Zwaar geintegreerd moederbord gezocht

Pagina: 1
Acties:

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
(FAQ gelezen, search gebruikt, op sites van fabrikanten gekeken)

Maar ik kom er toch niet uit.

Ik wil voor mijn tv een DVD/DivX/MP3 systeem in elkaar zetten. De onderdelen komen in een Flex-atx kast te zitten, waar M-ATX moederborden in passen. Ik zoek een bord met de volgende eigenschappen:

* Micro-ATX
* Tualatin support (maar ik ben niet vies van modden :Y))
* Met onboard:
- VGA
- Lan
- Audio
- TV-Out (!)

Dit gaat eraan hangen/erop zitten:
Celeron 1000A
256 Mb SDRAM
HD en DVD-drive, geen floppy
TV (duh... :+ )
Ontvanger voor afstandbediening
100 Mbit switch

Ik kan ook voor andere mogelijkheden kiezen, zoals:

een low profile videokaart met tv-out
een low profile geluidskaart, liefst met Dolby Surround encoding
een klein netwerkkaartje modden tot low profile

Iemand suggesties?

(Oja: die Soyo barebone is geen optie, want daar past die celeron 1000A met z'n 100mhz fsb niet op |:()

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Freetech P6F139
Freetech P6F135
Freetech P6F209
Shuttle FV25

Persoonlijk zou ik de FV25 van Shuttle kiezen, en dan eventueel de SV25, das de barebone versie ervan

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
1 woord:

Asus TUSL2-M

uATX, i815EP, audio onboard, vga onboard, 3Com 10/100 onboard.

TVout is geloof ik optioneel, anders een simpel kaartje erbij in?

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Hoe low profile wil je je videokaart hebben? Een Matrox G550 is een behoorlijk klein kaartje en dan heb je meteen één van de beste tv-outs te pakken. Is alleen wel wat prijzig...

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Check deze eens :

http://www.nexcom.com/product/ebc/ebc569/

Klein, Kleiner, Kleinst

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Dreamstar
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op zaterdag 30 maart 2002 20:47 schreef Bart_Banaan het volgende:
Check deze eens :

Klein, Kleiner, Kleinst
Helaas is zoiets heel erg duur, en zit er een Cyrix cpu op, dus kan je vloeiend divx ook wel vergeten denk ik

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar het shuttle fv24 (of fv25) bord beide zijn volgens mij niet in Nederland te krijgen. Ik zit nog op een reactie van een leverancier te wachten, maar verwacht dat deze negatief zal zijn.

Of

Het complete babone systeem vaan freetech met het bordje P6F206. Allen staat hierbij TV-out optioneel. Ik heb hier over gemailed en ze zijn er bij de fabriek nog niet uit of ze dat wel gaan fabriceren.
Als ik voor dit systeem een low profile TV-out kaart kan krijgen of een soort risercard zou ik ook tevereden zijn.

Ik hoor graag wat jij gevonden hebt als je er helemaal uit ben.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zaterdag 30 maart 2002 21:48 schreef Dreamstar het volgende:

[..]

Helaas is zoiets heel erg duur, en zit er een Cyrix cpu op, dus kan je vloeiend divx ook wel vergeten denk ik
Zo slecht is cyrix tog ook weer niet dat ie op 800mhz geen divx vloeiend kan afspelen ? ,of wel ?

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 23:46 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Zo slecht is cyrix tog ook weer niet dat ie op 800mhz geen divx vloeiend kan afspelen ? ,of wel ?
jawel, zeker met divx 5,0 op hoogste kwaliteit. trekt me duron 600@900 niet eens!

• hellfire_ultd
Alvast dank voor de vele reacties!

Enkele opmerkingen:
Op zaterdag 30 maart 2002 20:31 schreef DJSmiley het volgende:
1 woord:

Asus TUSL2-M

uATX, i815EP, audio onboard, vga onboard, 3Com 10/100 onboard.

