Toon posts:

mac via wingate doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 computers waarvan 1 server met Wingate er op, 1 pc als client en 2 mac's. Ik heb de pc's aan de gang gekregen maar de mac's niet, ik heb TCP/Ip van de mac's goed ingesteld en wingate zegt bij 'activity' guest en dan blijft de NAT draaien maar er gebeurt niets op de mac.

oja nog een vraagje hoe kan ik de mac-client guest veranderen, ik heb in wingate al een account aangemaakt maar hoe krijg je dat op de mac te zien.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-05 13:22
Noem je dit advanced ? Move > [forum=19]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je wat te weinig informatie geeft, waardoor het onmogelijk is voor anderen om je te helpen met je probleem. Vertel eens wat meer over de netwerkopstelling (hardware, gebruik je een hub of crosscables? etc) en de softwarematige instellingen en gebruikte protocollen.

Lees ook de [topic=152460] eens door, daarin staan wat tips voor een goede start voor je topic.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik snap er ook weinig van.

Het is een kwestie van nat instellen, op de Macs TCP/IP goed instellen met als IP nummer voor de router het IP van je server en klaar is kees.
Try winroute.

Verwijderd

In mijn flat hebben we ook een netwerk met 2 Apple's (de rest is Windows 95/98/2K/XP). Ik ga ervan uit dat je m.b.v. wingate internet wilt delen. Dit moet toch niet zo moeilijk zijn.
Óf je laat via DHCP een IP-adres + internet router IP (het IP-adres van je server,bij windows heet dat gewoon gateway) + DNS adressen toewijzen aan de Apple's.
Óf je stelt deze dingen handmatig in.

Wil je ook bestanden kunnen delen over het netwerk, dan zijn er een aantal opties. Het meest simpele is het installeren van PCMACLAN Dit geeft je de mogelijkheid om op een simpele manier je bestanden (bi-drectioneel) te delen. Ook het delen van printers wordt heel simpel. Dit is een programma dat je op de WIN-computers moet installeren, een Windows-based solution.
Je kunt er ook voor kiezen om een programma zoals DAVE te installeren op de Apple's. Dit is een MAC-based solution.

In beide gevallen zie je bij de Windows de Apple's in je network neighbourhood staan als ware het Windows-computers. Ook bij de Apple's kun je gemakkelijk een PC benaderen. En het grootste voordeel: File/printer sharing werkt via TCP/IP, dus veel sneller dan Appletalk!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal proberen duidelijk te zijn.
ik wil wingate gebruiken om internet te delen via de pc en de mac.
het windows verhaal dat is makkelijk en dat werkt ook.
ip handmatig ingegeven gateway, dns.
maar nu het Mac verhaal. Wingate Client kan je niet gebruiken op de mac, je moet het handmatig instellen ook dat heb ik gedaan dus via tcp/ip.
zodra ik op de mac een netpagina wil openen kan dat alleen als ik de guest-account enabled heb staan.
ik zie bij History staat alleen dat er een verzoek is gedaan. Conclusie je krijgt niks te zien op de mac

duidelijk genoeg???
Pagina: 1