Opkomst van consoles, nog ruimte voor de PC games?

Pagina: 1
Acties:

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Hallo iedereen,

XBox, Playstation 2 en Gamecube. We kennen de kracht van de PS2 en binnenkort zullen we ook zien wat de XBox en de Gamecube in hun mars hebben. Ik vraag me af of de ontwikkeling van de consoles ten koste gaat van de populariteit en de kwaliteit van PC games. Het is natuurlijk nog onbekend wat er gaat gebeuren. Er kunnen natuurlijk altijd voorspellingen gedaan worden. Daarom ben ik benieuwd hoe jullie de toekomst zien. :)

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

de pcgames blijven het besten.
meeste mogelijkheden en vooruitgang.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tja, de PC wordt natuurlijk wel wat verdrukt door de consoles, maar daar is niks nieuws aan. Dat is vrijwel altijd al geweest.
Je herinnerd de N64 en de PlayStation 1 toch nog wel? In verhouding waren die consoles veel beter dan PCs toen die tijd.
Nu is het verschil volgens mij wat minder. Maar nogsteeds heb je wel consoles. :)

Maar je kunt het ook omdraaien, de PC verdrukt ook wel wat de consoles..
Maarja, ik denk dat je dat altijd wel zult blijven houden. Maar wat maakt het uit? :)

🌞🍃

• Radical1980
Op zaterdag 30 maart 2002 17:54 schreef DataBeest het volgende:
Maar je kunt het ook omdraaien, de PC verdrukt ook wel wat de consoles..
Maarja, ik denk dat je dat altijd wel zult blijven houden. Maar wat maakt het uit? :)
Ik zal het bijvoorbeeld jammer vinden als er straks minder (goede) games voor de PC uit zullen gaan komen. Doordat de makers een bepaalde titel alleen voor een console schrijven.

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 17:57 schreef Radical1980 het volgende:

[..]

Ik zal het bijvoorbeeld jammer vinden als er straks minder (goede) games voor de PC uit zullen gaan komen. Doordat de makers een bepaalde titel alleen voor een console schrijven.
Hoezo STRAKS?
Dat is altijd al zo geweest hoor. Bijvoorbeeld Super Mario 64 is toch ook alleen maar voor de N64.. ;)
Ja, het is soms idd wel erg jammer, maar het dus niks nieuws.
Dan toch maar hopen dat er in de toekomst betere emulators komen. ;)

🌞🍃

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 15:21

G3kko0

Why so serious???

Ik vind het bijv. veel fijner om een FPS game te spelen op een pc dan op een console! :)

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 18:11 schreef Frodo19 het volgende:
Ik vind het bijv. veel fijner om een FPS game te spelen op een pc dan op een console! :)
vind je het gek dat ze het op (next-gen)consoles doen
bij de pc word alles gelijk gebrand en op warez sites gezet

Verwijderd

Misschien zijn de console's wel beter op het moment van uitkomen, maar na een tijdje zijn ze veroudert. In een PC kan je nieuwe spullen zetten maar in een console niet.

• Schuey
  • Laatst online: 09:27
bij consoles wordt ook gebrand en op sites gezet :?

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Dan nog ik vind het fijner om een goede pc te hebben waar ik games op kan spelen en nog andere dingen dan dat ik een console heb waarop ik alleen kan gamen! Heb zelf nu wel een ps2 maar dat neemt mijn spelplezier op de pc echt niet weg! :P

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Tja, een console zal nooit de PC verdrukken en anders om ook niet... dan zou het al vanaf de eerste generatie consoles moeten zijn gebeurd... de NES was kwa graphics veel beter dan de gewone PC van die tijd...

Oh, en een PC RPG kun je niet vergelijken met een Console RPG en zolang er goede PC RPGs zijn zullen er ook gebruikers zijn :)

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 18:15 schreef Schuey het volgende:
bij consoles wordt ook gebrand en op sites gezet :?
... Maar wel minder snel.
Je moet hem eerst vaak nog kraken, door een of andere chip er in te zetten. Dat is voor de meeste gebruikers al een reden om het op te geven.

Daarnaast kan het niet simpel, dmv een CD-R. Voor de PS2 bv moet je bijvoorbeeld een DVD brander hebben, en de meeste hebben dat nu nog niet.
Die Nintendo dingen van vroeger, dat is een heel apart systeem, dat valt ook niet makkelijk te kopieeren. :P

🌞🍃

• Schuey
  • Laatst online: 09:27
Op zaterdag 30 maart 2002 18:21 schreef DataBeest het volgende:

[..]

