Probleem met TV (gewoon een TV)

Pagina: 1
Acties:

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54
Ik heb een TV gehad, het enige probleem was dat er 1 van de 2 boxen kraakte (tis een 2e handsje) Dus ik de TV op zijn scherm geparkeerd en de kap er af gehaald, boxen schoongemaakt, weer in terug gedaan en weer kap erop. Zet ik de TV aan, maar zijn alle randen van het scherm weg.

Wij denken dat het beeldkanon naar voren is geschoven ofzo.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen ???

( nee er zit geen garantie meer op, anders had ik de boxen ook laten maken :9 )

Rebuilding knowledge database

Verwijderd

Dat komt waarschijnlijk door de magnetische aan je kanon, als je misschien een paar uur wacht trekt het vanzelf weg, dit komt omdat je hem op z'n kop hebt gehouden.

• uppie8374
Nou hij heeft al weer anderhalve (misschien zelfs twee en een halve) dag weer op zijn bodem gestaan. En hij is niet bijgetrokken.

• uppie8374
Mag ook een tip zijn waar ik mee op internet kan gaan zoeken.

• uppie8374
Echt niemand ???

• Fostar82
  • Laatst online: 11-12-2025
schroef je kaperaf en kijk of je kanon los zit en eventueel naar voren is geschoven ook zou je eventueel je kanon kunnen afstellen zitten vast variabele weerstandjes aan de zijkant maar kijk uit dat je geen schok krijgt..:)

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:03

Sorcerer8472

Mens sana?

Als de randen weg zijn lijkt et me dat ie naar achter is geschoven :D
Gewoon openmaken en kijken of alles vast zit...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Verwijderd

Ik weet dat dit lomp klinkt maar kan je hem niet terug schuiven.

Verwijderd

moved V&B >> AVH

Verwijderd

of het is mechanisch , : de beeldbuis die verplaatst is...dan moet je die weer op zijn plaats zetten

of elektrich : Mogelijk is de beeldbuis gemagneetiseerd , dan moet je die DEmagnetiseren , door naar de plaatselijke tvhersteller te gaan , en even zijn demagnitsatiespoel te lenen !
Daarmee straalt ge over het beeld en de kleuren komen terug!

• uppie8374
Het probleem zit hem niet in de kleuren. Tis gewoon dat zowel links, rechts, boven als onder een stuk rand is weggevallen.
Overal ongeveer dezelfde breedte.

Verwijderd

Leg de tv n paar uur op zn achterkant??

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Aaan de achterkant van de beeldbuis zitten de afbuigspoelen.
Die zorgen ervoor dat de lichtstraal die het beeld beschrijft het juiste plaatje opleveren.
Misschien zijn de afbuigspoelen een stukje verschoven,
en kan je die weer terugschuiven.
Voorzichtig dat je de spoelen niet ten opzichte van elkaar verschuift, want dan gaan de kleuren afwijken,
wat erg lastig is dit weer goed te krijgen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• uppie8374
Ok, mijn TV heeft ondertussen bijna 120 uur op zijn ruggetje gelegen om te kijken of het wil terugzakken. Nee dus, dus ik zou zo denken na 120 uur dat alles wat verschoven zou zijn wel weer teruggeschoven is.

Ofwel er zal wel niets verschoven zijn.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 00:09 schreef uppie83 het volgende:
Ok, mijn TV heeft ondertussen bijna 120 uur op zijn ruggetje gelegen om te kijken of het wil terugzakken. Nee dus, dus ik zou zo denken na 120 uur dat alles wat verschoven zou zijn wel weer teruggeschoven is.

Ofwel er zal wel niets verschoven zijn.
heb je die soort magnetische stroomkabel bewogen die rondom de beeldbuis zit :?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Lijkt mij dat je gewoon per ongeluk aan de afstelling van het beeld heb gezeten. De plaatselijke TV boer kan het wellicht voor je herstellen, scheelt jou weer de kans op een redelijk hoogspannend avontuur met alle risico's van dien.

Meh ...

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het enige wat ik kan bedenken als verklaring is dat de afbuigeenheid om de hals van de beeldbuis een stukje naar achteren is geschoven. Je kunt eens proberen of je hem weer naar voren kunt schuiven. Hij moet zover naar voren als hij maar kan.

• uppie8374
Maar als iets verschoven of verplaatst is doordat de TV op zijn beeldplaat heeft gelegen, dan schuift dat na anderhalf keer zo lang op de achterkant te hebben gelegen toch weer minstens terug ???

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Een harde klap tegen het toestel geven ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15

joker1977

Tweakert

Op maandag 08 april 2002 10:48 schreef uppie83 het volgende:
Maar als iets verschoven of verplaatst is doordat de TV op zijn beeldplaat heeft gelegen, dan schuift dat na anderhalf keer zo lang op de achterkant te hebben gelegen toch weer minstens terug ???
Ik kan wel een mechanische constructie bedenken waar dat niet zo is :)

In ieder geval kan het verschillende oorzaken hebben en met het verstellen van de potmetertjes in je TV zou ik voorzichtig zijn: Als je niet weet wat je doet is de kans groot dat je nog verder van huis raakt. De beste oplossing lijkt me om met de TV even naar een TV-boer te gaan met eigen TD om het probleem daar te laten oplossen. Laat em dan ook meteen even kijken naar die krakende boxen, mocht dat nog niet opgelost zijn.
Pagina: 1