welke van deze 2 laptops?

Pagina: 1
Acties:

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:56
ik ben op zoek naar een 2e hands laptop met wat garantie, nu ben ik hier in de stad eens op zoek geweest het volgende kwam er uit..

Toshiba Tecra 8000 839euro

Pentium II 366mhz
64 mb ram
6,4 gig hdd
14,1"tft 1024x768
muis knopje
modem
usb
tv-out
2,5 mb videokaart
floppy
cdrom 24x
yamaha geluidskaart
nieuwe li-ion accu

Acer TravelNote 500 serie 600euro excl accu

Celeron 433 mhz
96mb ram
4,3 gig hdd
12,1" tft 800x600
touchpad
modem
geen tv-out
usb
2 mb videokaart
floppy
cdrom 24x
onbekende geluidskaart
defecte nikkel hydride accu (nieuwe ong. 100euro)

welke van deze 2 laptops is het snelst/best en welke raden jullie mij dus aan?
en waar moet ik nog meer op letten bij aankoop van een 2ehands laptop?

ze zijn beide wat duur maar daar valt wel over te praten.. :) :P

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
die onderste is het snelst, d0h

• JWO
Op zaterdag 30 maart 2002 20:39 schreef veldmuis het volgende:
die onderste is het snelst, d0h
jah maar ut is wel een celeron...

maar weet iemand ook iets over het kwaliteits verschil van deze 2 ?

en wat is beter een li-ion of een nikkel hydryde accu?

Verwijderd

De Toshiba ,
Je krijgt er een nieuwe accu bij , en ( dit vind ik belangrijker als snelheid ) het scherm is 2" groter .

Hoe lang is de garantie die je krijgt ?

Anders kan je ook eens bij www.flectiondirect.com kijken daar staat de tecra 8000 ook .

Verwijderd

Ik weet wel dat de Celeron laptopjes op m'n werk niet echt geschikt zijn om iets boven Win98 te draaien...gewoon te traag. Zijn ook uitgerust met 96MB, maar ik zou d'r niet op willen werken(de shit die ik m'n gebruikers aandoe HAHAHAHAHA)Dit zijn echter wel Compaq laptopjes, dus daar zou ook wel wat performance-verlies in kunnen zitten.
We hebben ook een stuk of 5 Toshiba's gekocht. Na het half jaar was er nog 1 goed te gebruiken... Als je er voorzichtig mee omgaat is er waarschijnlijk niets aan de hand, maar indien je(zoals waarschijnlijk de bedoeling is van een laptop) dat ding overal mee naartoe sleept.... Moet wel zeggen dat dat die SattelitePro krengen zijn;GEEN Tecra's. Die schijnen een stuk beter te zijn.
Blijft jouw keus, maar alleen al het 14" vs 12" zou voor mij genoeg reden zijn de Tecra te nemen.

• JWO
op de toshiba krijg ik een jaar garantie en op de acer 3 maanden

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Ik zou voor die eerste gaan, hoewel ie een beetje duur is volgens mijn mening.

Die 2de heeft geen tv-out, en misschien is dat wel juist hetgeen waarover je je later zult beklagen wanneer je divxjes wilt zien.

• G3kko0
  • Laatst online: 20-02 16:14

G3kko0

Why so serious???

Ik zou voor de 1e gaan als ik jou was!! ;)

Verwijderd

Ik zou ook voor de eerste gaan. Tweede is wel sneller maar is een Celeron. Eerste heeft bijna zelfde eigenschaen behalve iets minder ram maar de rest is evenwaardig over evengoed naar mijn smaak...
Eerste is dus wat ik aanraad. :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 12:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

NikkelMetaalHydryde accu's hebben een kortere levensduur dan Litium Ion accu's. Ze zijn wel goedkoper en 100% milieuvriendelijk. Tenzij je een milieufreak bent is een litium Ion een beter keuze.

Ik zou voor de Toshiba gaan, heeft meer features, een beter sherm, tv-out, beter accu. het verscil tussen een gewone pentium en een celeron is moeilijk vergelijken, maar ik wil nooit meer een celeron.

Hoewel de eerste wat duurder is moet je voor die ander nog een accu kopen...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

ik zou zeker weten de Toshiba nemen. Veel groter scherm, en reken maar dat je daar plezier van hebt. Verder is de garantie van Toshiba zelf ook goed, dus krijg je no probs mee.

