PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
kan nooit met dt als het verleden tijd is
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Als je bijvoorbeeld een iris van een oog (loopt een thread over en heb daar image gepost) zo realistisch mogelijk wil maken, ga dan eerst even research doen. Zoek op internet naar plaatjes van ogen en ga dan kijken hoe alles opgebouwd is en met welke effecten je dicht bij de realiteit kan komen.
Kijken naar images die andere mensen gemaakt hebben met photoshop en je dan afvragen hoe ze bepaalde delen gemaakt hebben is ook een manier om te leren, dit kun je combineren met het bovenstaande door dus ook meteen het zelfde proberen na te maken.
Het downloaden van de PSD's in de sequence project thread is ook een mooie manier om kennis op te doen. Zo zie je duidelijk hoe andere mooie plaatjes maken.
Hoe dan ook er gaat veel tijd in zitten voordat je photoshop als een "pro" kunt gebruiken.
talent kun je aanleren.Op zaterdag 30 maart 2002 23:26 schreef cutter het volgende:
Gewoon heel hard oefenen en nog verder oefenen en eeuuhhhmm, nog meer oefenen that's all it takes en een stukje talent natuurlijk....
Wat zijn echt de sites waar je de beste en de meeste tuturials kunt vinden, athans waar jij het hebt geleerd, en welke je het beste aanraadt.
Dat wil ik ook weten want ik ben net begonnen en snap het al wel maar hoe maak ik een bliksemOp zaterdag 30 maart 2002 23:32 schreef DaNCe2k het volgende:
[..]
talent kun je aanleren.
Wat zijn echt de sites waar je de beste en de meeste tuturials kunt vinden, athans waar jij het hebt geleerd, en welke je het beste aanraadt.
www.fotosoep.nlOp zaterdag 30 maart 2002 23:33 schreef zmn het volgende:
[..]
Dat wil ik ook weten want ik ben net begonnen en snap het al wel maar hoe maak ik een bliksem![]()
Je kon beter niks zeggenOp zaterdag 30 maart 2002 23:22 schreef Prammenhanger het volgende:
werd
kan nooit met dt als het verleden tijd is
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
gewoon wat tut's lezen en bij elkaar flanzenOp zaterdag 30 maart 2002 23:19 schreef DaNCe2k het volgende:
Ik kan wel met phoyoshop omgaan, maar heel vaak zie ik (zoals in het sequence project, gewoon echt ultimate designs.
hebben jullie verder tips, of kunnen jullie vertellen, hoe jullie zijn begonnen, hoe ik het kan leren.
Oja, UTFS > al gezocht,
dit topic opening vooral om te weten te komen wat jullie aanpak is.
werd ik nietHoe werd jij Die-hard?
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Verwijderd
Talent is iets dat aangeboren is. Skills / vaardigheden kun je wel aanleren. Inzicht kun je ook ontwikkelen, maar talent is iets waar je mee gezegend moet zijnOp zaterdag 30 maart 2002 23:32 schreef DaNCe2k het volgende:
talent kun je aanleren.
Maar hetgeen ik kan, heb ik geleerd door vooral lang en veel oefenen. Elke keer ontdek je weer wat nieuws. Doe voor de gein es de Photoshop-test op Brainbench.com en kom erachter hoe weinig je eigenlijk weet van dat pakket
Nee, ik denk dat er maar erg weinig mensen zijn die écht diehards zijn en alle maar dan ook alle functionaliteiten van PS weten en ook kunnen benutten.
Stoer; Marduq
practice makes perfect...
Photoshop is niks meer dan een tool ... je hebt een visie en deze probeer je vervolgens te verwezenlijken via een tool ... en zo deel je, je visie met de wereld.
WTF maakt het nu uit wat mijn tool is? Als ik nou PS of PSP of friggin' Corel gebruik de tool maakt niks uit het gaat om de visie.
* Yellow|A denkt ff na
Oh ja, ik ben uber PS massah' geworden door twee jaar lang als vormgever te werken bij een webdesign bureau en zo van mijn collega's en van GoT/13 en van vele andere mensen tips en trucs te leren om zo mijn skillz omhoog te halen naar het nu "goddelijke" niveau.
In andere woorden, oefening baart kunst.
Yellow's goddelijkheid is waarheid tot het tegendeel bewezen wordt
|{ brrr }] |
Denk na en je komt erachter
http://flickr.com/photos/itommy/
Hoe ik photoshop geleerd heb? Gewoon 7 jaar full-time mee werken.
The sky isn't the limit, you are!
[edit] ^^^ dit laatste hierboven is niet als flame bedoeld, eerder dat je zelf je eigen limieten stelt. Geef jezelf een doel, en ga daarmee door tot het is gelukt. En geloof me, als je genoeg zoekt en genoeg bezig bent, lúkt het. Als je geen zin hebt er tijd en energie in te stoppen, kun je nu beter kappen. Dan is zelfs het kleinste begin al een verspilling van energie.
Misschien droom ik wel een beetje van ik het wel was
Maar ik werk nu met Photoshop sinds 1996 geloof ik, v3.05 in ieder geval. Destijds begreep ik echt nog geen zak van layers (zo moeilijk is het toch niet
Verder had ik nog geen dingen die ik graag wilde maken, geen internet om inspiratie op te doen of wat dan ook.
Geklooit met de filters, en erachter gekomen dat het wel amateuristisch overkwam (dat bedacht ik toen zelf, ja. Had ik geen forum of internet voor nodig
Later overgestapt naar v5.0 en hiermee heb ik mijn huidige homepage in elkaar geschroeft. Sindsdien heeeeel langzaam verder gekropen kwa kennis. En dat kennis-tekort kom ik nog wel geregeld tegen maar dan probeer ik zelf een oplossing te vinden.
