Toon posts:

PLEASE PLEASE PLEASE HELP MIJ!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt kut: ik heb net een nieuwe kt7-raid en duron 600 gekocht, omdat ik dacht dat mijn oude mobo cpu kapot was. Maar nadat ik alles in elkaar had gezet wilde hij nog steeds niet opstarten. De fans gaan draaien en de hd draait ook, maar verder niets. Het bleek dus de videokaart te zijn... dus ik een nieuwe videokaart kopen (een geforce2 mx van asus).
Na alles weer in elkaar gezet te hebben (met alleen videokaart, hd en floppy aangesloten) deed ie het wel. Maar om via de hd die aangesloten was op het ata100 kanaal te kunnen opstarten moet je iets in het bios veranderen. Dat deed ik dus, maar na het rebooten deed iet het weer niet! Fans en hd wel, maar geen beeld en geen verdere activiteit. Ook geen piep codes ofzo (eerder met die eerste videokaart waren er wel piepjes).

Wat kan er nu aan de hand zijn??? CPU, mobo en videokaart zijn gloednieuw. Zou de cpu verbrand zijn? In de bios gaf hij 30 graden c. aan. Ook zie ik geen fysieke aan de cpu.

PLEASE HELP!!! Ik ben nu helemaal blut en kan geen nieuwe onderdelen meer kopen...

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Ja heb ik ook gehad. Haal je videokaart eruit en zet hem er weer in. Meestal doet hij het dan weer.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Je kunt beginnen met je CMOS te clearen en dan te kijken wat ie dan weer doet. >:) Kneem aan dat je wel weet hoe dat dat moet >:) Je begint dus gewoon opnieuw.... >:)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
geheugen kan ook nog, is ook essentieel bij booten