... Maar wel minder snel.
Je moet hem eerst vaak nog kraken, door een of andere chip er in te zetten. Dat is voor de meeste gebruikers al een reden om het op te geven.

Daarnaast kan het niet simpel, dmv een CD-R. Voor de PS2 bv moet je bijvoorbeeld een DVD brander hebben, en de meeste hebben dat nu nog niet.
Die Nintendo dingen van vroeger, dat is een heel apart systeem, dat valt ook niet makkelijk te kopieeren. :P
en daar heb je dan alweer flash kits voor :Z

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 18:22 schreef Schuey het volgende:

[..]

en daar heb je dan alweer flash kits voor :Z
Ja, maar de meeste beginners weten daar niks van en hebben het allang opgegeven. En dat is de grootste, of iig een hele grote groep. :P
Voor de personen die het ECHT willen, zal het vast nog wel altijd mogelijk blijven.

🌞🍃

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Ik denk dat er meer 'muisintensieve' spellen op de PC komen en dat de rest zich een beetje gaat verplaatsen naar de consoles.. wat opzich wel jammer is..

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:17
er komen nu bijna alleen maar shooters en strategie games uit voor de pc.. inderdaad de muisintensieve games..

gelukkig heb ik ook een xbox :)

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op zaterdag 30 maart 2002 18:50 schreef Timpie het volgende:
Ik denk dat er meer 'muisintensieve' spellen op de PC komen en dat de rest zich een beetje gaat verplaatsen naar de consoles.. wat opzich wel jammer is..
Wat bedoel je daar nou precies mee...
Is niet zo dat ik meer spellen doordat ik met een muis kan spelen!Tulek is het wel met een FPS game wel beter om met een muis te spelen!! :P

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Op zaterdag 30 maart 2002 18:56 schreef Frodo19 het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar nou precies mee...
Is niet zo dat ik meer spellen doordat ik met een muis kan spelen!Tulek is het wel met een FPS game wel beter om met een muis te spelen!! :P
En RTS is ook wat makkelijker met de muis :z :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Jozz
  • Laatst online: 12:21
De consoles zullen zowieso de pc niet kunnen verdringen. De pc kan voor veel meer zaken gebruikt worden als alleen games. Ik geloof ook dat er voorlopig in de toekomst nog zat games uit zullen komen voor de pc. Consoles verouderen en zijn nauwelijks te upgraden. Een pc is veel makkelijker bij de tijd te houden. Als je console te oud is kan je een nieuwe kopen, maar dan heb je nix maar aan je oude games, terwijl je bij de aankoop van een nieuwe pc je oude games (meestal) nog wel kan spelen.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op zaterdag 30 maart 2002 18:58 schreef Marv het volgende:

[..]

En RTS is ook wat makkelijker met de muis :z :P
Das waar, maar ja ik speel het meest FPS games op de pc! ;)

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 99% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 10:54 ]

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op zaterdag 30 maart 2002 19:21 schreef -RMW- het volgende:
Consoles hebben een langere tijdspanne dan een compleet nieuwe, veel duurdere PC's. Verder geen gezeur met games die niet werken en dergelijke, terwijl 4-player / online multiplayer wel mogelijk is.

Ook simpelweg de exclusiviteit van consolegames die niet op de PC verschijnen. Dit heeft elke console wel.. en PC-gamers die zeggen "emulator", spreken maar de halve waarheid. Sowieso omdat het niet dezelfde ervaring is, zeker tegenwoordig niet meer. Maar ook omdat het minstens 2 tot 3 jaar duurt voordat er een emulator uit is meestal. Als er al uberhaupt een verschijnt die goed werkt met alle games.

Kortom: ik heb het altijd al gevonden (vooral SEGA vind ik erg goed) maar blijf het vinden: voor games, geef mij maar een console.

Back on-topic: Er is weinig veranderd de laatste jaren, en dat zal ook niet snel gebeuren denk ik. Als het gebeurd, dan wel richting de consoles denk ik, aangezien er een nieuwe generatie net verschenen is.
Das waar en gezien ze ook de consoles willen voorzien van een internetverbinding voor online gamen!! :)

Verwijderd

Developpers verdienen gewoon veel meer aan consolegames. Dus ja, de kwaliteit/kwantiteit van PC Games is zeker aan het achteruit hobbelen. Kijk maar naar het laatste half jaar, 't was allemaal bagger. En dat kon ik nou niet bepaald zeggen van wat ik tot nu toe op de consoles heb zien verschijnen. PC Games zijn gewoonweg veel minder lang interessant, behalve dan bijvoorbeeld RollerCoaster Tycoon.