Sindsdien draait mijn leven gewoon een stuk meer om 'design', kunst, net hoe je het wilt noemen. Hoe leg je dat uit?
Tis een beetje geworden net zoals muziek voor me is...
Verwijderd
Volgens mij kan iedereen met photoshop leren werken, en zelfs tot een professioneel niveau, je kunt het gewoon leren en als je het een beetje beheerst dan kan je er hele mooie platen mee toveren, dit deel van het leer-photoshop-proces is niet moeilijk doch heeft het heel veel tijd nodig, ik werk nu eh 3 jaar met photoshop en ik leer nog steeds dingen bij, ik moet nog altijd nadenken bij wat ik moet doen, sommigen zien voor zich wat ze willen maken en weten meteen hoe ze dat moeten doen met photshop, ik ben eerst een uur ofzo aan het klooien en klungelen...
maar toch kan je dat na verloop van tijd heel erg goed, je kunt nu technisch veel op grafisch gebied maken.
Er is echter nog een andere kant dat je niet kan leren (talent zoals velen dat noemen). Dit is echter heel algemeen, als je gevoel voor kunst en composietie hebt dan kan je mooie dingen maken met photoshop, maar ook kan je dna goed schilderen, tekenen e.d. (iig het "talent" gedeelte, het technische gedeelte kost weer veel tijd maar kan iedereen leren). Iedereen kan leren goede, duidelijke flyers/websites/zinvolle plaaten maken met photshop, maar je hebt talent nodig om echt iets kunstzinnig moois te maken...
Dit kan je echter overal op toepassen, iederen kan een goede thriller schrijven, mits hij/zij er genoeg tijd in steekt. Een psychologisch meesterwerk echter (met name Mulisch is daar goed in) kunnen slechts weinig mensen schijven, daar heb je talent voor nodig...
En zo is het ook met films maken, muziek schrijven...alles op het gebied van kunst&cultuur...
(bleh moeilijk uit te leggen
Corel Draw is niet echt vergelijkbaar... maar werkt echt wel zeer goed hoorOp zondag 31 maart 2002 12:16 schreef Booster het volgende:
Maar ik werk nu met Photoshop sinds 1996 geloof ik, v3.05 in ieder geval. Destijds begreep ik echt nog geen zak van layers (zo moeilijk is het toch niet) maar het viel me vooral op dat het meteen al beter werkte dan Corel Draw.
Photoshop is inderdaad vooral veel oefenen. (En mooie foto's gebruiken als bron
Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden
Op zondag 31 maart 2002 13:11 schreef Bluestorm het volgende:
[..]
Iemand idee hoe je cdr om kan zetten naar illustrator zonder coreldraw weer op te vissen? )
Wat zou je denken van gewoon openen?
Verwijderd
Er gaat alleen wel veel tijd inzitten (bij mij dan) maar nu 5 jaar werk ik bijna full time met photoshop, en dan wordt het pas echt leuk als je het combineert met prog's als illustrator.
En natuurlijk met sites bouwen is het altijd weer handig om vanuit photoshop zo je hele boeltje te exporteren naar image ready!
Verwijderd
ik ga niet zeggen dat ik n Photoshop Die-Hard ben.
/me krijgt t wel vaak te horen...
ik kan er iig redelijk wat mee, maarja ik begon met photoshop 3.0
Tis niet vergelijkbaar, maar in die tijd had ik gewoon niets anders. Ik had nog nooit van Photoshop gehoord op het moment dat ik Corel Draw gebruikteOp zondag 31 maart 2002 13:11 schreef Bluestorm het volgende:
Corel Draw is niet echt vergelijkbaar...
[/quote]maar werkt echt wel zeer goed hoor
Ik vond Corel Draw echt gewoon een programma om van te kotsen, ik kon er echt niet meer werken.
En laatst ook weer eens bij een vriend, die is helemaal weg van Corel, hij kan er best goed mee op schieten zo te zien. Maar ik gewoon echt niet.
ow was dat in het oefenlokaal op het hoendiep?
Stoer; Marduq
Verwijderd
Zoals andere ook vertelde, snapte ook ik in het begin niets van al die layers enzo. Ik ben toen ik begon met een aantal simpele tutorials begonnen waardoor je een klein beetje inzicht krijgt in alle mogelijkheden.
Verder borrelde ik gelukkig over van de creativiteit toen ik met het programma begon, en vond ik het vooral leuk om te zien wat er allemaal mogelijk was en wat ik kon.
In het begin was het wel handig dat er een paar mensen in mijn omgeving Photoshop gebruikte zodat je lekker gemakkelijk stomme vragen kan stellen, maar nog geen 2 maanden later was ik ze qua kennis al voorbij.
Ik weet dat ik nog steeds veel moet leren om het programma optimaal te kunnen gebruiken maar ik ben blij dat ik er een ruim jaartje geleden kennis mee heb gemaakt
Verwijderd
Daarna is het echt een kwestie van doen,doen,doen en nog eens doen. Ik had het geluk dat ik op een school met bonzen zat die me een eind op weg konden kegelen en ik heb zelf heel snel geleerd de kaas (lees filters en layer effects) te laten vallen voor het betere handwerk.
Wat ook een hoop helpt is een iets hebben waar je veel werk in kan stoppen waardoor je veel technieken leert en kan inzien wat het beste is. Voor mij was dat twee jaar Illustrator zijn voor een digitale krant waar ik helemaal los kon, dan leer je heel snel wat mooi en wat niet mooi is.