Sharesprobleem met [winXP]

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Boktor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 01:34
Windows XP slaat steeds de laatste bezochte shares op.. Wanneer ik dan dus op My Network Places klik, zie ik een gigantische lijst met laatste bezochte shares. Dit vind ik bijzonder irritant, dus wil ik dat weg hebben. Ik weet alleen niet hoe. Ik heb in de registry gezocht, en heb gevonden dat dat laatst bezochte shares worden opgeslagen in My Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\WorkgroupCrawler
Ik kan steeds de inhoud van die branch verwijderen, en dan is My Network Places weer leeg, maar ik wil gewoon helemaal niet dat Windows die info opslaat. Heeft iemand een idee hoe dat moet :?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 10:34

FoolZero

Freedom of speech...

Ten eerste vind ik het raar, dat XP standaard de bezochte shares onthoudt onder network neighborhood. Mijn ervaring is, dat dit alleen gebeurt als je met de 'add network places' wizard werkt. Oftewel bij gewoon browsen zou je hier dus geen last van moeten krijgen.

Als tweede punt: Volgens mij kun je gewoon met de delete knop op je toetsen bord een favorite network place verwijderen. Hier hoef je niet voor naar de registry.

Zouden wij dan toch allebei op een andere manier met Windows omgaan :?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij (in een engelse XP):
Open My Networkplaces
Click Tools
Click Folder Options
Click View
In het vak Advanced settings, verwijder het vinkje voor:
" Automatically search for network folders and printers"

• Dr. Boktor
[reply op FoolZero]
Ik heb er bij het gewone browsen dus wel last van (ik heb namelijk nooit een network place geadd). Hij is inderdaad wel gewoon te deleten, maar ik wil dat Windows die gegevens helemaal niet bijhoudt, dus zat ik te kijken of ik in de registry ergens een nulletje of eentje kon omzetten, maar dat was dus niet het geval...

[reply op malkis]
Jammergenoeg is dat het niet, want ik kan ook computers zien, waar ik op het moment helemaal niet meer aan verbonden ben (dus van een heel ander netwerk, waar ik niet meer aan hang).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En C:\Documents and Settings\$user\NetHood leegdonderen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dr. Boktor
Heeft hetzelfde effect als de links in My Network Places weggooien... Dat is dus een behelpen-optie. Ik wil dat Windows het helemaal niet registreert...

• Dr. Boktor
[update]
Wanneer ik de links uit de registry verwijder en ik benader de shares weer, komen ze weer terug in My Network Places. Wanneer ik ze gewoon delete in My Network Places en ik benader die share weer eens, komt het niet meer terug op die plaats (maar dan staat het nog wel in de registry). Kennelijk houdt Windows dus wel ergens bij wat er wel en wat er niet getoond moet worden...

Verwijderd

misschien een beetje laat, maar ik werd ook een beetje schijtziek van hetzelfde probleem in Win2k en na een tijdje op dit forum gezocht te hebben kwam ik nog steeds geen oplossing tegen.

DUS............ben ik ff gaan Google'en en zie hier de oplossing.

Bij mij werkt het in elk geval ;)
Pagina: 1