• JWO
dan weet ik genoeg, dan ga ik volgende week er ff een mooi prijsje van proberen te maken ;)

tnx..

• JWO
hier wordt dus gezegt dat de toshiba wat aan de dure kant is...

wat zou een goede prijs zijn voor deze laptop...?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik weet niet wat je budget is. Maar bij NoRRoD computers hebben ze een hele mooie aanbieding staan! http://www.norrod.nl
Toshiba 1800-214
Voor 1200,-
Processor type : Intel® Celeron
Processor snelheid : 1.0 GHz
Systeemgeheugen standaard : 128 MB
Harde schijf capaciteit : 10 GB
CD-ROM drive maximale snelheid : 24-speed doorvoersnelheid
Diskette drive opslagcapaciteit : 1.44 MB
Beeldscherm grootte : 13.3 type : TFT
interne resolutie : 1024 x 768
Communicatie geïntegreerde modem : geïntegreerd internationaal V.90 modem ondersteunde protocols : 56 Kbps data, 14.4 Kbps fax modem
Windows XP Home edition

/dev/null

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 30 maart 2002 22:19 schreef Tweaker-Willem het volgende:

Ik heb voor 1100€ (iets meer dus) de volgende laptop gekocht: :)
IBM Thinkpad
Pentium III 750Mhz.
128 Mb geheugen
20 Gb Harde schijf
8x DVD speler
13,3' TFT 1024x768
56K modem
muis knopje
2x USB
2x PCMCIA
16 Mb videokaart
Geluidskaart
Windows Me met licentie
Nog bijna 1 jaar fabrieksgarantie

Is dus iets duurder maar veeeel beter.
Maar ik had ook wel beetje mazzel hiermee. :9
Op http://www.marktplaats.nl vind je soms hele leuke handeltjes. :)

• JWO
jah dat ligt dus allemaal buiten me budget... max = 800euro

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 22:19 schreef Tweaker-Willem het volgende:

[topic=448849/1/50]

Vraag het hier anders ff

• JWO
Op zaterdag 30 maart 2002 22:28 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

[topic=448849/1/50]

Vraag het hier anders ff
al gedaan, maar daar wordt een prijs vermeld van 450 euro maar dat is wel erg groot verschil.. dus ik denk dat dat niet helemaal goed is beoordeelt... das nl. bijna de helft.. dus daarom vraag ik het hier nogmaals....

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 22:31 schreef Tweaker-Willem het volgende:

[..]

al gedaan, maar daar wordt een prijs vermeld van 450 euro maar dat is wel erg groot verschil.. dus ik denk dat dat niet helemaal goed is beoordeelt... das nl. bijna de helft.. dus daarom vraag ik het hier nogmaals....
De prijzen die daarin staan zijn de minimale prijzen. 500 Euro bijvoorbeeld zou ook niet verkeerd zijn voor zo'n laptop.

• JWO
nog ff 1 vraaggie, kan op die toshiba nog win2k prof draaien of moet ik dan toch echt meer geheugen hebbe?

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Op zaterdag 30 maart 2002 23:05 schreef Tweaker-Willem het volgende:
nog ff 1 vraaggie, kan op die toshiba nog win2k prof draaien of moet ik dan toch echt meer geheugen hebbe?
Dat zou ik niet doen met 64 Mb geheugen nee.
Het draait wel maar wel erg langzaam...

• JWO
heb ook nog ff gekeken wat voor chipset d'r in zit..

toshiba --> Intel 440bx :9
Acer --> Ali :r

keuze is dus snel gemaakt :)

• Laurent
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 23:37 schreef Tweaker-Willem het volgende:
heb ook nog ff gekeken wat voor chipset d'r in zit..

toshiba --> Intel 440bx :9
Acer --> Ali :r

keuze is dus snel gemaakt :)
Sjah, het zou handig zijn als je dit soort reacties ook onderbouwt. Aangezien ik totaal geen problemen heb gehad met m'n Asus p5a mobo (die ook een Ali chipset bevat) zou ik wel graag een leuke reden willen zien waarom een Ali chipset zo :r is.