FPS-en zullen wel altijd populairder blijven op de PC en ik was een FPS-fan, maar eigenlijk boeit alleen Unreal Tournament me nog. 't Is gewoon bagger... En ik geef de developpers ook helemaal gelijk.

En mensen die zeggen dat PC Games mooier zijn? Nee, kijk maar naar GT3. Is al bijna 2 jaar oud (in Japan) en er is nog steeds geen enkele game op de PC verschenen die qua graphics of gameplay in de buurt komt.

Verwijderd

natuurlijk!

• Radical1980
Zal het in de toekomst ook mogelijk zijn om een console te upgraden? Op dat moment wordt het natuurlijk nog een grotere concurrent van de PC. Ik weet niet of dat technisch mogelijk is waarom niet? Met behulp van smartcards/cartridges of iets dergelijks?
En mensen die zeggen dat PC Games mooier zijn? Nee, kijk maar naar GT3. Is al bijna 2 jaar oud (in Japan) en er is nog steeds geen enkele game op de PC verschenen die qua graphics of gameplay in de buurt komt.
Ook heb ik het gevoel dat de PC nooit kan tippen aan de kwaliteit van de game op de console.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:59
lang leve de PC, aangezien hij niet alleen voor games bedoelt es
ook vind ik de PC vooral voor 1st person shooters beter dan alle consoles
ook racegames zijn goed te doen, aangezien er een hoop stuurtjes verkrijgbaar zijn
ook zijn er een hoop verschillende joypads, etc. etc.
en tegenwoordig zijn zelfs de games goedkoper dan die van consoles

ik vind dat als je puur voor het gamen gaat je best een console kan kopen,
want er zijn hele goede, zoals de PS2 en de Xbox
maar als je meer wilt, zou ik voor de PC gaan

ikzelf heb al verschillende console gehad, NES, PSX e.a.
maar ik heb trouw gezworen aan de PC :Y)

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 17:11 schreef Crash-Override het volgende:
ik vind dat als je puur voor het gamen gaat je best een console kan kopen
Hoeft niet per sé zo te zijn. Omdat PC's naar verhouding langer meegaan dan gameconsoles heb je meer waar voor je geld. Is je PC te langzaam voor een nieuwe generatie games, dan hoef je niet meteen een nieuwe PC te kopen maar koop je meer geheugen of klok je 'm over. Maar het blijft idd een feit dat de mooiste spellen van het moment alleen voor de GC, Xbox en PS2 beschikbaar zijn.

Als je puur voor een goede game ervaring gaat, dan kan je idd het beste voor een console kiezen. Voor online gamers (zoals moi :)) is de PC nog steeds een pré.

Sa

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2025

QuestGamer

Questje

Ik hou niet zo van consoles, geef mij maar een PC.

Ik zou het jammer vinden als veel kewle spellen alleen op consoles gaan uitkomen en niet op de PC :r

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Op zondag 31 maart 2002 21:25 schreef QuestGamer het volgende:

Ik zou het jammer vinden als veel kewle spellen alleen op consoles gaan uitkomen en niet op de PC :r
Zou alleen wel beter zijn dat games op console en pc gelijk zouden uitkomen!! ;)

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

:Z :Z :Z :Z :Z weer zon discussie :Z :Z :Z :Z :Z

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 17:07 schreef Radical1980 het volgende:
Zal het in de toekomst ook mogelijk zijn om een console te upgraden? Op dat moment wordt het natuurlijk nog een grotere concurrent van de PC. Ik weet niet of dat technisch mogelijk is waarom niet? Met behulp van smartcards/cartridges of iets dergelijks?
[..]

Ook heb ik het gevoel dat de PC nooit kan tippen aan de kwaliteit van de game op de console.
het upgraden daarvan.... tsja, als dat zou gebeuren begint het dan niet ook een "pc" te worden :?

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-12-2025

RoRoo

Certified Prutser

Op zondag 31 maart 2002 21:25 schreef QuestGamer het volgende:

idd.. ik zit al tijden te wachten op Halo... wordt het opgekocht door mikkiesoft en gaat het alleen maar naar de xbox :(

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 20:43

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik denk dat de console steeds meer terrein zal gaan winnen, omdat het voor een programmeur toch wel prettig is als hij van een vaste configuratie uit kan gaan.

Dat is volgens mij ook het grote probleem van PC's... er zijn teveel mogelijkheden met hardware en dan zul je altijd zien dat bepaalde combinaties problemen gaan geven. Bij een console weet je waar je aan toe bent.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-01 14:28
Op zondag 31 maart 2002 23:20 schreef TrehT het volgende:
:Z :Z :Z :Z :Z weer zon discussie :Z :Z :Z :Z :Z
Post dan niet :?

