ik heb een array met een daarin een aantal waarden (kunnen vele zijn) en daaruit wil ik de meest voorkomende weten. Dus bijvoorbeeld
daarin komt 12 dus 3 keer voor. Maar de inhoud van de array zal variabel zijn, dus hoe kan ik nou het beste daaruit bepalen welke waarde het vaakst voorkomt?
ik dacht als volgt maar dat werkt niet
dat met dat tmp_string = 'test' + waarden (i) is gedaan omdat ik dacht dat je in javascript de elementen van de array tmp_count_values ook kan aanspreken met een soort key (een string) ipv een getal (index) maar goed het werkt niet want uiteindelijk is de array leeg tmp_count_values.length is 0..
code:
1
| var waarden = new Array(10, 12, 33, 44, 12, 33, 12, 44, 10); |
daarin komt 12 dus 3 keer voor. Maar de inhoud van de array zal variabel zijn, dus hoe kan ik nou het beste daaruit bepalen welke waarde het vaakst voorkomt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| var i;
var tmp_string;
var tmp_count_values = new Array();
for (i = 0; i < waarden . length; ++ i)
{
tmp_string = 'test' + waarden [i];
tmp_count_values [tmp_string] = tmp_count_values [tmp_string] + 1;
} |
dat met dat tmp_string = 'test' + waarden (i) is gedaan omdat ik dacht dat je in javascript de elementen van de array tmp_count_values ook kan aanspreken met een soort key (een string) ipv een getal (index) maar goed het werkt niet want uiteindelijk is de array leeg tmp_count_values.length is 0..
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider