Toon posts:

MxStream & game hosten problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag Age of Empires 2 willen hosten via mijn ADSL verbinding. Mijn probleem is echter dat dit niet lukt, ik kan wel meespelen als iemand anders host maar kan dit niet zelf.

Wat mij opvalt is dat het IP-adres 10.0.0.150 "netwerkkaart" wordt weergegeven ipv mijn "internet" ip-adres. Weet iemand hoe ik het één en ander zo kan instellen dat daar wel mijn goede IP-adres komt te staan?

Bij voorbaat dank!

Verwijderd

bij NFS heb ik hier ook last van, trouwens geen 1 spel lukt mij om te hosten :(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
je netwerkkaart is 10.0.0.150, die maakt verbinding met je modem op ip 10.0.0.138, en je modem krijgt een 213.x.x.x of 62.x.x.x ip adres via dhcp toegewezen :)

dus daar is nix mis mee :)

wat er wel kan zijn dat je geen games kan hosten zou ik niet durven zeggen :)

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Op zaterdag 30 maart 2002 20:21 schreef veldmuis het volgende:
je netwerkkaart is 10.0.0.150, die maakt verbinding met je modem op ip 10.0.0.138, en je modem krijgt een 213.x.x.x of 62.x.x.x ip adres via dhcp toegewezen :)

dus daar is nix mis mee :)

wat er wel kan zijn dat je geen games kan hosten zou ik niet durven zeggen :)
Met het eerste stukje ben ik het eens, maar als je adsl hebt betekend het niet dat je ip begint met 62 of 213. die van mij begint gewoon met 195.,in mijn geval Tiscali, en 62 is geloof ik planet. dat is gewoon afhankelijk van je provider.
Enne, Gladiator, heb je niet toevallig een firewall draaien, en is je modem niet getweaked. Te veel info is minder erg als te weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn modem is niet getweaked, ik zit achter een firewall maar als ik die uitzet heb ik hetzelfde probleem. Ik denk dat het ook komt door Win XP, VPN verbindingen (dus inbellen naar mijn Planet ADSL) wordt niet gezien als een breedband aansluiting. Die werken met PPP en niet met VPN, als ik dit nou zou kunnen omzeilen... anyone?