met photoshop, maar ook kan je dna goed schilderen, tekenen e.d. (iig het "talent" gedeelte, het technische gedeelte kost weer veel tijd maar kan iedereen leren). Iedereen kan leren goede, duidelijke flyers/websites/zinvolle plaaten maken met photshop, maar je hebt talent nodig om echt iets kunstzinnig moois te maken...

Dit kan je echter overal op toepassen, iederen kan een goede thriller schrijven, mits hij/zij er genoeg tijd in steekt. Een psychologisch meesterwerk echter (met name Mulisch is daar goed in) kunnen slechts weinig mensen schijven, daar heb je talent voor nodig...
En zo is het ook met films maken, muziek schrijven...alles op het gebied van kunst&cultuur...

(bleh moeilijk uit te leggen :) )

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Op zondag 31 maart 2002 12:16 schreef Booster het volgende:
Maar ik werk nu met Photoshop sinds 1996 geloof ik, v3.05 in ieder geval. Destijds begreep ik echt nog geen zak van layers (zo moeilijk is het toch niet :?) maar het viel me vooral op dat het meteen al beter werkte dan Corel Draw.
Corel Draw is niet echt vergelijkbaar... maar werkt echt wel zeer goed hoor :) (versie 3.0 in iedergeval, 8.0 kon ik niet aan wennen daarna en ben er maar mee gestopt? Iemand idee hoe je cdr om kan zetten naar illustrator zonder coreldraw weer op te vissen? )

Photoshop is inderdaad vooral veel oefenen. (En mooie foto's gebruiken als bron ;) )

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zondag 31 maart 2002 13:11 schreef Bluestorm het volgende:

[..]

Iemand idee hoe je cdr om kan zetten naar illustrator zonder coreldraw weer op te vissen? )
offtopic:
Wat zou je denken van gewoon openen?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

tja je hebt het of je hebt het niet. Mijn eerste designs leken ook nergens op, beetje veel standaard effecten. Na loop van tijd leer je die wel te combineren en ga je foto's er bij betrekken. Ik ben er mee begonnen omdat ik zag hoe gave designs je kan maken met een beetje fantasie.

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:19

Yo-han

nope.

Heb het geleerd op school. En na een tijdje als je het een beetje doorgaat kom je allerlei leuke truukjes tegen en begin je het nut van de layers te begrijpen.(ik kende 2 jaar geleden de kanaalmixer ok nog niet!)

Er gaat alleen wel veel tijd inzitten (bij mij dan) maar nu 5 jaar werk ik bijna full time met photoshop, en dan wordt het pas echt leuk als je het combineert met prog's als illustrator.

En natuurlijk met sites bouwen is het altijd weer handig om vanuit photoshop zo je hele boeltje te exporteren naar image ready! :P

Verwijderd

werd ik Die-Hard?
ik ga niet zeggen dat ik n Photoshop Die-Hard ben.
/me krijgt t wel vaak te horen... 8-) (maarja dat zijn klasgenoten :Z )

ik kan er iig redelijk wat mee, maarja ik begon met photoshop 3.0

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Op zondag 31 maart 2002 13:11 schreef Bluestorm het volgende:
Corel Draw is niet echt vergelijkbaar...
Tis niet vergelijkbaar, maar in die tijd had ik gewoon niets anders. Ik had nog nooit van Photoshop gehoord op het moment dat ik Corel Draw gebruikte :)

[/quote]maar werkt echt wel zeer goed hoor :) (versie 3.0 in iedergeval, 8.0 kon ik niet aan wennen daarna en ben er maar mee gestopt?[/quote]
Ik vond Corel Draw echt gewoon een programma om van te kotsen, ik kon er echt niet meer werken.
En laatst ook weer eens bij een vriend, die is helemaal weg van Corel, hij kan er best goed mee op schieten zo te zien. Maar ik gewoon echt niet.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• waxle
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

* waxle heeft weinig toe te voegen dan open deuren nog maar eens in te rammen: gewoon openen en bezig gaan; jezlf doelen stellen; ik begon bijvoorbeeld met het inleuren van strips enzoots... ( dat was wel PS3 :P op een Mac Quadra, wee je nog Xannie?)

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

uhm nee :)

ow was dat in het oefenlokaal op het hoendiep? B-)

Stoer; Marduq

• waxle
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

U gaat door voor de gourmet-set.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

Ik gebruik Photoshop nu ruim een jaartje, en al zeg ik het zelf ik vind dat ik me er best mee kan redden.
Zoals andere ook vertelde, snapte ook ik in het begin niets van al die layers enzo. Ik ben toen ik begon met een aantal simpele tutorials begonnen waardoor je een klein beetje inzicht krijgt in alle mogelijkheden.
Verder borrelde ik gelukkig over van de creativiteit toen ik met het programma begon, en vond ik het vooral leuk om te zien wat er allemaal mogelijk was en wat ik kon.
In het begin was het wel handig dat er een paar mensen in mijn omgeving Photoshop gebruikte zodat je lekker gemakkelijk stomme vragen kan stellen, maar nog geen 2 maanden later was ik ze qua kennis al voorbij.
Ik weet dat ik nog steeds veel moet leren om het programma optimaal te kunnen gebruiken maar ik ben blij dat ik er een ruim jaartje geleden kennis mee heb gemaakt :).

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-09 21:36
Begonnen met Photoshop 3.0 en alles heel rustig opbouwen. Niet meteen aan layers en filters willen zitten maar eerst leren hoe selectie en tekentools werkt. Niet dingen na willen maken maar je eigen ideeen op papier (desktop) te krijgen. veel oefenen en vooral de tijd nemen!

Verwijderd

Ik kreeg PhotoShop 4 bij me scanner, en gebruik het sinds ik het las in de Focus :) Echt prachtig programma, alleen de visualitie (in 't hoofd) en in photoshop kan stukken beter :D

• Verwijderd
  • Laatst online: 24-01-2022
Toen ik naar de HKU ging was ik nog een verwoede gebruiken van PSP5.0 maar dat heb ik een paar maanden volgehouden door de achterlijke verheerlijking op die instantie van Adobe producten.
Daarna is het echt een kwestie van doen,doen,doen en nog eens doen. Ik had het geluk dat ik op een school met bonzen zat die me een eind op weg konden kegelen en ik heb zelf heel snel geleerd de kaas (lees filters en layer effects) te laten vallen voor het betere handwerk.
Wat ook een hoop helpt is een iets hebben waar je veel werk in kan stoppen waardoor je veel technieken leert en kan inzien wat het beste is. Voor mij was dat twee jaar Illustrator zijn voor een digitale krant waar ik helemaal los kon, dan leer je heel snel wat mooi en wat niet mooi is.

Verwijderd

Veeel koffie en om 4 uur 's nachts naar bed ;-)

Verwijderd

Ik ben nooit [photoshop] Die-hard geworden, geef mij maar flash >:)
Pagina: 1