• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi,

Laatst kreeg ik weer het zoveelste spam-mailtje over een dochter wiens vader en moeder omgebracht zijn.

Pa zat blijkbaar in de diamanthandel en is ergens in Afrika vermoord vanwege zijn geld. Maar hij heeft gelukkig nog 10 miljoen Dollar op een prive rekening kunnen storten, en nou zit zijn dochter ermee opgezadeld en die wil het nou investeren in de "westerse landen".
Als je dan meehelpt krijg je 15% van dat bedrag ter compensatie...

Met andere woorden: complete bullshit!

Zo een verhaal heb je vast al eens in je mailbox gehad, misschien ook in een iets andere vorm.

Maar waar het mij nou om gaat is het volgende:
in het mailtje werd er op aangedrongen dat je een bepaald telefoon-nummer moest bellen om zo snel mogelijk met dat meisje in contact te komen (ik geloof dat het nummer met +22 begon)...
En toen vroeg ik mij eigenlijk af wat daar het nut nou van is. Kunnen andere mensen malafide praktijken uithalen als je een bepaald nummer belt?
Of kan er niets gebeuren?

Verwijderd

Dat nr kost je gewoon een hoop centen, that's all ;)

• DPLuS
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 15:40 schreef Oracle het volgende:
Dat nr kost je gewoon een hoop centen, that's all ;)
Ja, dat vermoedde ik ook al.

Maar wat ik wel zou willen weten is hoeveel geld je zou kunnen vragen voor zo'n "verbinding".
Normaal hoor je hier in Nederland voorafgaand aan een gesprek hoeveel het ongeveer kost (dit gesprek kost circa 1 Euro per minuut), maar wat zouden ze je kunnen berekenen als je in een of ander vaag oosters land zit?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als het een speciaal nummer is, dan krijg je toch eerst te horen hoe duur het is? En als je optijd ophangt ben je toch nog niks kwijt?
Nou, probeer dat dan nu ook eens, lijkt me. :)

🌞🍃

• DPLuS
  • Niet online
Dat zal nu niet gaan aangezien ik het mailtje al verwijderd heb...

Wachten op de volgende spam...

Verwijderd

Die kostenmelding in het begin van je oproep is niet in alle landen verplicht. Ik zal het dus maar niet proberen..

Je kan een betaald nummer nl. zo duur maken als je wil. In nederland zit er vlg mij wel een limiet aan, maar er zijn buitelandse telecom maatschappijen die het niets kan schelen hoeveel jij vraagt voor een gesprek.. :7

Verwijderd

Zal wel gewoon een fake-nummer zijn om het echter te laten lijken ;)

Verwijderd

yup, stuur een mailtje naar 500.000 mensen, bellen er misschien 2500 mensen naar dat nummer, verdienen ze gelijk aan 1e tik 7.5 piek bv, dan haal je toch zomaar 18.750 piek binnen... lekker

Verwijderd

bij mij werd gevraagd om een reply per e-mail, ik heb geen telefoonnummer gezien :?

Verwijderd

Misschien als je dat nummer belt met je GSM wordt je SIM uitgelezen en worden er kopieeen van je SIM gemaakt.

Verwijderd

er zijn praktijken bekemd uit Z-Amerika die gerust 3-5 Euros vragen voor het gesprek. De foon-maatschappijen in die landen vinde het waarschijnlijk best, die delen mee in de winst...
Er zijn ook berichten dat of je je banknummer tijdelijk ter beschikking wilt stellen ivm een erfenis van 18 miljoen dollar uit een dictoriaal land. Om het "effe" als een normale transacite te laten lijkne wordt je verzocht eerst zelf een bedrag te storten...

Delelete-delete-delete-delete-delete-delete-delete-delete-delete-delete-delete-delete-delete

Het blijkt maar weer dat als er iets wordt geprikkeld tav gevoelens of geld een bepaalde groep mensen minder rationeel lijkt te worden.... Triest dat er nog steed zulke uitbuiters zijn, die daar misbruik van maken.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:14
Dat je zo'n heel verhaal leest... ik stop na 2 zinnen als ik het dan al niet allang opgegeven had. :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 13:32 schreef paella het volgende:
Dat je zo'n heel verhaal leest... ik stop na 2 zinnen als ik het dan al niet allang opgegeven had. :)
daarom:
Delelete-delete-delete-delete-delete-delete-delete-delete-delete-delete-delete-delete- delete
Pagina: 1