Toon posts:

40GB HDD in P-166

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een P-166 en daar wil ik een server van maken met een 40GB HDD. Nu zegt de een dat dat zonder probleem kan, een ander zegt dat een P-166 niet meer aankan dan 8G2B. Wie heeft een goed antwoord?

Verwijderd

Je bios kan niet meer aan als een bepaald aantal GB en dat is minder dan 40GB maar daarvoor moet je de fabrikant fftjes raadplegen (website).

Verwijderd

Was jij niet laatst die man bij de regenboog computers te heerlen?
Neem een maxtor, en met maxblast kun je dan wel 40GB aansturen. ik geloof dat IBM ook zo'n feature had

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:06
Enorme Joost,

Kijk ff op de site van Mobo leverancier of er een Bios update is te downloaden voor je PI Mobo. voor de meeste PI mobo's is 8,2 GB standaard de maximale HD grootte.

Indien er geen Bios update te krijgen is, kun je een I/O of raid controller kopen. Dan is je probleem ook verholpen.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:44
als je bios niet de juiste grootte herkend, is het nog niet zon probleem, het word een server dus je gaat linux draaien ;)

en linux trekt zich niks aan van het bios, dus in linux kun je sowieso de maximale grootte benutten

Verwijderd

Het ligt er een beetje aan wat voor moederbord het is vaak kan je op de site van de maker biosupdate's vinden maar ik vrees dat die er niet meer zijn voor die ouwe dingen p166bijv :Z

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou zien dat je voor bijna niks een tweede hands UDMA 66 of 100 controllerkaart op de kop kan tikken, dan wordt die schijf ook nog een beetje behoorlijk aangestuurd..

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Je kan natuurlijk ook meteen een ATA133 controller erin stoppen, die gaan tot een paar terabyte

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Verwijderd

Sommige pentiums kunnen met speciale drivers voor de hd meer dan 8 gb aan, dan wordt de boot sector aangepast, waardoor er meer GB's geadresseerd kunnen worden,

edit:

zeker als je een os installeerd die meer aankan als 8 gb, bv windows NT 4.0

maar pas op met die stuurprogramma's want die conflicteren vaak

Verwijderd

bios update was bij mij nodig...

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:27

Yucko

One clown to rule them all !

Op zaterdag 30 maart 2002 17:46 schreef Jaromir het volgende:
Was jij niet laatst die man bij de regenboog computers te heerlen?
Neem een maxtor, en met maxblast kun je dan wel 40GB aansturen. ik geloof dat IBM ook zo'n feature had
Aaargh. Regenboog Computers. PRUT! Maar van alle vestigingen is Heerlen wel diegene die nog de meeste "kwaliteit" heeft. Is die Bouvrie of heet die man nog steeds bedrijfsleider daar ?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Het gemiddelde P166 mobo doet normaal niet meer dan 8 GB. Na een BIOS update kun je meestal tot 32 GB.

40 Gb .. ligt maar net er aan wat er nog aan updates is.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

ik kreeg zonder probleem op een p166 mmx uit 97 een hd van maxtor van 20 gieg. Heb de bak toen meegenomen naar de winkel om daar eerst te testen met 40 gieg en dat ging niet.

Heb toen inderdaad bij memo een highpoint raid kaart gekocht voor 50 E. en dat werkte perfect ...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Pagina: 1