Toon posts:

Geluids in-uitgangen in je B drive???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil dus mijn 3 in en uitgangen van mijn geluidskaart met een draadje verlengen, en die uiteinden daarvan dan zo aan iets maken dat ik em voorin de lege B drive kan pleuren...Dat ik net zoals bij de duurdere \ betere geluidskaarten zon ding voorin heb :D

Nu wil ik graag weten:
Wat ik hier voor nodig heb: Materiaal & werktuig...
Gewoon verlengsnoertjes, of van die vierkante blokjes die je makkelijk vast kunt zetten
Hoe ik em in mijn lege B slot pleur (voorin dus onder mijn A drive)
(met welk materiaal & lijm...)

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 17:54 schreef slindenau het volgende:
Hey,

Ik wil dus mijn 3 in en uitgangen van mijn geluidskaart met een draadje verlengen, en die uiteinden daarvan dan zo aan iets maken dat ik em voorin de lege B drive kan pleuren...Dat ik net zoals bij de duurdere \ betere geluidskaarten zon ding voorin heb :D

Nu wil ik graag weten:
Wat ik hier voor nodig heb: Materiaal & werktuig...
Gewoon verlengsnoertjes, of van die vierkante blokjes die je makkelijk vast kunt zetten
Hoe ik em in mijn lege B slot pleur (voorin dus onder mijn A drive)
(met welk materiaal & lijm...)
Dit is heel simpel, Heb ik namelijk ook gedaan... Het enige wat je nodig hebt, Zijn een paar audio stekkertjes van een cdrom ( Die 3 a 4 aderige dingen... ) En dit :
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/738/G1/738190G1.JPG

Verwijderd

of een jackplug achterin de geluidskaart en bovenstaande stekkertjes?

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:25
Spul verkopen ze ook gewoon bij de elektronica boer. Ik heb pas mijn baybus klaar en daarbij heb ik twee audoingangen naar voor gehaald.

Gewoon zo een stekertje als in het bericht van Viper3.5....kabeltje door je case en achterin de geluidskaart.....en klaar.

Geen lijm e.d. nodig...dat soort aansluitingen kun je gewoon vast schroeven. Effe juiste formaat gat in de bay boren en klaar.

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 18:55 schreef Dickster het volgende:
Spul verkopen ze ook gewoon bij de elektronica boer. Ik heb pas mijn baybus klaar en daarbij heb ik twee audoingangen naar voor gehaald.

Gewoon zo een stekertje als in het bericht van Viper3.5....kabeltje door je case en achterin de geluidskaart.....en klaar.

Geen lijm e.d. nodig...dat soort aansluitingen kun je gewoon vast schroeven. Effe juiste formaat gat in de bay boren en klaar.
Vaak heeft je geluidskaart ook nog een AUX of een TV input ( Net als mijn soundblaster ) OP die manier kan je alles intern houden :) Ziet er hier gelikt uit...

Pic van mijn fanbus:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2673878638

Totaaloverzicht :
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1175698884

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dit kan zeer zeker heel goed en staat ook op de lijst voor dingen die op mn nieuwe baybus komen :)

Als je het intern kan doorlussen is het mooi meegenomen, maar wat ook kan is gewoon het slot boven je geluidskaart leeg houden (dus ook geen afdekplaatje erin) en dan een jackplug in de geluidskaart waarvan het kabeltje door de opening erboven direct weer naar binnen gaat. Een gaatje in zo'n plastic afdekplaatje waar je de aansluitingen in wilt maken is vrij makkelijk te doen. Je prikt met een soldeerbout een klein gaatje en vervolgens steek je er een arm van een schaar in en daar je net zolang rond tot ie precies de goede diameter heeft.

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:25
Op zaterdag 30 maart 2002 20:04 schreef m-m het volgende:
Dit kan zeer zeker heel goed en staat ook op de lijst voor dingen die op mn nieuwe baybus komen :)

Als je het intern kan doorlussen is het mooi meegenomen, maar wat ook kan is gewoon het slot boven je geluidskaart leeg houden (dus ook geen afdekplaatje erin) en dan een jackplug in de geluidskaart waarvan het kabeltje door de opening erboven direct weer naar binnen gaat. Een gaatje in zo'n plastic afdekplaatje waar je de aansluitingen in wilt maken is vrij makkelijk te doen. Je prikt met een soldeerbout een klein gaatje en vervolgens steek je er een arm van een schaar in en daar je net zolang rond tot ie precies de goede diameter heeft.
Grotendeels mee eens....ik heb op deze manier doorgelust, maar dan gewoon 2 gaten in een afdekplaatje aan de achterkant gemaakt en daar de kabels doorheen gehaald. (let wel op dat je de pluggen er dan pas op het laatst aan moet maken).

En de soldeerboutoptie zal best werken, maar waarom niet gewoon met een boormachine en een ijzerboortje? :? Ook wel zo makkelijk om exact dezelfde gaten te krijgen.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op zondag 31 maart 2002 16:37 schreef Dickster het volgende:

[..]

Grotendeels mee eens....ik heb op deze manier doorgelust, maar dan gewoon 2 gaten in een afdekplaatje aan de achterkant gemaakt en daar de kabels doorheen gehaald. (let wel op dat je de pluggen er dan pas op het laatst aan moet maken).

En de soldeerboutoptie zal best werken, maar waarom niet gewoon met een boormachine en een ijzerboortje? :? Ook wel zo makkelijk om exact dezelfde gaten te krijgen.
u heeft gelijk, maar ik had geen boortje met de juiste grootte :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 18:14 schreef Viper3.5 het volgende:

[..]

Dit is heel simpel, Heb ik namelijk ook gedaan... Het enige wat je nodig hebt, Zijn een paar audio stekkertjes van een cdrom ( Die 3 a 4 aderige dingen... ) En dit :
http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=
[afbeelding]
Oh, maar die dingen op het plaatje kan ik gewoon 3 kopen, (of 6) en met een draadje met mijn geluidskaart uitgangen verbinen....toch ??
Pagina: 1