Eh...
Nee, de PC kan en zal niet worden verdrukt.
Waarom :?
Nou, bijna alle huishoudens hebben een pc... en geen console.. de aanschaf waarde is behoorlijk hoog...
En.... een pc kan je uitbreiden voor een redelijk prijsje.
Als bijv. PS1 verouderd is, en de PS2 komt... dan kan je bijna geen nieuwe gaven spellen voor de PS1 kopen en wordt je "gedwongen" om een PS2 te kopen.... :D

* Zephyer vertikt dat dus nu al.... :Y)

MW | BF1 Stats

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:21
Op zaterdag 30 maart 2002 18:01 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Hoezo STRAKS?
Dat is altijd al zo geweest hoor. Bijvoorbeeld Super Mario 64 is toch ook alleen maar voor de N64.. ;)
Ja, het is soms idd wel erg jammer, maar het dus niks nieuws.
Dan toch maar hopen dat er in de toekomst betere emulators komen. ;)
Pfff daar noem je ook ff een baggerspel :+

Ik denk niet dat de pc er echt uit zal gaan hoor.
Doe mij maar lekker online RTCW op m'n PC :)

M'n XBOX gebruik ik heel anders. Da's gewoon lekker lui op de bank gamen tegen de computer of tegen iemand anders met een biertje erbij ofzo. Iets wat je met een PC niet zo makkelijk kan doen (of je moet er meer hebben :))

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Ik denk dat door de xbox er alleen maar meer spellen voor de pc komen. Het is makkelijk een game te poorten naar pc van xbox (dus grotere markt voor de spelontwerper = waarschijnlijk meer afzet) dan vanaf een GC of PS2.

Wat wel grappig is is dat je ook een omgekeerde tendens ziet. Namelijk linux op de PS2 dan heb je dus een linux-bak op een spelcomputer.

Het programmeren en ontwerpen van een pc spel is ook makkelijker dan een ps2/gc game (goede libraries/bestaande engines, documentaties etc). Dus er zijn meer bedrijven die voor de pc proggen. Misschien is dat ook de rede dat er meer slechte spellen uitkomen voor de pc dan voor de consoles.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op dinsdag 02 april 2002 12:45 schreef InZane het volgende:

[..]

Pfff daar noem je ook ff een baggerspel :+

Ik denk niet dat de pc er echt uit zal gaan hoor.
Doe mij maar lekker online RTCW op m'n PC :)

M'n XBOX gebruik ik heel anders. Da's gewoon lekker lui op de bank gamen tegen de computer of tegen iemand anders met een biertje erbij ofzo. Iets wat je met een PC niet zo makkelijk kan doen (of je moet er meer hebben :))
PC zal er ook nooit uitgaan. Momenteel is de Console markt beter omdat de producent er meer op verdient. spellen kunnne niet worden gekopieerd en dus kunnen ze alleen verkocht worden. Dikke winst dus.

De PC game markt is wat moelijker. Veel geld moet worden neergelegd om speleln tegen kopieren te beveiligen. Alleen zijn deze in 99% van de gevallen te omzeilen. Dus word de spel meer gekopieert/gedownload dan verkocht.

Toch heeft in mijn ogen de PC wat meer voordelen:
Het is geen "apparaat", het is een Machine. Multifunctioneel is de naam. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 12:40 schreef zephyer het volgende:

[..]

Post dan niet :?

Eh...
Nee, de PC kan en zal niet worden verdrukt.
Waarom :?
Nou, bijna alle huishoudens hebben een pc... en geen console.. de aanschaf waarde is behoorlijk hoog...
En.... een pc kan je uitbreiden voor een redelijk prijsje.
Als bijv. PS1 verouderd is, en de PS2 komt... dan kan je bijna geen nieuwe gaven spellen voor de PS1 kopen en wordt je "gedwongen" om een PS2 te kopen.... :D

* Zephyer vertikt dat dus nu al.... :Y)
Een console gaat langer mee dan een videokaart in de huidige spellenmarkt dus dat is een loze vergelijking...

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 11:58 schreef Kakarot het volgende:
idd.. ik zit al tijden te wachten op Halo... wordt het opgekocht door mikkiesoft en gaat het alleen maar naar de xbox :(
Misschien interessant om te weten dat zonder mikkiesoft niemand Halo had gespeeld, omdat Bungee dan failliet was gegaan. Sony had ze dus ook over kunnen kopen.
Pagina: 1