Na blikseminslag server niet meer goed :-(

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 15:34
Nou er is dus vlak bij ons huis de bliksem ingeslagen en je raadt het al: Voeding van mijn linuxservertje doorgebrand, en kabelmodem + adapter kapot.

Alles goed en wel, na een paar uurtjes knutselen en een puike service van @home die na 1 dag! JA 1 DAG! met een nieuwe modem aan kwam zetten.

Nu heeft naar mijn weten de server verder niet te lijden gehad van de blikseminslag, want ik kan em gewoon opstarten en draaien.
Ook de hub (1tje met hub + netwerkkaart in 1) Werkt ook aan de lampjes te zien. De netwerkkaart van @home werkt prima want ik kan gewoon pingen naar buiten.

Het probleem is nu dat ik die clients niet meer kan pingen terwijl ik helemaal geen instellingen heb veranderd.

Hij zegt gewoon na: ping 192.168.1.30
Destination host unreachable.

Het lijkt erop dat er iets met de kabels/hub mis is.

Heeft iemand een id hoe ik dit kan testen, en/of andere id-en waarom het niet werkt?

Bedankt,

Maarten

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

Verwijderd

Kappote Voeding door bliksem inslag?, laat @home daar dan ook voor opdraaien,

Ik heb mijn pc altijd aanstaan, woon dan ook wel vlak naast een kerk met goede bliksem afleider, en heb hem via het netwerk aan mijn modem hangen. of wordt het dan toch tijd om er een filter tussen te zetten?

• maartenvdv737
Ja ik ga @home laten opdraaien voor een kapotte voeding in mijn server.
Dat zullen ze zeker leuk vinden

• maartenvdv737
Niemand een id of gelijke ervaring?

Verwijderd

Hier ook blikseminslag gehad afgelopen vrijdag:

Isdn-kastje op tilt.

PC:voeding kapot, en netwerkkaartje de transformator doorgebrand. verzekering dekt alles, da's mooi.

Helaas moest de isdn kaart opnieuw geinstalleerd worden. En dat geeft al twee dagen problemen. IRQ selftest failed etc. nou ik even online ben gelijk maar even posten. iemand hier ervaring mee?

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Ja hoor... Bij mij was het ook raak.
De bliksem sloeg in. Geen tv meer, geen @home meer :(, geen radio meer, èn geen stroom meer.

Mijn oude computertje draaide op dat moment.
Maar als een wonder heeft alles het gewoon overleefd. Stereo, computers, tv's, alles doet het gewoon nog. :) :)
(zelfs de intranet ping)
Pagina: 1