[netwerk] dos computer vs. win2000pro

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:52
ik heb een oude 486 als mp3/fileserver ingesteld onder dos en ik kan hem zien onder de netwerk omgeving van win2000pro en 95

(2000pro desktop) (95 laptop)

os server: dos
ik kan hem via de laptop normaal bereiken maar via de desktop pc niet ik kan hem alleen zien maar verder niks hij zegt dat ie geen netwerkaanvragen kan ondersteunen.
het is verder een gewone standalone server waar ik verder geen omkijken naar heb alles is geautomatiseert en hij staat in een verlegen hoekje

oja en weet iemand hoe je een 20,5 gb schijf er in kan plaatsen als 2de hdd en dan ook instellen op 20,5 gb ik ben niet echt thuis met fdisk

bedankt

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• shure-fan
iemand??

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 17:21 schreef shure-fan het volgende:
ik heb een oude 486 als mp3/fileserver ingesteld onder dos en ik kan hem zien onder de netwerk omgeving van win2000pro en 95

(2000pro desktop) (95 laptop)

ik kan hem via de laptop normaal bereiken maar via de desktop pc niet ik kan hem alleen zien maar verder niks hij zegt dat ie geen netwerkaanvragen kan ondersteunen.
het is verder een gewone standalone server waar ik verder geen omkijken naar heb alles is geautomatiseert en hij staat in een verlegen hoekje
Graag meer informatie.

Op welk systeem draait welk OS? Hoeveel pc's, en wat voor specificaties heeft de laptop.

Je hebt het in je topictitel over DOS,
je verhaal heeft het over win98 en win2000
oja en weet iemand hoe je een 20,5 gb schijf er in kan plaatsen als 2de hdd en dan ook instellen op 20,5 gb ik ben niet echt thuis met fdisk
Dit vereist een extra IDE controller. De IDE controller (bv een Promise Ultra100) vereist weer een PCI-slot.
Als je 486 alleen maar ISA-sloten heeft kun je t schudden.

• shure-fan
op mijn desktop pc draait win2000pro
op mijn laptop draait windows 95
en op de server draait dos 7.10 (geripte versie van win95)
het hele zootje zit in een netwerk van 10mbit en met 5 systemen
laptop is een p1 166mzh en mijn desktop een p2 400mzh met een netwerkkaartje voor lan en een kaartje voor internet

ik kan wel aan een 486 mobo komen met daarop pci sloten

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Ondersteunt die DOS wel schijven die zo groot zijn?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

het antwoord op je query is waarschijnlijk: met welke file sharing protocollen werkt je DOS server, en, staan die ook zo ingesteld op je 2k bak?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 31 maart 2002 13:40 schreef paella het volgende:
dos (dos van win95) kan fat32 aan, dus de omvang zal het probleem niet zijn,

is het overigens win95a of b? (alleen de B versie heeft fat32 ondersteuning)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

schijven is niet echt het probleem, je kan met een tool de bios laten denken dat de disk 8Gb is maar hem als 20Gb gebruiken. Partitioneren gaat niet, of je moet partities van max. 2048Mb gebruiken.
en op de server draait dos 7.10 (geripte versie van win95)
hmm, als het windows 95 OSR2 was waar je de Dos van geripped heb dan heb je kans dat hij FAT32 partities kan lezen en dan kan je weer een partitie van 20Gb maken als je dat wilt :)
Dit vereist een extra IDE controller. De IDE controller (bv een Promise Ultra100) vereist weer een PCI-slot.
Als je 486 alleen maar ISA-sloten heeft kun je t schudden.
hoeft niet perse, hoeveel IDE poorten zitten er op het mainboard, als het er 1 is dan kunnen er 2 harddisks aangesloten worden (of 1 harddisk en 1 cdrom) als het er 2 zijn dan kunnen er zelfs 4 disks op.
Welke Serversoftware gebruik je om een DOS based server te bouwen, als je die van Microsoft gebruikt moet je ff plain text passwords enablen voor informatie hierover verwijs ik je ff door naar www.samba.org daar kan je regfiles vinden die het probleem kunnen oplossen.

• shure-fan
ik zal even kijken of ik de server in zijn ini files kan veranderen

maar kan iemand me ook uitleggen hoe ik die 20,5 gb erop kan aansluiten het is op een standaart ide controller 1 poort dus 2 ingangen (1hdd en 1cdrom bijv.)
die geripte versie van win95 komt van de laptop en heeft de geintegreerde versie van IE4.0 dus lijkt me een aardige b-versie

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 15:14 schreef shure-fan het volgende:
ik zal even kijken of ik de server in zijn ini files kan veranderen
waarin, je moet geloof ik je werkstation aanpassen :?
maar kan iemand me ook uitleggen hoe ik die 20,5 gb erop kan aansluiten het is op een standaart ide controller 1 poort dus 2 ingangen (1hdd en 1cdrom bijv.)
die geripte versie van win95 komt van de laptop en heeft de geintegreerde versie van IE4.0 dus lijkt me een aardige b-versie
ok komt ie, configureer de harddisk als slave (jumper instellingen op de harddisk zelf) en bouw hem in de computer (dat ga ik je niet uitleggen :) ) stel de bios zo in dat er een 2e harddisk is die volledig op autodetect staat (kan ik je moeilijk uitleggen gezien het aantal verschillende soorten biossen).

start dos op.
geef het commando "fdisk".
kies optie "5" en ga naar de nieuwe harddisk.
kies optie "1" en geef nu op alle vragen van fdisk "YES".
als fdisk klaar is, herstart dan de computer.
geef het commando "format d:" (drive D wordt automagisch de nieuwe disk)
als format klaar is dan is de nieuwe disk bruikbaar.

het kan zijn dat ik wat stappen mis of verkeerd omschrijf, maar ik doe dit uit het geheugen, ik heb hier geen dos bak om het mee uit te proberen.

Succes :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het antwoord op je query is waarschijnlijk: met welke file sharing protocollen werkt je DOS server, en, staan die ook zo ingesteld op je 2k bak?
precies, waarschijnlijk heb je op je laptop oude protocollen als netbui of ipx/spx geinstalleerd. doe dat ook op je 2k bak en volgens mij moet het dan gewoon gaan werken.

• shure-fan
even proberen...

Pagina: 1