[linux] Bestand kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 11:07
Ik ben een bestand kwijt onder linux. Hoe vind ik deze terug? het bestand heet bla.cgi

tnx!

Kamer huren

Verwijderd

find / -name bla.cgi -print

• BKJ
  • Laatst online: 08-08 11:07
tnx!

Kamer huren

• hammerhead
  • Laatst online: 08:09
Je kunt inderdaad find gebruiken, het enige nadeel hiervan is dat je daarmee al je harde schijven (en eventueel gemounte netwerk filesystems) compleet gaat doorzoeken...

Je kunt ook gebruik maken van locate. Deze genereert elke nacht een database van alle bestanden die er op je harddisks staan. Het gebruik van locate zal dus iets (factor heeeeeel veel op 168 GB >:) ) sneller zijn aangezien hij het alleen in een database hoeft op te zoeken. Het enige probleem is dat als je bla.cgi vandaag hebt gemaakt hij dus nog niet in de database van locate staat.

btw, zou worden: locate bla.cgi

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

Of "whereis bla.cgi" .

• hammerhead
  • Laatst online: 08:09
Op zaterdag 30 maart 2002 19:01 schreef zwik het volgende:
Of "whereis bla.cgi" .
Probleem van whereis is dat deze alleen in je huidige $PATH environment variabele zoekt (meestal iets als: /bin:/usr/bin:/usr/local/bin:.....)Als het dus niet in een van deze directories staat zal whereis hem niet kunnen vinden... En ik ga er niet vanuit dat je al je CGI-scripts in een directory zet die in je $PATH staat.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op zaterdag 30 maart 2002 18:59 schreef hammerhead het volgende:
Je kunt inderdaad find gebruiken, het enige nadeel hiervan is dat je daarmee al je harde schijven (en eventueel gemounte netwerk filesystems) compleet gaat doorzoeken...

Je kunt ook gebruik maken van locate. Deze genereert elke nacht een database van alle bestanden die er op je harddisks staan. Het gebruik van locate zal dus iets (factor heeeeeel veel op 168 GB >:) ) sneller zijn aangezien hij het alleen in een database hoeft op te zoeken. Het enige probleem is dat als je bla.cgi vandaag hebt gemaakt hij dus nog niet in de database van locate staat.

btw, zou worden: locate bla.cgi
Je kúnt idd. find gebruiken. Maar een andere interessante optie is de search van GoT. Daarmee kun je ook zoeken. Naar dit soort dingen bijvoorbeeld.
Verder kun je idd. proberen dit [topic=411812/1/25]. Dan zou je geweten hebben dat topics als dit dicht gaan.

Het geeft niet als je weinig weet, het geeft wel als je zelf niets wilt doen om ergens achter te komen. Het minste wat er hier van je wordt verwacht is dat je de FAQ leest en de search gebruikt. Dat heb je niet gedaan. Je loopt hier weliswaar al een tijdje rond, maar in het vervolg eerst even doen aub. Volgende keer beter :)

[behulpzaam]
Als het om een bestand blijkt te gaan wat gewist is, lees dan [topic=452567/1/25] :)
[/behulpzaam]

Succes!

Verwijderd

Ik sluit me aan bij bovenstaande meneer ;) :)

Dit probleem was wel erg makkelijk zelf op te lossen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.