Toon posts:

Computer in dashboard auto

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Ik ben bezig met een groot auto project, ik ben in een 205 een 2 liter 16v aan het leggen, en verder heel de auto aan het opknappen, spuiten, rolkooi, geheel interieur!

Omdat er een rolkooi in mijn auto zit kan het originele dashboard er niet meer in, deze ga ik zelf maken.. en daarover is ook mijn vraag..

VRAAG:

In mijn dashboard wil ik graag een pc bouwen.. ik zoek daarvoor een 6,4" tot 10" kleuren schermpie (14" en grooter van een laptop bv is te groot!!).. ik zat zelf te denken aan een LCD scherm met als res 800x600 or 640x480.. Waar kan ik zoiets vinden? dat een beetje makkelijk aan te sturen is met bv windows of linux.. en heeft iemand voor de rest nog tips over wat voor hardware het beste te gebruiken.

Bedankt alvast..
Eric

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:21
Op zaterdag 30 maart 2002 18:10 schreef EricD het volgende:
ik zoek daarvoor een 6,4" tot 10" kleuren schermpie (14" en grooter van een laptop bv is te groot!!).. ik zat zelf te denken aan een LCD scherm met als res 800x600 or 640x480.. Waar kan ik zoiets vinden?
gebruik de seach :)
of kijk op pricewatch

Verwijderd

Ik denk dat je het op zoiets hebt:

Afbeeldingslocatie: http://www.wallabie.com/main/images/OC/LCD.gif

Deze LCD functioneert met alle toestellen die een tv-signaal uitzenden (enkel NTSC)dus ff pc uitrusten met een deftige videokaart met tv-out en moet goed te doen zijn denk ik zo.

In België kan je dit scherm kopen voor € 235 bij http://www.wallabie.com

Misschien net iets te klein...Zie net dat het maar 4" diagonaal is...Redelijk klein dus.

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op MP3Car staan onder het kopje Hardware ook wat van dit soort schermen. Wellicht heb je daar iets aan ?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik denk dat deze beter in HA past

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33
Op zaterdag 30 maart 2002 18:10 schreef EricD het volgende:
ik ben in een 205 een 2 liter 16v aan het leggen
Ik condoleer je ouders vast :'( Ik bedoel, een 2 liter 16v in een 205? Daar zijn de stuurstangen, aandrijflijn, remmen ed helemaal niet op berekend.
Nou ja, moet je zelf weten :) en daar gaat het toic ook helemaal neit over, dus maar weer verder ontopic :)

Dat andere deel vind ik nl weer wel tof :) Al moet je natuurlijk wel ontzettend uitkijken dat je aandacht niet wordt afgeleid omdat je steeds misklikt in winamp :)
ik zoek daarvoor een 6,4" tot 10" kleuren schermpie
In de diverse EIO-inkoopacties in OCM kun (kon :? ) je ook grafische lcd's bestellen. Deze werken op een composiet signaal, dus met een tv-out kun je die aansturen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Waarom zet je er een rolkooi in :? Dat gedonder dan om er in en eruit tekomen is toch veel te veel van het goede? Als je nou echt op het circuit ging racen of in het bos ofzo dan is het weer wat anders maar ik denk niet dat je dat gaat doen. Als die af is mag je wel een keer @ de streetraces in Dr88 komen, ben benieuwd hoe die dan eruit ziet... :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Tips en suggesties: www.dashpc.com :9

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 30 maart 2002 22:29 schreef Paul Nieuwkamp het volgende:
[nog verder OT]
Ik bedoel, een 2 liter 16v in een 205? Daar zijn de stuurstangen, aandrijflijn, remmen ed helemaal niet op berekend
Mwah.. als je een 1.9 liter griffe-205 hebt draait dat ook 130+ PK :p
[afbeelding]

Deze LCD functioneert met alle toestellen die een tv-signaal uitzenden (enkel NTSC)dus ff pc uitrusten met een deftige videokaart met tv-out en moet goed te doen zijn denk ik zo.
Maar als je op dat schermpje alleen NTSC kan da's toch de US standaard?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 12:23 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Mwah.. als je een 1.9 liter griffe-205 hebt draait dat ook 130+ PK :p
[..]

Maar als je op dat schermpje alleen NTSC kan da's toch de US standaard?
Inderdaad dat is de US standaard...maar daar heeft een pc toch geen enkel probleem mee :? Elke videokaart die ik ken met TV-out op kan zowel een PAL als een NTSC signaal doorsturen. Zie niet echt een probleem als het is voor een pc, video is iets anders ntl.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Volgens mij moet je ook een beste accu hebben, want zo'n PC trekt nogal wat, + een omvormer 12V -> 220/230V

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:37
Wat voor een 2.0 16v ga je er in leggen. Van een 405 MI16 misschien. Ik heb 6 jaar bij peugeot gewerkt en vind dit echt van die pruts projectjes waarbij er vaak voorbij wordt gegaan aan een heleboel zaken. Sta je er wel bij stil dat je op het kentekenbewijs een andere motor hebt staan dan dat je er in gaat leggen en dat de auto dus opnieuw gekeurd moet worden. Bovendien ik weet niet wat voor 2.0 motor je erin gaat leggen, maar bij een auto opvoeren komt meer kijken. Zwaarder koelsysteem, ander onderstel, schijfremmen V/A andere stabilisatorstangen, uitlaatsysteem, koelsysteem, ontsteking, wielbasis etc. Kortom je moet echt alles verbouwen. (Er van uitgaande dat je geen gti 1.9 hebt maar gti 1.6 of xr, accent etc.) Waarom koop je niet gewoon een 205 gti 1.9 en tune je de motor een beetje. Dan heb je al een goed onderstel en schijfremmen v/a etc.
Wat betreft je wilde plannetjes met die computer.
Een auto heeft 12V gelijkspanning en die spanning is erg aan schommelingen onderhevig. Met name bij peugeot (niet zo echt goed electra systeem). Je hebt dus een echt zware accu nodig en diverse condensatoren nodig om de spanning stabiel te houden. Bovendien zal je dynamo het zwaar krijgen. Mijn tip is informeer bij mensen die van de zware geluidsinstallaties inbouwen die weten hoe je stabiele en krachtige spanning krijgt. Want die 12 V is echt niet constant bij een standaard 205. Dan ben je er nog niet hoe wil je de boel omvormen naar 220 of 110 v?
Pagina: 1