Toon posts:

Netwerk + Router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleempje met mijn Netwerk (en internet)via een RP114 Netgear router.

Ik heb dus 2 computers.

Comp1 : win2k met chello ethernet kaart (wordt weergegeven als ethernet adapter)
Comp2 : Win XP met Sitecom netwerk kaart (wordt weergegeven als ethernet NIC?? )

(extra info... ben redelijke n00b op netwerk gebied :P )

Met comp1 heb ik dus mijn mac adres laten spoofen, alles verder ingesteld op de router (DHCP server, auto ip enz) en in WIN2k ook alles auto laten detecten en daar heb ik dus ook gewoon internet.

Nu dus comp2.....
Op geen een enkele manier krijg ik die aan de praat....
Automatisch IP verkrijgen lukt niet.... pingen lukt niet....niks werkt.
Zelf alles ingevuld met dns, ip enz.... lukt ook niet

Ik heb al tig keer de search bekeken en de FAQ maar het wil maar niet lukken....

Wie kan mij helpen???

(Meer info nodig laat het me weten...)

Verwijderd

Win XP is op netwerkgebied zeer slecht. Als alleenstaand systeem werkt het prima maar als je wil werken met meerdere PC's in een netwerk ben je nog niet zomaar van WinXP af.

Ik heb een tijd lang 1 pc met XP en 1 met 98 gehad ook een met win2k win2k en 98 konden elkaar zien maar niet XP...

Pingen is niet zo raar er zit in die router een firewall die voorkomt pingen (dus hacken) voor een groot deel dan. Ik werk ook via een router.

De beste oplossing is gewoon op allebij win2k zetten werkt flex en de Windows Update loopt ook niet vast :) Je kan als ondersteuning op in je netwerkinstellingen ook IPX installeren. Dit doe je bij Configuratiescherm> Netwerk> Installeren (toevoegen)> Protocol> Microsoft en dan IPX er staan ook nog andere dingen daar moet je niet naar kijken.

Je moet ook bij WIN2k Als je in Mijn Computer zit recht klikken op de HD en dan delen en dan een nieuwe share aanmaken. Ik geloof dat dit bij WIN XP hetzelfde was. Maarja WIN XP is op netwerk gebied nou eenmaal niet de beste
:D

Verwijderd

kun je op comp1 (die wel kan internetten) even
in een commando-window uitvoeren;

ipconfig /all >tijdelijk.txt

en dat bestandje even hier 'pasten'

dan kunnen we kijken hoe we evt. het netwerkje kunnen
testen tussen de twee pc's

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op zaterdag 30 maart 2002 19:21 schreef Kurkentrekker2002 heel wat rare dingen
Kurkentrekker2002, het spijt me, dat ik het zeg, maar tot dusver heb ik nog weinig goed onderbouwde statements van je gezien. XP is zeker niet de oorzaak van de problemen van onze Natte_beschuitbol. Tevens is XP niet minder goed op netwerkconnectivity dan de andere Windows OS-sen.

Maar dat even terzijde. pir-p3 vroeg om de ip gegevens van jouw pc's. Indien mogelijk zouden we ook de ip-instellingen van jouw router willen weten.
Het verbaast me overigens, dat de computer met de Chellokaart nog steeds blijft werken. Uit jouw verhaal maak ik namelijk op, dat je het MAC adres van je Chello kaart aan de router hebt gehangen. Dit zal uiteindelijk tot een conflict moeten komen aangezien er geen twee MAC adressen in 1 netwerk mogen voorkomen. :?

Please give us the info...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Outl@w
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:39
Mischien een domme vraag, is de kabel van pc 2 wel goed?

Probeer het is in een andere poort en kijk of de lampjes branden. Je zou de eerste niet zijn.

Suc 6 :)

Feyenoord!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zaterdag 30 maart 2002 20:59 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Kurkentrekker2002, het spijt me, dat ik het zeg, maar tot dusver heb ik nog weinig goed onderbouwde statements van je gezien. XP is zeker niet de oorzaak van de problemen van onze Natte_beschuitbol. Tevens is XP niet minder goed op netwerkconnectivity dan de andere Windows OS-sen.
Helemaal mee eens! Windows XP is zoals ze het zeggen 'rulezzz'. Als ik die hoe sommige mensen met windows 98 zitten te klooien met een netwerk ;)

NIC = Network Interface Card

Ik weet niet of het al gezegt wat maar ik heb ook een beetje rare ervaring met dit soort routers.