TVout is geloof ik optioneel, anders een simpel kaartje erbij in?
Ik heb ff op de site van asus gekeken: inderdaad alle genoemde dingen onboard, maar tv-out is helaas niet verkrijgbaar (maar daar kan ik nog wel mee leven)
Op zaterdag 30 maart 2002 20:41 schreef Frits Bolkestein het volgende:
Hoe low profile wil je je videokaart hebben? Een Matrox G550 is een behoorlijk klein kaartje en dan heb je meteen één van de beste tv-outs te pakken. Is alleen wel wat prijzig...
Prijs is niet echt een probleem. Ik heb effe snel gekeken op de site van Matrox, maar ik zie nergens een plaatje of specs van de printplaat. De kast waar ik de kaart in wil stoppen heeft 9,5 cm aan ruimte. De kaart moet dus vanaf de onderkand van het stalen plaatje tot de bovenkant van de pcb maximaal ongeveer 9 / 9,5 cm zijn (een gat in je kast met een videokaart eruit stekend is zo lelijk :+)
Op zaterdag 30 maart 2002 20:47 schreef Bart_Banaan het volgende:
Check deze eens :

Klein, Kleiner, Kleinst
Die kende ik al, maar deze valt meteen al af. Twee woorden als reden: Via en Cyrix (no troll/flame intended). Ik heb nu eenmaal slechte ervaringen met via producten (ik werk momenteel op een instabiele :( KT133A met een 1200C erop)
Op zaterdag 30 maart 2002 23:38 schreef Stippie het volgende:
[...]

Als ik voor dit systeem een low profile TV-out kaart kan krijgen of een soort risercard zou ik ook tevereden zijn.

Ik hoor graag wat jij gevonden hebt als je er helemaal uit ben.
Weet er iemand een goede, kleine tv-out kaart? Die zal wel nodig zijn, tenzij ik voor die Matrox G550 ga.

(Als alles af is, komen natuurlijk pics en zo op OCM)

Verwijderd

Een teactie uit deze topic:
PCI kaart TV-out zo klein mogelijk
door euss
Overigens:
- Hollywood+ = 14,5 CM lang x 8,7 CM hoog x 1,2 CM breed - superieure beeldkwaliteit.

Verwijderd

De matrox G550 kan je zelfs in een Low Profile versie kopen dan zitten er 2 van die plaatjes voor de achterkant bij. Een normale en LP versie.

• hellfire_ultd
Op zondag 31 maart 2002 15:16 schreef Oizo het volgende:
De matrox G550 kan je zelfs in een Low Profile versie kopen dan zitten er 2 van die plaatjes voor de achterkant bij. Een normale en LP versie.
Hmmmz is dat zo? (ff gecheckt) Het is niet op de matrox site te vinden, en niet in de pricewatch, maar dat is niet zo erg. Ik kan gewoon aan mijn leverancier vragen of hij een low profile versie kan krijgen. En anders: modden!

Afbeeldingslocatie: http://shopmatrox.com/europe/images/products/datasheet/boxeshot/MGI/g550_dvi.gif
Maar damn wat een klein kaartje is dat! Precies zoals ik het wil hebben (daar heb ik wel een euro of 140 voor over).

De Realmagic Hollywood+ is helaas veel te groot. Die past nooit in dat kastje:
Afbeeldingslocatie: http://www.sigmadesigns.com/graphics/product_pics/hollywoodplus_pix.jpg

Bedankt voor de tip "Frits Bolkestein"!

Okay, nu effe die speeltjes bestellen, en dan: feesten met de dremel en de spuitbus >:)

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmmz... PCI riser? :)

Verwijderd

Kan je ook vertellen waar je een niet al te gek dure PCI risercard kan vinden hier in Nederland?

• hellfire_ultd
Op zondag 31 maart 2002 12:02 schreef hellfire_ultd het volgende:
[..]

Ik heb ff op de site van asus gekeken: inderdaad alle genoemde dingen onboard, maar tv-out is helaas niet verkrijgbaar (maar daar kan ik nog wel mee leven)
[..]
Stomme ezel ben ik |:(
Op de site van Asus staat het volgende:

Onboard I/O Interface
ASUS® iPanel Connectors
2-Ports USB Header
SIR/CIR
Headphone (Optional)
Microphone (Optional)
CD/AUX/Modem Audio-In (Optional)
CPU/Power Supply/Chassis Fan
ATX Power