Toon posts:

[MsOffice] Customizen van menu's en toolbars

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er even grofweg vanuit dat niemand hier dit soort geintjes al eens heeft gedaan, dus vroeg ik me af of er wel lui zijn die enig idee hebben in welke richting ik moet zoeken voor wat ik wil in onderstaande alinea.

Ik wil dus MsOffice programma's gaan customizen qua menu's en toolbars. Net zoals een OCR programma een extra pictogram plaatst voor rechstreekse toegang tot het OCR pakket, en ICQ een extra toolbar in MsOutlook plaatst wil ik onder het menu File van MSWord een extra uitklapmenu hebben onder een eigen noemer "Save to Applicatie", en onder MSOutlook wil ik in de Outlook bar een extra button hebben onder de noemer "Approval for Application".

Ik heb de gehele MSDN afgestruind maar omdat je niet direct keywords hebt voor een dergelijke oplossing heb ik niets kunnen vinden. Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen, of die documentatie hierover heeft? :)

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ik neem aan de Microsoft Office een open API heeft voor dit soort toepassingen. Met een paar calls naar een COM-object van Office kun je waarschijnlijk een balkje invoegen met knopjes, menuutjes etc.

Je zult wel een event te verwerken krijgen zodra er op een knop wordt gedrukt of zodra er andere events zijn die gehookt zijn. Ik heb geen idee waar je dit praktisch gezien uit kunt zoeken, maar in de technische documentatie van Office moet iets te vinden zijn.

Het lijkt me ook dat je vanuit Office VBA iets kunt veranderen aan de interface van office, dus in de documentatie daarvoor (desnoods alleen de Object Browser) kun je wat basis achterhalen.

|_____vakje______|

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij office appz

Rechtermuisknop op menu en de optie customize aanklikken.
Dan krijg je een venster dat je open moet laten staan.

Vervolgens weer rechtermuisknop op het menu/functie die je wilt veranderen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Om eventjes extra uitleg te geven. Ik heb dus een bestaand Document Management Systeem. Ik wil dus dat gebruikers na het maken van hun document dit via het custom menu kunnen saven waarbij het meteen in de database van het systeem wordt geplaatst. Ik wil dus een integratie creeren tussen een webbased applicatie.

Uiteindelijk wil ik de custom menu's gewoon via een setup programma toevoegen, zodat dit automatisch gebeurd :)

Verwijderd

Okee,

ik heb Office XP Developer draaien op mn laptop.

Als ik een macro opneem met het toevoegen van een command bar krijg ik een hoop trefwoorden in mn macro die het volgende opleveren als ik op F1 druk.
This example creates a custom editing toolbar that contains buttons (controls) for cutting, copying, and pasting.

Dim customBar As CommandBar
Dim newButton As CommandBarButton
Set customBar = CommandBars.Add("Custom")
Set newButton = customBar.Controls _
.Add(msoControlButton, CommandBars("Edit") _
.Controls("Cut").Id)
.Controls("Copy").Id)
.Controls("Paste").Id)
customBar.Visible = True
Helpt dit? Deze macro voegt een menuitem toe. Even snuffelen en je krijgt m wel zo gek om hem een bestaande te wijzigen. En dat is goed mogelijk, maar als het echt niet lukt dan kauw ik het wel voor.

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 20:57

Skinny

DIRECT!

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2002 @ 22:38:
Okee,

ik heb Office XP Developer draaien op mn laptop.

Als ik een macro opneem met het toevoegen van een command bar krijg ik een hoop trefwoorden in mn macro die het volgende opleveren als ik op F1 druk.
[...]

Helpt dit? Deze macro voegt een menuitem toe. Even snuffelen en je krijgt m wel zo gek om hem een bestaande te wijzigen. En dat is goed mogelijk, maar als het echt niet lukt dan kauw ik het wel voor.
In welk event zet ik deze code, ik probeer de newitem maar die lijkt niet getriggerd te worden als ik een nieuwe mail maak :?
Pagina: 1