Ik was pa geleden bij iemand waar het netwerk op zijn pc het niet deed (win98) nadat hij MSN Explorer had gedeïnstalleerd. Ik dus met al mijn verstand daar en volle middag bezig geweest en het is niet gelukt. hij heeft toen maar zijn pc geformatteerd en windows er opnieuw op gezet en toen werkte het weer perfect.

Maar igg heeft zelf een ip opgeven geen zin heb ik toen gemerkt. Die router is zo eigenwijs dat hij alle niet-zelf-uigegeven ip's niet accepteerd ofzo.

Ik weet niet of je het al hebt geprobeerd maar: Je moet dus de instellingen echt via dat dhcp doen. En anders helemaal opnieuw gebinnen. Netwerkkaarten deïnstalleren op softwaregebied en op hardwaregebied. En dan de nic in een anders slot eventueel terugstoppen en het hele proces volgens het boekje doen. Anders gaat het niet lukken denk ik.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
:P wordt steeds ingewikkelder....

maar hier iig effe dat tijdelijk.txt

Windows 2000 IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . .: computer1
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . .. . : Broadcast
IP-routering ingeschakeld . . . . : Nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : Nee

Zoeklijst voor DNS-achtervoegsel. : mail.chello.nl

Ethernet adapter LAN-verbinding 4:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: mail.chello.nl
Beschrijving . . . . . . . . . . .: Intel 21041 Based PCI Ethernet Adapter #2
Fysiek adres . . . . . . . . . . : 00-00-C5-0C-F4-4F
DHCP-ingeschakeld . . . . . . . .: Ja
Autoconfiguratie ingeschakeld . .: Ja
IP-adres . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.3
Subnetmask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . .: 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . .: 192.168.0.1
Lease verkregen . . . . . . . . .: zaterdag 30 maart 2002 16:31:16
Lease verlopen . . . . . . . . . . : dinsdag 2 april 2002 17:31:16

Hoop dat jullie er wat mee kunnen....

De kabels heb ik ook al getest. Die zijn gewoon goed
De lampjes branden ook.... bij de XP comp branden ze allebei
en bij de Win2k brand 1 lampje bij de poort op de router.

Oh ja.... nog iets vreemds
Bij "apparaatbeheer" staat 3x WAN minipoort met een uitroep teken. (geen idee waar ze vandaan komen)
Laat ik windows drivers zoeken (geen idee wat voor drivers ik nodig heb, als ik ze al nodig heb), installed ze maar uitroepteken blijft....

Erg ingewikkeld allemaal :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 31 maart 2002 00:44 schreef Natte_beschuitbol het volgende:
:P wordt steeds ingewikkelder....
Jups.. :P
maar hier iig effe dat tijdelijk.txt

Windows 2000 IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . .: computer1
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . .. . : Broadcast
IP-routering ingeschakeld . . . . : Nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : Nee

Zoeklijst voor DNS-achtervoegsel. : mail.chello.nl
Huh ?!? Waarom gebruik je nog een Chello DNS suffix als je nu op een intern netwerk zit, en dan nog van de Chello Mailserver ook?
Uitzetten die zooi, deze vinkjes weghalen.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/helpdesk/advdns.jpg
Ethernet adapter LAN-verbinding 4:

Verbindingsspecifiek DNS-achtervoegsel: mail.chello.nl
Beschrijving . . . . . . . . . . .: Intel 21041 Based PCI Ethernet Adapter #2

[....]

Oh ja.... nog iets vreemds
Bij "apparaatbeheer" staat 3x WAN minipoort met een uitroep teken. (geen idee waar ze vandaan komen)
Laat ik windows drivers zoeken (geen idee wat voor drivers ik nodig heb, als ik ze al nodig heb), installed ze maar uitroepteken blijft....
Ik gok dat je nu een paar keer al die netwerkaart opnieuw geinstalleerd hebt, maar niet eerst verwijderd (althans, niet zoals het 'hoort'.

