Net een XP 1900+ gekocht, maar nu....

Pagina: 1
Acties:

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 10:06
Ik heb dus net een XP 1900+ gekocht op mijn AOpen AK77 Pro A. Normaal gesproken detecteerd dit mobo automatisch wat voor proc erop zit.
Maar hij geeft een 1200 aan in plaats van de normale frequency. Hij staat namelijk op 12x100, maar ik kan dit maar veranderen in het bios tot 12x129.

Het lijkt er dus op of ie een proc emt een FSB van 100 heeft gedetect in plaats van een 133. Iemand enig idee hoe dit te veranderen, want met het boekje word ik ook niet veel wijzer.

O ja, de voltage staat op 1.750v. Is dit goed?

Verwijderd

Een Socket-A moederbord herkent de FSB niet automatisch, je zult em zelf op 133 MHz moeten forceren dmv. de BIOS, Jumpertje of een Dipswitch

• BoNeZ99
In het boekje staat:

"This motherboard is CPU jumper-less design, you can set CPU frequency through the BIOS setup, and no jumpers or switches are needed".

• Pollewob
  • Niet online
Dan moet je denk ik ff een bios update doen waarmee je je bios wel op 133 kunt zetten :)

Verwijderd

tja toen waren alleen de 100ddr amds uit

op je moederbord zit geloof ik wel een jumper om hem op 133 te zetten

aopen zonder jumpers bestaan niet .

aopen heeft altijd jumpers gehad voor

auto ditect
100 bus
133 bus

bij intel was

auto ditect
66 bus
100bus
133bus

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12
idd, je moet de FSB zelf instellen.
Waarschijnlijk staat de manier waarop dit gedaan moet worden wel beschreven in het handboek van je mobo.
Misschien moet je ook eens je BIOS flashen (updaten).

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• BoNeZ99
Ik heb het gevonden. Het was dus toch een jumper die omgezet moest worden, maar kon hem niet vonden omdat ie naast mijn IDE (!) poort zit. Bedankt voor de snelle reacties mensen. Nou nog ff mijn profile updates :) .

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
voltage 1.750 is overigens HELEMAAL CORRECT.
De manual is inderdaad verbazend vaag over deze jumper.

Verwijderd

gewoon

elke aopen bord is niet jumperloos
ook al staat dat in het boekje.

als je dat onthoud kom je deze probleem niet meer tegen

Verwijderd

Ikke ook probleem. Ik heb een Asus A7V266-E met RAID en daarop een AMD Athlon XP 1800+. Deze loopt heerlijk als de FSB (zoals standaard) op 100Mhz staat, maar zo gauw als ik em op 133 zet dan hangt ie bij het opstarten net voordat windows XP zou moeten starten. Ik heb biosversie 1007E, en een 300 WATT voeding. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 16:58 schreef donsje het volgende:
Ikke ook probleem. Ik heb een Asus A7V266-E met RAID en daarop een AMD Athlon XP 1800+. Deze loopt heerlijk als de FSB (zoals standaard) op 100Mhz staat, maar zo gauw als ik em op 133 zet dan hangt ie bij het opstarten net voordat windows XP zou moeten starten. Ik heb biosversie 1007E, en een 300 WATT voeding. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Ik had ongeveer hetzelfde verhaal (alleen dan een 1800+ op een Abit Kr7A), bleek aan m'n memory te liggen. Blijkbaar werkt bepaald geheugen niet goed met bepaalde Via based mobo's+ Athlon XPs. Ik had Dane Elec met Nanya chips en daarmee resette (== BSOD) WinXP zich vaak spontaan als m'n geheugen op 133mhz draaide. Op 133mhz FSB en 100mhz memory deed ie het wel goed. Memory zelf was op zich niks mis mee, maar het werkte gewoon niet goed op mijn configuratie. Ik heb m'n reepje toen omgeruild voor een Dane Elec met Samsung chips en die doet het hier wel goed. Mischien heb jij hetzelfde probleem. Hier kunnen ze je mischien ook verder helpen: http://www.viahardware.com

Verwijderd

Kan het zijn dat ik op mijn EPoX 8K3a+ mobotje het zelfde heb? En dat ik um dus ook op 133 moet zetten m.b.v jumpers?

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 10:15 schreef JvM het volgende:
Kan het zijn dat ik op mijn EPoX 8K3a+ mobotje het zelfde heb? En dat ik um dus ook op 133 moet zetten m.b.v jumpers?
Dat zou juist heel goed kunnen

Verwijderd

Donsje, heb je je mp wel op auto staan? en niet op manual? anders gaat je proc tegensputteren.

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45
Had dus ook in het begin dat ik alleen stabiel kon draaien op 100MHz, maar dat kwam omdat ik mijn koelr verkeerd gemonteerd had. Toen dat was opgelost, draaide hij dus wel stabiel.
Pagina: 1