Toon posts:

E-tech Wireless router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Heeft iemand ervaring met de E-tech Wireless router? Ik ben van plan deze te kopen. Heb zelf kabelmodem. Wil een laptop via wireless kaartje laten connecten en natuurlijk mijn pc-tje.

Kingray

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[forum=24] >> [forum=19]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zaterdag 30 maart 2002 22:37 schreef KingRay het volgende:
Hi,

Heeft iemand ervaring met de E-tech Wireless router?
Vast wel (8>

..

Oke oke tis al laat maar ik denk dat dat je zeer goed gaat bevallen, alleen heeft het ook nut? Je moet je goed realiseren of je wel beneden in de huiskamer wilt internetten. Ik heb daar persoonlijk een heel andere ervaring me: namelijk dat ik toch liever op mijn kamer online ben dan dat ik op mijn laptop 'zit' zonder mijn 'standaard' profiel e.d..

Hoe duur is dat zaakje bij elkaar trouwens?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Op zondag 31 maart 2002 01:22 schreef laupro het volgende:

[..]

Vast wel (8>

..

Ik heb daar persoonlijk een heel andere ervaring me: namelijk dat ik toch liever op mijn kamer online ben dan dat ik op mijn laptop 'zit' zonder mijn 'standaard' profiel e.d..
Jouw situatie is niet de mijne, en zo zullen er nog meer varianten zijn. Mijn kabelmodem staat in de huiskamer, ik wil ook in bed met laptop nog ff kunnen internetten. :)

No production networks were harmed during this posting

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zondag 31 maart 2002 13:39 schreef paella het volgende:

[..]

Jouw situatie is niet de mijne, en zo zullen er nog meer varianten zijn. Mijn kabelmodem staat in de huiskamer, ik wil ook in bed met laptop nog ff kunnen internetten. :)
Onze kabelmodem staat ook in de huiskamer en ik kan nu ook op bed internetten... (kabel zat zie straat-lan in ede)

Verwijderd

Topicstarter
Het is vooral een goedkoop produkt:
E-tech wireless router: € 259,-
E-tech pcmcia kaartje: € 105,-

Lijkt me erg goedkoop voor wireless router, vandaar dat ik graag eerst iemand zijn ervaring wil weten. De meeste wireless routers kosten € 100,- meer (Netgear kost bijv, € 349,-)!

Ben dus vooral benieuwd naar ervaringen met dit type van E-tech.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zondag 31 maart 2002 16:22 schreef KingRay het volgende:

Lijkt me erg goedkoop voor wireless router, vandaar dat ik graag eerst iemand zijn ervaring wil weten. De meeste wireless routers kosten € 100,- meer (Netgear kost bijv, € 349,-)!

Sorry day ik je wat 'aanviel' maar ik denk dat het gewoon een 'low-costs' product is en dat hij dus wel prima zou werken. En mensen met ervaring vind je denk ik niet zo snel op zondag.

Verwijderd

Ik heb er ervaring mee 8-)

Wat me opviel bij deze draadloze zooi is dat het op zich best werkt alleen de plekken waar was een beetje apart.

Ik heb bij iemand thuis in z'n villa'tje (lees ruim huis) zo'n draadloos netwerk neergegooid. Ik wou het neerzetten om MXStream te routeren, en dat is me na 3 dagen nog niet gelukt op de manier zoals ik dat wou. Dus als VPN Router is het een ruk-apparaat :r. Echter voor de kabel mag dat niet zo'n probleem zijn.

(8> Het probleem wat ik ondervond was dat de verbinding recht naar beneden echt feiloos was (92 %). Echter ging je 3 tot 4 meter naar rechts dan zakte het zo in naar de 25%. Genoeg om nog mee te internetten (lees browsen, niet downen). Hetzelfde was het met een kamer op dezelfde verdieping. Als alle deuren dicht waren was de verbinding soms maar 40%, terwijl de feitelijke afstand nog geen 5 beter was !
Dit was een villa van een jaartje of 30 oud en ik heb geen idee wat voor bouwmaterialen daar zijn gebruikt. Dat verschilt natuurlijk wel of je door hout of beton moet.

Mijn ervaring is in ieder geval dat die "klant" van mij nu ruim 3 maand tevreden gebruik maakt van z'n draadloze netwerkje om mee te internetten en te e-mailen.

Mijn advies : als je het puur doet voor internet / mail en MSN (heeeeel belangrijk :P) dan ken dat best. Wil je het ook gaan gebruiken om flink wat netwerkverkeer overheen te pompen dan zou ik toch wat verder kijken.

Ik hoop dat je hier wat aan heb :?.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
Op zondag 31 maart 2002 16:22 schreef KingRay het volgende:

Ikzelf heb de netgear.

Eerst wilde ik ook deze E-Tech kopen, maar doordat er een besteltijd van 6 weken aan vastzat, heb ik toch de netgear genomen. Die was toen voor hfl 750 te krijgen.

Bevalt me erg goed, en hij is ook goed te configureren. Hij heeft vrij veel mogelijkheden. (er zit zelfs een DynDNS.org client ingebouwd ! ERG handig als je geen vast IP hebt)

Tja, je kunt het proberen met die E-tech, maar ik zou voor iets meer toch een Netgear kopen, dan ben je verzekerd van een goed product. (netgear = Lucent geloof ik)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Maddo,

Dit is precies wat ik wilde horen. Bedankt voor de info!
Ik denk dat ik het toch maar ga wagen, zo'n E-tech ding.

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Ik gebruik heb zelf een Unex Wirless Router (HR411) gekocht voor € 325,-.

Het werkt perfect. Kan overal internetten hier in huis en de tuin. Bij de buren heb ik nog niet geprobeerd maar zal uiteraard ook lukken...

Succes met je keuze..

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

iemand ervaring met de Actiontec Ethernet Wireless Home Gateway? Kost 140 euro, en dan moet je er nog een PCMCIA kaartje in stoppen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
Op zondag 31 maart 2002 21:28 schreef IvoB het volgende:
iemand ervaring met de Actiontec Ethernet Wireless Home Gateway? Kost 140 euro, en dan moet je er nog een PCMCIA kaartje in stoppen.
www.pricewatch.com

vanaf $110 een AP INC. kaartje :)

betaal je $25 verzendkosten ofzo, maar je hebt dan wel lekker goedkoop een goede AP :)

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 21:28 schreef IvoB het volgende:
ik zag hem staan op de achterkant van c't (geen C!T.....) een reclame vd importeur Hastec. Omdat iemand er naar vreog heb ik effe gekeken op de www.hastec.nl en zie daar: ze melden problemen met MXStream. Kabel en normale ASDL zou geen probleem zijn (ivm de firmware). Op zich is ie niet zo duur maar moet het dan wel doen....

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zit zelf te denken aan dit ding: 3COM 3CRWE50194 Homeconnect Wireless Gateway. Die kost 239 euro bij SWW. Iemand die er ervaring mee heeft?

Link: http://www.3com.be/products/wireless/wireless_gateway.html

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Ik heb zelf bij SWW deze besteld:
3crwe20096a 3com wireless-lan accesspoint AP2000
ff afwachten nog tot ie binnen is, zal spoedig gebeuren (lees: een van de komende paar dagen)..

DatDus.DE --- DatDus!

Pagina: 1