We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.
Verwijderd
Edit: Damn, net te laat
Je kan er een mp3 bak mee maken ,misschien trekt ie het wel.
Je kan er een NAT-server van maken ,proxy-server oid ,file-server ,muziekserver
Ik heb hier een amd-k6-2 450mhz 256mb als server ,dient hier voor mail-server ,voor NAT ,proxy met 1GB cache en 32mb geheugencache
Verwijderd
Verwijderd
Er is een gesnoeide versie van een Linux kernel, speciaal voor dedicated MP3 speel-pctjes. Ik ben alleen even de naam vergeten, maar de kenners kunnen je vast wel op het goede spoor zetten, wat dat betreft. Daarmee heb je aan een 486 DX2-66 al ruim genoeg voor een MP3 bak.Op zaterdag 30 maart 2002 19:22 schreef Damoke het volgende:
Naar mijn idee is een 486 gewoonweg veel te traag voor een MP3-bak. Zeker als hij maar een ISA-soundcard heeft. Een van de pc's in mijn netwerk is een P166 en heeft soms al problemen met mp3's , een 486 kan dit volgens mij zelden trekken, vooral als het om hogere bitrates gaat
Verwijderd
maar, maar... je kunt in dos ook mp3's draaien.
Op computertotaal website moet je ff kijken..
als ik het me goed kan herinneren.. Daar stond een guide: Wat te doen met de oude pc's van de zolder...
En daar stond ook een dos mp3 bak...
ik heb hier suse linux 7,1 liggen, maar draait dat bakkie ook met nt4,0
enne mijn celly900 draait als mp3/divx bak dus dat heb ik niet nodig
zijn er verder nog opties
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
je hebt volgens mij tegenwoordig ook een winamp voor onder DOS die ook goed op een 486 draait. Vraag me de naam nietOp zaterdag 30 maart 2002 19:22 schreef Damoke het volgende:
Naar mijn idee is een 486 gewoonweg veel te traag voor een MP3-bak. Zeker als hij maar een ISA-soundcard heeft. Een van de pc's in mijn netwerk is een P166 en heeft soms al problemen met mp3's , een 486 kan dit volgens mij zelden trekken, vooral als het om hogere bitrates gaat
Verwijderd
Klopt die had ik ook op mn DX2-66, DOSAMP. Alleen kun je beter voor die ervoor geoptimaliseerde linux kernel gaan, want mn 486je had het er indertijd wel erg zwaar mee.Op zaterdag 30 maart 2002 19:28 schreef ByMeSDy het volgende:
[..]
je hebt volgens mij tegenwoordig ook een winamp voor onder DOS die ook goed op een 486 draait. Vraag me de naam niet
Verwijderd
We zijn hier om te leren héOp zaterdag 30 maart 2002 19:28 schreef ByMeSDy het volgende:
[..]
je hebt volgens mij tegenwoordig ook een winamp voor onder DOS die ook goed op een 486 draait. Vraag me de naam niet
Verwijderd
Intel overdrive
dx20dp50
verder, volgens mij 8MB ram (2x 4mb 72pins)
133MB HD (ik ga deze ff vervangen door 1,7 of 2,5)
Verwijderd
Ja, ik weet niet waar je dat ding op aan wilt sluiten, maar je moet wel een vette stereo hebben wil je ECHT profeit hebben van een betere soundkaart. En daarbij, waar vind je nu nog goede isa soundkaarten ? Want pci zal er wel niet ingaanOp zaterdag 30 maart 2002 19:31 schreef Damoke het volgende:
[..]
We zijn hier om te leren hé, had er dus nog nooit van gehoord maar als dit bestaat moet het natuurlijk wel te doen zijn...Misschien dan wel eventjes een andere soundcard steken als je een mooi geluid wilt horen...
Dom van me trouwens dat ik was vergeten dat het DOSAMP heet. Logisch toch ?
Verwijderd
probeer aan wat extra ram te komen, heb je altijd wat aanOp zaterdag 30 maart 2002 19:36 schreef TLRnZ het volgende:
Ik heb de kast open en ik zit ff een beetje vreemd te kijken naar een koelblokje met daarop het volgende:
Intel overdrive
dx20dp50
verder, volgens mij 8MB ram (2x 4mb 72pins)
133MB HD (ik ga deze ff vervangen door 1,7 of 2,5)
Ik heb hier nog wel een paar kilo 30/72 pins ram liggen, maar ding pakt alleen ibm geheugen
Ik heb er nu win95A opstaan, maar is loopt linux hier nou idd beter op
Atari portfolio Dos 2.11
debian is eigelijk een goeie, stabiel, en makkelijk omdat als je iets nodig hebt, je het met een commando kan downloaden en installeren en configureren
dat zal met redhat/mandrake/suse etc niet gaan
alleen is 8mb geheugen te weinig, om te installeren zal je 12mb nodig hebben
Minimaal 12MB en een 486DX. Dus t kan. Snel is t niet. Maar als je 32mb hebt zal t al lekker gaan hoorOp zaterdag 30 maart 2002 19:34 schreef SuperMouse het volgende:
Voor Windows NT 4.0 heb je minimaal 32 mb nodig. Het zal niet echt soepel draaien denk ik.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Ik heb nog wel een aantal 4MB modules liggen maar het dingetje heeft maar 2 ram slotjes
hij ziet mijn hardeschijven ook maar als 520MB ipv van 1,7 en 2,5GB
Ik kan deze wel ander dos benaderen en ze worden ook correct gezien maar fdisk zegt dat ze dan maar 520MB zijn en linux en windows weigeren zich erop te installeren
als het een desktop is jun je er een paar gaten in modden om je biertjes in te zetten
You wish! Ik heb hier een P70 met 32MB en NT4 erop en het kreng is niet vooruit te branden..Op zondag 31 maart 2002 11:09 schreef FastBunny het volgende:
Minimaal 12MB en een 486DX. Dus t kan. Snel is t niet. Maar als je 32mb hebt zal t al lekker gaan hoor
- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO
Ja maar t kan welOp maandag 01 april 2002 00:36 schreef judgem het volgende:
[..]
You wish! Ik heb hier een P70 met 32MB en NT4 erop en het kreng is niet vooruit te branden..
Vanaf 64MB draait NT4 als een zonnetje vind ik
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Sega emulator>
Heel veel spellen downen> (200KB max per spel)
Lekker retro gamen. Volgensmij trekt dat bakkie dat wel. Niet zeker though.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
misschien beetje case-modden en oc-en?? of anders voor
I'm not weird, I'm a limited edition
Verwijderd
Doe ik ook altijd, lache man !
Of zet hem ergens op de autoweg..net na een bocht, zodat er een vrachtwagen met volle snelheid er overheen gaat krossen
Of gooi hem in de sloot.... WATERCOOLING
Verwijderd
zal goed zijn voor die vrachtwagen hé.Op woensdag 03 april 2002 03:01 schreef CocaCola het volgende:
Yo Waarom schop je hem met wat vrienden niet lekker aan stukken?
Doe ik ook altijd, lache man !
Of zet hem ergens op de autoweg..net na een bocht, zodat er een vrachtwagen met volle snelheid er overheen gaat krossen
Of gooi hem in de sloot.... WATERCOOLING
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Verwijderd
Kan de fbs bijna niet verhogen op een 486..
120 Mhz is het hoogte wat je zou kunne lukken(cpu)