Radeon traag op 2e monitor

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Heb vandaag de Hercules Radeon 8500LE gekocht.

Nu kan ik DVD's spelen op de tv als 2e monitor maar als ik dat doe is mijn cpu gebruik 100% en kernel times ongeveer ook.

Hierdoor draait het niet 100% soepel en reageert de pc trager en instabiel af en toe.

Als ik diezelfde video naar mijn hoofdmonitor schuif is de cpu usage weer normaal (18%)

Hoe kan ik dit oplossen ?

PS. als ik een DivX draai met de divX player origineel (divx5) dan is het op de TV zwart en gebruik ik zoom player dan werkt het wel, maar als ik fullscreen gebruik word de linkerbovenhoek heel groot op de tv weergegeven ipv het hele beeld.

Iemand die me kan helpen ?

PC is een Athlon 1400 MHz, dus daar ligt het niet aan :?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik ben er al wel achter dat de hardware video uitgeschakeld word, dit kost dus heel veel CPU.

Als ik tv en monitor op hetzelfde zet, dus beide hetzelfde beeld en je gaat met de pc monitor fullscreen dan schokt het ook, en zie je blokjes.

Hoe krijg ik dit goed ?

En als ik video opnieuw start dan is het beeld sterk ingezoomd op de linker bovenhoek. Elke keer weer.

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Op zaterdag 30 maart 2002 16:33 schreef FerryHeibrink het volgende:
Niemand hier met een Hercules 3D Prophet FDX 8500 LE ?
Volgens staat daar wat jij zoekt [topic=441240/10/25]
En moet je radeon vragen hier doen [topic=447591/8/25]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ook elke keer nadat ik uit UT kom enzo is mijn beeld 2cm naar links, en dan weer naar rechts enzo :'(

in dat topic heb ik nix gevonden.

Verwijderd

Heb zo ongeveer dezelfde problemen als jou met mijn gigabyte ap64d-h(r8500).
ALs ik mijn bureaublad uitbreid naar mijn tv kan ik wel divxen kijken op tv,anders niet , dan wordt het beeld naar een paar seconden zwart,met dvd's exact hetzelfde probleem bijna 100% cpu gebruik.Heb al verschillende drivers gebruikt maar ook daarna was het niet opgelost.
Gebruik jij ook een s-vhs kabel of doe je het anders?
Zou ook heel graag een oplissing willen weten voor dit probleem,voor de rest een prima kaart, 3dmark2001se 8400.
GRTZ en BVD

OK met die theater instelling van de tv lukt het wel met die divxen,maar dat hoge cpu gebruik met dvd blijft.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 17:17 schreef Antares het volgende:
Heb zo ongeveer dezelfde problemen als jou met mijn gigabyte ap64d-h(r8500).
ALs ik mijn bureaublad uitbreid naar mijn tv kan ik wel divxen kijken op tv,anders niet , dan wordt het beeld naar een paar seconden zwart,met dvd's exact hetzelfde probleem bijna 100% cpu gebruik.Heb al verschillende drivers gebruikt maar ook daarna was het niet opgelost.
Gebruik jij ook een s-vhs kabel of doe je het anders?
Zou ook heel graag een oplissing willen weten voor dit probleem,voor de rest een prima kaart, 3dmark2001se 8400.
GRTZ en BVD

OK met die theater instelling van de tv lukt het wel met die divxen,maar dat hoge cpu gebruik met dvd blijft.
Ik haal ook 8400 met 3dmark2001se.

Maarehh mijn beeld verspringt steeds 2 centimeter links of rechts na een spel te hebben gedraait of het aanpassen van de resolutie, ga je dat corrigeren door de monitor anders in te stellen is het na een reboot dat het weer te ver de andere kant op staat.

Dit heeft iets met die monitor>tv combo te maken denk ik.

PS ik gebruik nog even composite omdat svideo niet op deze tv zit.

Verwijderd

als ik een spel speel schakel ik de tv uit in de drivers,scheelt aardig wat in de fps.

Al een oplossing gevonden voor dat hoge cpu gebruik bij dvd's?

Als je de theater instelling gebruikt voor de tv gaat het prima met divx'jes trouwens,mooi scherp breedbeeld op tv.

Dat verspringen heb ik niet,heb wel ergens gelezen dat je het beste de 6043 driver of hoger kunt gebruiken ivm een opengl bug bij lagere drivers,ik gebruik zelf de 6052 van rage3d.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 19:09 schreef Antares het volgende:
als ik een spel speel schakel ik de tv uit in de drivers,scheelt aardig wat in de fps.

Als je de theater instelling gebruikt voor de tv gaat het prima met divx'jes trouwens,mooi scherp breedbeeld op tv.

Dat verspringen heb ik niet,heb wel ergens gelezen dat je het beste de 6043 driver of hoger kunt gebruiken ivm een opengl bug bij lagere drivers,ik gebruik zelf de 6052 van rage3d.
Theater setting bij divx ??

PowerDVD leest toch alleen maar MPEG2 ?

PS welk programma is het best om divx weer te geven op de radeon TV ?? divx player2 alpha geeft zwart beeld ;( , Zoom player werkt wel maar bij fullscreen is alles zwart :(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Hee dat werkt met powerDVD *D :)

Gewoon even .divx naar .avi renamen :)

Verwijderd

je begrijpt me verkeerd voor dat dvd probleem weet ik nog geen oplossing,voor dat zwarte beeld bij divx'jes wel,in de driver bij het schermpje waar je de tv en evt een extra monitor kunt aan en uitzetten klikken op de grote knop bij de tv en in het volgende scherm theater instelling kiezen,ik heb het niet over powerdvd dus.
Ik gebruik de radlight divx player erg handig dingetje,kun je ook ondertitels laden.

ehh: radlight.com

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 20:20 schreef Antares het volgende:
je begrijpt me verkeerd voor dat dvd probleem weet ik nog geen oplossing,voor dat zwarte beeld bij divx'jes wel,in de driver bij het schermpje waar je de tv en evt een extra monitor kunt aan en uitzetten klikken op de grote knop bij de tv en in het volgende scherm theater instelling kiezen,ik heb het niet over powerdvd dus.
Ik gebruik de radlight divx player erg handig dingetje,kun je ook ondertitels laden.

ehh: radlight.com
OK thanx, ik kom er btw achter dat breedbeeld divxjes worden uitgerekt met powerDVD :(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 19:09 schreef Antares het volgende:

Heb je voor mij de exacte url van die drivers ? ik weet niet wat ik moet downloaden, want ik wil wel gewoon alle functies e.d. behouden.

Ik heb nu de laatste drivers van internet hercules site erop gezet.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Keb er van die standaard ati drivers opgezet, nog steeds hetzelfde probleem :(

Verwijderd

Bekend probleem van de Radeon.. heb nu al stuk of 100 van deze probs erover gehoord... en niemand weet een oplossing... ik wel maar dat ga ik niet zeggen , anders ben ik weer een radeon hater en een nvidia lover :D
Pagina: 1