Toon posts:

xp1800 passief gekoeld, zie link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze gast is effe creatief bezig geweest, zag het net.

http://people.zeelandnet.nl/lucasdijke/

OF IS DIT AL OUD NIEUWS?

QUOTE:
Na twee dagen boren vijlen en polijsten zit hij er op.

Na in de winkel de enorme prijzen van de betere koelers gezien te hebben, dacht ik dat kan ik beter en goed koper. Met letterlijk veel koper ik heb 36 plaatjes koper van 60x110x0,8 mm gekocht (1,6 kg), en deze op elkaar gelegd vast geklemd en aan de korte zijde drie gaten geboord. Hier m4 bouten door gestoken en aan gedraaid vervolgens nog 30 gaten door de hele stapel (3,5 tot 5 mm) de meeste aan de boven kant. Vervolgens twee rvs plaatjes aan de zijkanten om de onderkant tussen te klemmen. Een grote plaat horizontaal om het geheel om hem door het mobo heen aan de pc kast te schroeven.

data:
omvang 11x20x6 Cm,
totaal gewicht 1,86 Kg
totaal opervlakte 4320 cm
totaal gaten 1008

En dan testen. Na 2 uur met CPU Stability Test op CPU warming only was de CPU temp 48 en de kast 39. Wanneer ik vervolgend een extra systeem fan aan zet zakt de kast temp naar 29/30 en de CPU temp naar 39 a 40 graden.

Zonder die extra fan is het systeem ineens super stil en daar was het uit eindelijk om te doen.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Wat nou de hamvraag, hoeveel kost deze oplossing? ;)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 10:48
wh000t :9~

ziet er netjes uit! Heb zoiets hier nog niet voorbij zien komen, maar dit zal wel tweakers op ideen brengen gok ik :D

maarre, als ik het goed begrijp heb je nu bijna een halve vierkante meter koper oppervlak? Lekka >:)

(zal wel domme vraag zijn hoor, maar als je stilte wilt issut dan niet makkelijker om waterkoeling te maken 8-))

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

lijkt op zalman..

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

stond een paar dagen geleden geloof ik al op de frontpage.

maar die gast heeft wel goed lopen knutselen iig. :)

Van klussen krijg je grijze haren

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 12:23
[b]
(zal wel domme vraag zijn hoor, maar als je stilte wilt issut dan niet makkelijker om waterkoeling te maken 8-))
Maarja, waterkoeling heb je veel meer bij nodig.
Pomp, slangen en nog meer troep. En jha, en wie garandeerd het dat het niet lekt. Maar dit idee doet me denken aan salman koelers! Maar wel TOF! :D

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 22:26 schreef x-wolf het volgende:
Wat nou de hamvraag, hoeveel kost deze oplossing? ;)
Dit zegt hij er ook bij:

De kosten ik heb de plaatjes koper op maat laten knippen (6x11 Cm) voor het knippen en de plaatjes was ik € 20,- kwijt maar dit moet met wat zoeken wel goed koper kunnen. Het zijn afzetters bij koninklijke Hollestele. 3x M4(1.9) bouten/moeren € 0,95 Het Rvs had ik nog liggen van een boot trailer. Voor de rest ben je wat waterproef schuurpapier kwijt € 1 en koperpoets en ik heb een boortje gebroken. De zalman cooler kost in Goes € 49,- dus daar zit ik flink onder met in totaal € 21,95

Verwijderd

t'is me wel een apparaat geworden zeg, maar knap gedaan ;)

Verwijderd

hij heeft hem hier al gepost

Verwijderd

Hijs echt knap gemaakt, ik kan dat niet zo netjes in elkaar solderen *D

PS: Het is inderdaad al een keertje langs gekomen, maar ik heb geen zin om daarover te gaan zeuren ;) ( zoals willempiet :( :'( :D )

Verwijderd

bestaat al langer.

http://maa.design-tec.net/chardwarez/reviews/cooler/zalmancnps3100/index.shtml

toch geinig dat ie t zelf gedaan heeft.

Verwijderd

2 kilo op je mobo .. damn. Ik zou het maar goed met bouten vastzetten.

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 22:46

blitzkrieg

Whoop Whoop!

het zit ook gewoon aan zijn kast vastgebout.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wel vette Heatsink :P

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

koelt toch voor geen meter zonder koeler :?
wel vet ding hoor !! :9~

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 22:46 schreef MasterOverdrive het volgende:
Hijs echt knap gemaakt, ik kan dat niet zo netjes in elkaar solderen *D

PS: Het is inderdaad al een keertje langs gekomen, maar ik heb geen zin om daarover te gaan zeuren ;) ( zoals willempiet :( :'( :D )
hij vraagt het toch?
Pagina: 1