Toon posts:

Microsoft "weer" bezig met actie tegen Linux/Unix

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
http://www.webwereld.nl/nieuws/10772.phtml

Hier word je niet goed van....
Waarom moeten ze zo reageren??? Omdat Windows zelf bagger is??

Jullie mening graag

/me past dit nog in het nieuwe NOS beleid?? :)

Verwijderd

Are we at all surprised :? :)

Gelukkig weten wij beter :Y)

Zoals het oude gezegde gaat: they ignore, they laugh, they fight, they loose. Lijkt me duidelijk in welke stage ze nu zitten :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Even het slashdot artikel erover: http://slashdot.org/article.pl?sid=02/03/29/143234&mode=thread&tid=98

En tsja... What can I say, tis MS :{

Het ergste vind ik nog dat ze met die klotestreken telkens weer wegkomen (net als die integratie van IE in Windows waar ze steeds mee doorgaan en die rechtszaken die op niets uitlopen).

Ik kan me er wel zo erg aan storen dat ze altijd zo'n enorme berg leugens durven neer te poten. 'It ties you to an inflexible system'... :r Unix inflexibel vergeleken met Windows? Wat hebben die gozers zitten roken?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 30 maart 2002 22:12 schreef beelzebubu het volgende:
Gelukkig weten wij beter :Y)
Ja, en gelukkig weten die managers die beslissen welke software er gekocht wordt het helemaal niet beter.
Ow, wacht, das nie gelukkig...

Enig idee waarom MS zo'n groot marktaandeel heeft gekregen? En nee, de technische superioriteit van hun produkten is niet het goede antwoord

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 22:16 schreef deadinspace het volgende:
Ja, en gelukkig weten die managers die beslissen welke software er gekocht wordt het helemaal niet beter.
Langzamerhand komt het besef. En als ze echt zo dom zijn gebruiken ze toch al wel windows dus dat kan me eigenlijk nauwelijks boeien. Het komt vanzelf wel, zelfs bij de domme managers ;)

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Er zijn grenzen, wat mij betreft. Over dure experts heb ik geen mening, ik heb namelijk geen flauw idee wat duurder is om te onderhouden, Unix, Linux of welke *nix dan ook tegenover Windows. Over flexibiliteit heb ik echter wel een duidelijke mening. Toevallig heb ik, compleet tegen mijn principes in de afgelopen dagen weer eens achter Windows gezeten. Het eerste wat mij juist opviel is de inflexibiliteit!!! Normaal werk ik altijd onder Linux (RH op de desktop) en dan raak je kennelijk toch gewend aan die .conf files waarin je werkelijk alles kunt instellen. In vergelijking met Windows dus juist zeer flexibel! Als Windows het ergens op wil winnen dan is het gebruikersvriendelijkheid (eigenlijk alleen maar voor noobs), maar flexibiliteit lijkt mij niet een juiste voorstelling van de waarheid.

Verwijderd

Gister XP van mobo laten wisselen. Ander merk nog ook, totaal andere chipset. Start op, vindt nieuwe southbridge etc etc, 30 sec installen, reboot, klaar. Wat nou inflexibel? Moet je met je linux bak proberen haha.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 30 maart 2002 22:53 schreef alo het volgende:
Gister XP van mobo laten wisselen. Ander merk nog ook, totaal andere chipset. Start op, vindt nieuwe southbridge etc etc, 30 sec installen, reboot, klaar. Wat nou inflexibel? Moet je met je linux bak proberen haha.
Als je ondersteuning voor zowel je oude als je nieuwe mobo in je kernel hebt (veel distro's doen dat), dan hoef je helemaal niks te installen of rebooten... Compu uit, nieuw mobo erin, compu aan. Moet je met je Windows bak proberen haha.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

Denk je dat dat met linux niet kan :? .

edit:

Iets te laat.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 30 maart 2002 23:05 schreef deadinspace het volgende:
Als je ondersteuning voor zowel je oude als je nieuwe mobo in je kernel hebt (veel distro's doen dat), dan hoef je helemaal niks te installen of rebooten... Compu uit, nieuw mobo erin, compu aan. Moet je met je Windows bak proberen haha.
MS levert gewoon veel drivers mee, die alleen maar resources kosten. Dat kan onder Linux of Unix net zo goed, kijk maar naar bijvoorbeeld Redhat. Maar dat is dan ook weer een relatief inefficiënte distributie. Dus Linux of Unix is zo gebruiksvriendelijk als je zelf wilt. Als je om resources geeft, kost het misschien iets meer werk, maar het kan dus ook op de n00b-manier die MS aanhangt.

En die keuze heb je bij MS nou weer niet.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Pietb
  • Niet online
Start op, vindt nieuwe southbridge etc etc, 30 sec installen, reboot, klaar. Wat nou inflexibel? Moet je met je linux bak proberen haha.
Ja, met linux hoef je dan niet eens te rebooten *D

Maar ach, wat is er nu zo speciaal aan dit verhaal? Zo gaat het altijd toch? Je probeert de concurrent zwart te maken, dat gebeurd echt niet alleen door Microsoft. Dat heet weleens marketing-strategie...

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
bij linux hoef je niet eens te reboot'en :Z

edit:

net een nano seconde te laat

Verwijderd

Tuurlijk jongens, even bak van mobo laten wisselen zonder te rebooten. Linux kan alles toch?