• JWO
Op zaterdag 30 maart 2002 23:47 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Sjah, het zou handig zijn als je dit soort reacties ook onderbouwt. Aangezien ik totaal geen problemen heb gehad met m'n Asus p5a mobo (die ook een Ali chipset bevat) zou ik wel graag een leuke reden willen zien waarom een Ali chipset zo :r is.
omdat ze bij lange na de doorvoer snelheid van de intel's niet halen (heb zelf ook p5a gehad alleen maar problemen icm TNT2 :P ) maar dat is iedereen zijn ervaring..

nofi :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 30 maart 2002 23:47 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Van 440BX is het bekend dat ie :9 is, en Ali...daar hebben we ook veel negatieve berichten over gehoord, maar er schijnt een tijdje geleden een AMD chipset van hun te zijn uitgebracht die best aardig was.

Maar ik vraag me b.v. af hoe het met support zit bij Ali... Bij Via krijg je iedere dag een andere patch (of dat nou alles is...beter dan niks), ik vraag me af of Ali ook snel patches uitbrengt voor bugs...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 31 maart 2002 00:02 schreef Tweaker-Willem het volgende:

[..]

omdat ze bij lange na de doorvoer snelheid van de intel's niet halen (heb zelf ook p5a gehad alleen maar problemen icm TNT2 :P ) maar dat is iedereen zijn ervaring..

nofi :)
Da's toch super 7? Van super 7 is het bekend dat dat zéér moeilijk samengaat met een TNT2. AGP 1x lost het probleem wel eens op... En geeft niet zo'n hele erge performance drop...

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 00:06 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Da's toch super 7? Van super 7 is het bekend dat dat zéér moeilijk samengaat met een TNT2. AGP 1x lost het probleem wel eens op... En geeft niet zo'n hele erge performance drop...
Ja, de p5a is Super socket 7.
Op zondag 31 maart 2002 00:04 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Van 440BX is het bekend dat ie :9 is, en Ali...daar hebben we ook veel negatieve berichten over gehoord, maar er schijnt een tijdje geleden een AMD chipset van hun te zijn uitgebracht die best aardig was.

Maar ik vraag me b.v. af hoe het met support zit bij Ali... Bij Via krijg je iedere dag een andere patch (of dat nou alles is...beter dan niks), ik vraag me af of Ali ook snel patches uitbrengt voor bugs...
Ik zeg ook niet dat de 400BX een slechte chipset is :). Integendeel, ik heb maar dan ook zeer goede evaringen met deze chipset (zeer stabiel, geen problemen), alleen ik zou graag willen weten waarom ali zo :r wordt gevonden.

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 15:07
Ik zou als ik jouw was ff verder kijken want 839 euro is echt veelste veel.
Die 500 euro die boven al genoemd wordt is meer realistisch. (en niet eens super goedkoop)

• Laurent
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 00:43 schreef de-don het volgende:
Ik zou als ik jouw was ff verder kijken want 839 euro is echt veelste veel.
Die 500 euro die boven al genoemd wordt is meer realistisch. (en niet eens super goedkoop)
Dat zou ik bijna ook zeggen :o. Voor zo'n 839 Euro kan je toch al snel een veel betere laptop te pakken krijgen als je een beetje rond zwerft rond sites als marktplaats.nl. Voor +/- €1500,- heb je al een nieuwe Celeron 1200 bij Paradigit, dus je zou voor +/- €850,0 toch wel een Celeron 600tje op de kop kunnen tikken na wat zoekwerk.

Verwijderd

Het is idd aardig aan de prijs , maar zoals in de eerste posting al gezegd , er kan waarschijnlijk wat aan de prijs gedaan worden .

Maar wat er even niet vergeten , althans mijn mening , mag worden is dat er wel een jaar garantie op zit .
Dat zie je niet vaak op 2ehands hardware , en via marktplaats oid. al helemaal bijna nooit , om nog te zwijgen over de af en toe twijfelachtige afkomst van sommige producten.

