Nieuw systeem boot niet :(

Pagina: 1
Acties:

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ik heb een Gigabyte 7V RXP, een Athlon XP 1800+ (nog niet unlocked) en 256 Mb PC2100 geheugen (die had ik al, anders had ik wel sneller gekocht), een Geforce2 Pro en waterkoeling (home-made btw :7).

Helaas lijkt die combo niet zo lekker te werken, tenminste zo lijkt het. Ik heb ook een bigtower met een mobo-tray die druit kan schuiven, en op die tray heb ik eerst het moederbord bevestigd, toen processor erop, spacer erop, waterblokje bevestigd. Verder heb ik het geheugen en de Geforce2 erin geprikt, voedingkje aansluiten en draaien maar... dacht ik. Helaas krijg ik geen beeld, en het speakertje dat ik heb aangesloten geeft een paar tikjes bij het opstarten. Ik heb al de multiplier op auto en op 11,5 geprobeerd, verder de fsb op 100 en 133. Dat was alles wat ik op het moederbord kon instellen, maar helaas: geen resultaat.

Verder heb ik gechecked of de schroeven van mijn waterblokje geen kortsluiting veroorzaakten, maar dat was niet zo. Dat is even alles wat ik tot nu toe heb gedaan.

Zou het misschien kunnen dat er een fan op de cpufan aansluiting moet zitten? Heeft iemand verder ervaring met dit bordje?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Clear-CMOS jumper op de goede plaats?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het zou best kunnen dat er een FAN moet worden aangesloten ter beveiliging, als je een FAN in de buurt hebt zou ik 't toch maar even proberen.

Gaat trouwens wel alles kwa andere FAN's normaal draaien? Want meestal als er een vorm van kortsluiting plaatsvindt gaan de fans maar 1/6 slag draaien, teminste, proberen dat en verder gebeurd er niets.

Verwijderd

Ik weet wel dat een AMD K6 mobo van Epox zonder CPU fan nix doet...(en dat is schrikken als je in een compu van een vriend zit te vrotte) Ik zou het iig ff proberen met fan erop...