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
Op zaterdag 30 maart 2002 23:10 schreef alo het volgende:
Tuurlijk jongens, even bak van mobo laten wisselen zonder te rebooten. Linux kan alles toch?
dus jij wil zeggen dat dit niet kan

* NeOTheMaTriXM denkt dat dit een grote flame-war wordt :X :(

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Ze hebben het over die reboot die in Windows nodig is na het installen van die nieuwe drivers, en dat weet jij best.

• Pietb
  • Niet online
Natuurlijk moet je de bak uitzetten, maar waar het om gaat is dat jij moet rebooten nadat Windows voor de eerste keer (dus na de vervanging) is opgestart, dat hoeft met Linux (meestal) niet.

edit:
Da's al de tweede keer in dit topic dat ik te langzaam typ :'(

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Aha, dan draait Microsoft die website op een onflexibel, verouderd systeem waar zij de uitweg voor hebben:
The site www.wehavethewayout.com is running Rapidsite/Apa-1.3.14 (Unix) FrontPage/4.0.4.3 mod_ssl/2.7.1 OpenSSL/0.9.5a on FreeBSD.

[deze advertentieruimte is te koop]

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 30 maart 2002 23:18 schreef RG© het volgende:
Aha, dan draait Microsoft die website op een onflexibel, verouderd systeem waar zij de uitweg voor hebben:
[..]
Whee! Hypocracy!

Verwijderd

Gaat dit niet gewoon over grote mainframes en servers ? Dat is een marktsegment waar Microsoft nauwelijks marktaandeel en niets te zoeken heeft met het voor dat doel nogal inferieure Windows platform. Hoe wil je daar een snel en stabiel platform voor in de plaats zetten op basis van Windows? Zeker met 20 keer zoveel machines?

Hoe meer geld ze in dit soort flauwekul steken, hoe duurder de Microsoft producten zullen worden.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zaterdag 30 maart 2002 23:15 schreef NeOTheMaTriXM het volgende:

[..]

dus jij wil zeggen dat dit niet kan

* NeOTheMaTriXM denkt dat dit een grote flame-war wordt :X :(
Yet another that does not know Linux.
Die maken altijd flamewars, lekker laten hangen, Linuxers weten beter O-)
Op zaterdag 30 maart 2002 23:34 schreef janjanjansen het volgende:
Gaat dit niet gewoon over grote mainframes en servers ? Dat is een marktsegment waar Microsoft nauwelijks marktaandeel en niets te zoeken heeft met het voor dat doel nogal inferieure Windows platform. Hoe wil je daar een snel en stabiel platform voor in de plaats zetten op basis van Windows? Zeker met 20 keer zoveel machines?

Hoe meer geld ze in dit soort flauwekul steken, hoe duurder de Microsoft producten zullen worden.
Laat Microsoft toch lekker hun producten duur maken.. hoe duurder hoe beter... (voor Linux et all) >:)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• xzenor
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ooooooooooooooooooowwwww
Ik kan me hier zo over opfokken he!!!

Bewijst maar weer dat M$ BANG is voor concurentie..
Triest is het.. DIEP triest

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 23:18 schreef RG© het volgende:
[..]
Hieruit blijkt dat Microsoft helemaal geen kennis van Unix (achtige) OSs heeft. Hadden ze dat namelijk wel dan hadden ze die flexibiliteit wel gebruikt om SERVER_SOFTWARE te veranderen in Microsoft-IIS/5.0 / Windows 2000 te veranderen. oh wait.. >:)

• xzenor
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Sja hardware ondersteuning is een stukkie beter ja...
Dat komt omdat zelfs de makers VAN die hardware het verkooppraatje geloven van M$.

Maareh, probeer jij dit effe op een windows machine?
cat /bestandje|sort|uniq|grep -v "dit moeter nie in"|awk '{ print $2 ]'

Even ter vertaling: het pakt een bestandje, sorteert het op alfabetische volgorde, haalt "dit moet er niet in" er uit, en geeft vervolgens alleen colom 2 weer.

enneh als je het in een bestand op wilt slaan zet je er gewoon
" > bla.txt " achter, en mocht die al bestaan en het moet TOEGEVOEGD worden moet je >> gebruiken in plaats van >

Leg eens uit, hoe doe je dat binnen 15 seconden op een windows machine?

Verwijderd

tuurlijk kan dat *D

Sidns wanneer moet je rebooten om je Ps/2 muisje, USB scannertje of IDE HDtje aan te sluiten :? Theoretisch gezien kan dat ook voor een mobo :Y)

Ohnee, jij draait windows :+

Verwijderd

/me heeft hoeft niet eens uit te gaan leggen, waarom dit soort draadjes op slot gaan ;)

MS is inmiddels wel redelijk vaak langsgekomen hier. Af en toe is geen probleem, maar het moet niet te vaak worden.

alo, ik wil je aanraden om de volgende keer pas uitspraken te doen als je er zeker van bent. Om dan vervolgens ook nog net alsof te doen, alsof we hier leugens zitten te verspreiden is nou niet echt slim te noemen ;) Zoals je inmiddels misschien zelf al wel had gezien, is wisselen van moederbor absoluut geen probleem voor Linux. Kan al heel lang, door de modulaire en instelbare kernel, itt Windows waarbij dit pas sinds kort goed ondersteund wordt, maar dat is een ander verhaal.

Topic gaat op slot helaas.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.