Aan de toshiba heb je in ieder geval geen verkeerde keus.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

een celeron die niets boven win98 kan draaien lees ik hier?
Pardon?
Check mijn specs pagina eens (zie sig).
Mijn laptop draait XP, en hoe! (okee,er zit 256mb in, maar dan nog!)
Niet meteen beginnen te gillen dat laptops die geen 800mhz of meer zijn niks meer kunnen draaien folks :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

ik zou gewoon een nieuwe kopen bijvoorbeeld een dell 8100
p3 1gz 512 mb ram 133bus 30gb ata100 en een 15"scherm en een 8 speed brander en dat alles voor maar 2200 euro =] kopie toch ? ooh BTW een tweede accu heb ik later gekocht voor 180 euro nou kopie niet ?
en werkt als een trein oohja zit wel een gforce2 go in =] LOL
dus q3 en ut en hl lopen goed =]

• JWO
Op zondag 31 maart 2002 03:17 schreef bendeman het volgende:
ik zou gewoon een nieuwe kopen bijvoorbeeld een dell 8100
p3 1gz 512 mb ram 133bus 30gb ata100 en een 15"scherm en een 8 speed brander en dat alles voor maar 2200 euro =] kopie toch ? ooh BTW een tweede accu heb ik later gekocht voor 180 euro nou kopie niet ?
en werkt als een trein oohja zit wel een gforce2 go in =] LOL
dus q3 en ut en hl lopen goed =]
Op zaterdag 30 maart 2002 22:28 schreef Tweaker-Willem het volgende:
jah dat ligt dus allemaal buiten me budget... max = 800euro
|:(

• JWO
Op zondag 31 maart 2002 00:06 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

zelfde tnt2 draait nu lekker op een via ss7 bordje :)

Verwijderd

kan je nu niet nog wat doen aan de prijs van die Toshiba? Want meer dan 800 E = idd veel te veel. ;(

• JWO
Op zondag 31 maart 2002 08:45 schreef ByMeSDy het volgende:
kan je nu niet nog wat doen aan de prijs van die Toshiba? Want meer dan 800 E = idd veel te veel. ;(
't is vandaag zondag :) dan is die winkel nie open.. ik wil em voor ong 600 proberen mee te krijgen..

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 08:57 schreef Tweaker-Willem het volgende:

[..]

't is vandaag zondag :) dan is die winkel nie open.. ik wil em voor ong 600 proberen mee te krijgen..
ja, voor (veel) meer zou ik het niet doen. 450 / 500 vind ik wel erg weinig voor zo'n :9 laptoppie, 600 = de juiste prijs >:). Veel succes als de winkel open is.

edit:
maandag = het meubelboulevarddag, verder imo geen winkels open ;(

• JWO
zijn er eigelijk al laptops te koop die gebaseerd zijn op de via c3 cpu?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 31 maart 2002 15:15 schreef Tweaker-Willem het volgende:
zijn er eigelijk al laptops te koop die gebaseerd zijn op de via c3 cpu?
Ik heb ze nog niet echt gezien.. Maar een C3 is wel langzaam op FPU gebied (games, DivX, andere codecs). Op Integer (Word, Explorer, Windows, enz.) is hij echter wel snel.

Een C3 800 Mhz wordt op FPU door een Celly 400 wel ingehaald...

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heb je gekeken wat men zoal voor lappies vraagt in t.net vraag en aanbod? Dat is weliswaar zonder garantie, maar tel er een ietsiepietsie bij op en je hebt een aardig beeld van wat je zou moeten betalen :)

Succes iig :)

edit: ik zou voor de toshiba gaan, mits je die voor een redelijk prijs kunt krijgen natuurlijk :)

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
ik zou voor die Toshiba gaan, goede specs (geheugen kost niet veel) en meer zekerheid

• JWO
deze is het dan uit eindelijk geworden :) een nieuwe omdat het bijna nix scheelde kwa prijs met die toshiba :P

een Laser..

celly 766
64mb ram
10gig
sis 4-32mb vga
13,1" tft (1024x768)
touchpad
10/100 fast ethernet
modem56k
infrarood
li-ion accu
1 jaar pick-up/return garantie

voor jawel.. 891 euro

Verwijderd

Waar heb je die gehaald? Ben zelf namelijk ook opzoek naar een goedkope 2e hands of nieuwe laptop, vooral voor nieuw zijn tips welkom...

• JWO
Op donderdag 11 april 2002 22:49 schreef TonD het volgende:
Waar heb je die gehaald? Ben zelf namelijk ook opzoek naar een goedkope 2e hands of nieuwe laptop, vooral voor nieuw zijn tips welkom...
bij een groothandel >:)
Pagina: 1