Toon posts:

Backlights laptop??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje(s), backlights in een laptop:
1) Zitten die erin?
2) Zo ja, waar zitten ze? (achter het scherm neem ik aan)
3) Zijn ze gemakkelijk te vervangen als ze kapot zijn?

Als je hier een antwoord op weet als vast bedank, weet je hier geen antwoord op, ook bedank, je kunt natuurlijk niet alles weten.

Verwijderd

waarom moeten er in een laptop backlights zitten :?
heeft toch totaal geen nut
is een nadeel zelfs want dit zou het beeld van je scherm storen doordat er een andere lichtbron bijzit

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 17:14 schreef Scalle-- het volgende:
waarom moeten er in een laptop backlights zitten :?
heeft toch totaal geen nut
is een nadeel zelfs want dit zou het beeld van je scherm storen doordat er een andere lichtbron bijzit
Euh, achter da scherm zitten wel degelijk lampen, anders zie je geen reet :) LCD like schermen zijn altijd backlit anders zie je niet veel, behalve bij de primitievere reflectie scherm die in je foon, rekenmachien of je horloge zitten.

Verwijderd

Topicstarter
heb zelf ook geen idee, gewoon een vraagje. iemand zei dat hij nog wel een laptop te koop had, alleen waren de backlights kapot volgens hem.

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:56

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Zover ik weet kun je die backlights niet vervangen. De enige oplossing is dan om een nieuw scherm te kopen wat een tamelijk dure uitgave zal zijn ben ik bang.

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 17:21 schreef -bolio- het volgende:
Zover ik weet kun je die backlights niet vervangen. De enige oplossing is dan om een nieuw scherm te kopen wat een tamelijk dure uitgave zal zijn ben ik bang.
tamelijk dure = ~ € 750-1000

Verwijderd

Topicstarter
je kunt die backlights dus niet vervangen, dan heb je dus eigenlijk ook niets meer aan die laptop. Ja, alleen als je er veel geld instopt.

thanx voor de replies tot nu toe.

Verwijderd

hmm, ik heb ooit wel eens de backlite van een compaq laptop vervangen. het was gewoon een witte CCFL tegen een plastic (plexi?) plaatje met een witte achterkant. kapotte CCFL deruit, nieuwe derin, klaar is kees. ik weet niet of dit tegenwoordig nog steeds zo werkt, maar je kunt het proberen.
Pagina: 1