Vandaar dat LAN 4 (da's de 4e aangemaakte netwerkverbinding al volgens win2k/XP) en dat Intel 21041 Based PCI Ethernet Adapter #2 geeft al aan dat de nic twee keer geinstalleerd is.

Ik ben bang dat je met je netwerkinstellingen + drivers zodanig bezig bent geweest dat het nu echt een puinhoop is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
:P

dat kan wel kloppen.... wordt er helemaal gek van.

Zal wel even helemaal overnieuw beginnen

Verwijderd

Topicstarter
Misschien staan mijn router instellingen niet goed.
Mijn router settings.....

General;
System name:.... die van chello
Domain: Chello.nl

ISP par. for i-net;
Encapsulation: Ethernet
Service type: standard

Wan IP;
Auto van ISP

DNS server;
Auto van ISP

Wan MAC;
Spoof....

En dan nog de LAN settings....

DHCP server aan
Pool start adres: 192.168.0.1
Geen DNS

LAN TCP/IP
IP: 192.168.0.1
sub: 255.255.255.0

Bij ports en static route heb ik nog niks veranderd....

Nog meer info *D

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 10:43 schreef Natte_beschuitbol het volgende:
Nog meer info *D
Woei :D Jij moet trouwens niet denken dat jij een normale nick hebt :+

Kan je niet een andere NIC ofzo erin zetten, en dan even kijken of het niet aan je NIC ligt? Succes igg...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 11:03 schreef Tweak-Metallica het volgende:

Kan je niet een andere NIC ofzo erin zetten, en dan even kijken of het niet aan je NIC ligt? Succes igg..
Heb ik ook al geprobeerd....

Daar bleek dus al uit dat een van mijn Sitecom kaartjes al stuk was....

Is ook wel irri... alles proberen, blijkt het de kaart te zijn :P

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

foutje, bedankt

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet aan die Sitecom kaartjes liggen????

Ik heb nu alles eraf gehaald (format) en toen alleen dat sitecom kaartje erin.....
Win2k alles weer auto detect maar totaal geen connectie met de router.
Er staat steeds "kabel niet verbonden".
Doe ik dan weer die chello kaart erin (met dezelfde kabel) heeft hij meteen connectie en kan ik ook weer op die router komen.

Had ik dus weer alles ingesteld (op de router), Sitecom kaartje erin en weer niet te "verbinden".

Dus ligt het nou aan het kaartje of doe ik nog steeds wat fout????
Anders moet ik maar even 2 nieuwe kaartjes halen (suggesties misshien??)

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 13:53 schreef Natte_beschuitbol het volgende:
Zou het niet aan die Sitecom kaartjes liggen????

Ik heb nu alles eraf gehaald (format) en toen alleen dat sitecom kaartje erin.....
Win2k alles weer auto detect maar totaal geen connectie met de router.
Er staat steeds "kabel niet verbonden".
Doe ik dan weer die chello kaart erin (met dezelfde kabel) heeft hij meteen connectie en kan ik ook weer op die router komen.

Had ik dus weer alles ingesteld (op de router), Sitecom kaartje erin en weer niet te "verbinden".

Dus ligt het nou aan het kaartje of doe ik nog steeds wat fout????
Anders moet ik maar even 2 nieuwe kaartjes halen (suggesties misshien??)
Tja, waarschijnlijk gebruikt Chello 3com kaartjes. Dat zijn goede kaarten, evenals Intel... Die 2 zijn altijd wel goed. Ik heb hier zelf ook 3 Sitecom kaartjes in gebruik, en alles werkt perfect. Ik draai alleen geen XP, dus het kan zijn dat het gewoon niet klikt...

Verwijderd

Topicstarter
Heb je die sitecom kaartjes ook via een router lopen???

Ik had eerst ook gewoon een netwerk via Comp1. Maar omdat dan die computer altijd aan moest blijven staan (voor het I-net op Comp2) leek het mij handiger om een router te kopen....MAAR dat wil dus niet echt lukken :(
Pagina: 1