Toon posts:

Mailserver stuurt alles door, hoe uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus de trotse bezitter van mecallie.com (gebruik ik nooit) en dus ook van *@mecallie.com mailadressen (gebruik ik erg veel).

Nu zag ik pas in de PC-Active een testje waarmee je kon proberen of jou mailserver gewoon alle mail door stuurt, ongeacht de afzender/ontvanger.

Dit heb ik dus geprobeert, en ja hoor: iedereen kan lekker gaan spammen en daarbij gebruik maken van mijn mail account :(

Nu is de site gehost bij Netbuy, waarnaar ik dus ook een verzoekje heb gestuurd om het probleem te verhelpen... Maar dat is nu al een tijdje geleden, en ze doen er dus niets aan.

Mijn vragen: kan ik dit zelf handmatig uitzetten :?

En: wat is een goedkope provider waarbij ik beter af ben als bij Netbuy, ik heb namelijk al vaker problemen gehad met de technische dienst/helpdesk. Kan ik dit ook zo overzetten, terwijl het contract bij Netbuy nog loopt?

Verwijderd

lekker vaag..

Hoe zit dat dan met jou mailserver?

dat van PC-active kan met ieder adres.

!!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hij is al een hele tijd bekend bij ORDB: http://ordb.org/lookup/?host=213.244.184.216. Dat houdt dus in dat mail van die server al een half jaar lang op diverse plaatsen geweigerd wordt.

Dat lijkt me toch iets om eens over te gaan klagen, door nalatigheid van je provider kun jij nu niet volledig gebruik maken van jouw mailaccount. Stuur bijvoorbeeld eens een mail waarin je een account eist op een fatsoenlijk geconfigureerde server die niet op een zwarte lijst voorkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 23:13 schreef ITsMatthijs het volgende:
lekker vaag..

Hoe zit dat dan met jou mailserver?

dat van PC-active kan met ieder adres.

!!
:?

Ik volg je niet ???

Dat van PC-Active kan zeer zeker niet met elk adres, ik heb het geprobeert. Probeer het maar eens met een willekeurig .com/.net/.nl adres, dat wordt gewoon geweigerd.

Via mecallie.com kan iedereen zonder authenticatie een email bericht sturen. Dat is dus niet de bedoeling lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 23:20 schreef Chaos het volgende:
Hij is al een hele tijd bekend bij ORDB: http://ordb.org/lookup/?host=213.244.184.216. Dat houdt dus in dat mail van die server al een half jaar lang op diverse plaatsen geweigerd wordt.

Dat lijkt me toch iets om eens over te gaan klagen, door nalatigheid van je provider kun jij nu niet volledig gebruik maken van jouw mailaccount. Stuur bijvoorbeeld eens een mail waarin je een account eist op een fatsoenlijk geconfigureerde server die niet op een zwarte lijst voorkomt.
Bedankt, daar kan ik iets mee :)

Maar ik heb dus al geklaagd, met als reactie dat "ze" aan de techdesk zouden vragen of het gefixed kon worden...

En aangezien ik helemaal geen zin heb in zo'n hoop gezeik wilde ik weten of het zelf te configgen was (zal wel niet).

En nog belangrijker: zijn er betere hosting providers voor ongeveer evenveel/minder geld???

Verwijderd

Topicstarter
/\

Wat extra info: mijn server is inmiddels afgesloten, na een 2e mailtje van mij. (zal toeval zijn denk ik)

Ik snap niet dat het dan al vanaf november open staat als ze het zo makkelijk even kunnen oplossen. Waarschijnlijk gewoon nooit opgemerkt ofzo :?

In elk geval: mecallie.com verwijderd van ordb.org (na een test) en ik weer blij :)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Op zondag 31 maart 2002 12:20 schreef Mecallie het volgende:
/\

In elk geval: mecallie.com verwijderd van ordb.org (na een test) en ik weer blij :)
En wij ook, want weer een mailserver minder waarvan gespamd kan worden :)

No production networks were harmed during this posting

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
toch apart dat een provider niet weet hoe ze mail relaying moeten uitzetten... zegt al genoeg over het niveau daar dus

hier rest dus maar 1 woord voor: amateurs! :)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1