Toon posts:

netwerk onder w2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg mijn complete netwerk niet geinstalleerd onder w2k pro!
Ik heb de gamers networking kit van sitecom!. De Realtec kaart ontedekt ie niet! Hij geeft steeds de fout bij de ethernet controller dat de gegevens onjuist zijn!
Tevens heb ik een ISDN kaart (misschien een conflict?)!
zou iemand ff kunnen helpen!
merci!

Verwijderd

zou goed een chipset conflict kunnen zijn idd. Probeer het eens zonder die ISDN adapter en met de laatste drivers.

Verwijderd

Topicstarter
de drivers van de ethernet controller zijn de nieuwste (v1.5!)! Ik zal het eens proberen om die isdn apparaat uit te zetten!

:)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
de realtek 8139? die wordt door windows 2000 standaard ondersteund,... dit kan het probleem niet zijn lijkt me,

heb je nog meer hardware in die pc? (pci hardware, dus sblive ofzo)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

heb je toevallig meer van die kaarten (uit andere bak ofzo), misschien is het wel een DOA.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 13:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En anders is het misschien tijd om terug naar de winkel te stappen? Het kan natuurlijk ook zijn dat er iets stuk is?

Wat hier ook al boven word gezegd. Deze netwerkkaarten zou win2k gewoon automatisch moeten pakken!

Succes!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
De kaarten zijn net een uurtje oud!
Heb inderdaad een SBlive, Geforce 3 Ti200, 2x maxtor 40gb, hp deskjet printer, hp cd writer plus, dvd speler.
Die realtek 8139 geeft ie niet eens weer bij het apparaatbeheer bij netwerkadapters! wat een ***** ding!

• Zwelgje
Op zaterdag 30 maart 2002 17:06 schreef yorick007 het volgende:
De kaarten zijn net een uurtje oud!
Heb inderdaad een SBlive, Geforce 3 Ti200, 2x maxtor 40gb, hp deskjet printer, hp cd writer plus, dvd speler.
Die realtek 8139 geeft ie niet eens weer bij het apparaatbeheer bij netwerkadapters! wat een ***** ding!
tja het is en blijft realtek, goed genoeg voor het simpele werk,.... wil je iets meer, koop dan wat duurders (3com/intel)

iets duurder, maar minder ellende

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

Movinghead

ing.

Ik weet niet of je een hub of switch gebruikt want dan is het niet zo'n probleem. Maar als je een kabel tussen 2 pc's gebruikt moet je wel opletten dat het een cross-kabel is want als het geen gewone kabel is krijg je nooit verbinding.
Ik heb ook realtek kaartjes in w2k maar je moet gewoon de nieuwste drivers downloaden voor w2k deze kan je downloaden bij safeway want dit zijn exact dezelfde kaarten als sitecom en die drivers werken want die gebruik ik zelf ook je kan ze downloaden op http://www.safeway.to Ook moet je op je pc's tcp/ip instellen bv:
pc1 ip: 192.168.0.1 sm: 255.255.255.0
pc2 ip: 192.168.0.2 sm: 255.255.255.0
pc3 ip: 192.168.0.3 sm: 255.255.255.0
pc4 ip: 192.168.0.4 sm: 255.255.255.0

en dan je computer rebooten en dan moet je in command kijken op je het ip van je andere computer kan pingen.

• Zwelgje
Op zaterdag 30 maart 2002 17:10 schreef Movinghead het volgende:
Ik weet niet of je een hub of switch gebruikt want dan is het niet zo'n probleem. Maar als je een kabel tussen 2 pc's gebruikt moet je wel opletten dat het een cross-kabel is want als het geen gewone kabel is krijg je nooit verbinding.
Ik heb ook realtek kaartjes in w2k maar je moet gewoon de nieuwste drivers downloaden voor w2k deze kan je downloaden bij safeway want dit zijn exact dezelfde kaarten als sitecom en die drivers werken want die gebruik ik zelf ook je kan ze downloaden op http://www.safeway.to Ook moet je op je pc's tcp/ip instellen bv:
pc1 ip: 192.168.0.1 sm: 255.255.255.0
pc2 ip: 192.168.0.2 sm: 255.255.255.0
pc3 ip: 192.168.0.3 sm: 255.255.255.0
pc4 ip: 192.168.0.4 sm: 255.255.255.0

en dan je computer rebooten en dan moet je in command kijken op je het ip van je andere computer kan pingen.
het ding werd niet eens herkend in apparaatbeheer, hoe kun je dan een driver installeren??

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

heb hier die realtek als 2e NIC (icm onboard LAN van m'n mobo, en geen conflicten :P). Doet het altijd prima (voor LAN), en werd direct door w2k ontdekt en geinstalleerd. Heb je wel de SP2 gedownd? ik heb zelfs helemaal geen drivers hoeven downloaden om het zooitje aan de gang te krijgen, dus misschien is het kaartje gewoon brak. (probeer de andere eens, als die het wel doet ligt het gewoon aan dat ene kaartje. Zoniet, dan heeft je comp/os een probleem met de 8139.)
veel suc6 iig

"People should know when they're conquered..."

• Movinghead

Movinghead

ing.

gewoon bij new hardware kan je gewoon een netwerkkaart toevoegen met de juiste drivers en dan de kaart in de computer prikken dan zou het moeten werken. Ik heb echter zelf ook een conflict gehad op mijn ISDN kaart maar deze moet je er eerst uithalen en eerst je LAN kaart installeren als dat na behoren werkt moet je pas je ISDN installeren.

• Zwelgje
Op zaterdag 30 maart 2002 17:14 schreef Movinghead het volgende:
gewoon bij new hardware kan je gewoon een netwerkkaart toevoegen met de juiste drivers en dan de kaart in de computer prikken dan zou het moeten werken. Ik heb echter zelf ook een conflict gehad op mijn ISDN kaart maar deze moet je er eerst uithalen en eerst je LAN kaart installeren als dat na behoren werkt moet je pas je ISDN installeren.
dat ding is pnp (plug and play) ook al heeft w2k geen drivers dannog laat ie in apparaatbeheer wel een ? zien als 'pci ethernet controller'...

niks dus met de hand installeren, das alleen voor niet PNP devices.... en die heeft ie dus niet

• Movinghead

Movinghead

ing.

maar het kan wel ik heb dat net zelf ook even uitgeprobeerd. Maar je moet eerst je isdn kaart er maar eens uithalen. en dan je lan installeren

Verwijderd

Topicstarter
heb kaarten verwisseld, alle isdn componenten uit gezet, kaart eruit gehaald en dan lan geinstalleerd! Niks werkt! nog andere ideeen? blijft telkends de fout gegevens zijn ongeldig weergeven!
:')

Verwijderd

Topicstarter
Dit geeft ie ook nog aan als ik die Realtek chip wil installeren geeft ie dit:
Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat
De stijl van het INF bestand verschilt van het aangevraagde

Wat hiermee te doen?

Verwijderd

dit is gewoon een DOA ( Dead On Arrival ), breng gewoon terug naar PC BOERRR en ruil om voor zelfde type of koop het echte spul zoals NIC van 3com of Intel.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal hem as dinsdag terug brengen!
Bedankt voor de hulp!

:):):)
Pagina: 1