Help! DVD-ROM stuk!

Pagina: 1
Acties:

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Hoi...

Sinds een paar dagen doet mijn DVD-rom het niet meer...

Het is een Compaq Presario 1000MHz enz... Met Win ME... Maar het lijkt me dat het niet aan de software ligt, want volgens het systeem werkt alles 'correct'...

Hij is er ook opeens mee opgehouden... Terwijl de drivers niet zijn veranderd...

Is hij stuk? Ligt het wel aan de software? Of wat moet er gebeuren?!

Ik hoop dat ik snel een antwoord heb...

Alvast bedankt!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat doet ie allemaal niet meer?
Leest ie nog wel dvd'tjes, maar speelt ie ze niet af? Of ziet windows je hele dvd speler niet meer?

Beetje meer info svp.

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Meer info zou id handig zijn.

Verwijderd

Hoi,

Mijn aopen 1240 dvd speler heeft het ook plotseling begeven.
Hij deed helemaal niets meer. Als ik er een cd of een dvd schijfje plaatste dan tikte hij alleen maar wat en gaf windows aan dat ik een schijfje moest plaatsen terwijl er al een in zat.

Ook kon ik niet meer booten van deze dvd speler.
Hij was toen ca 9 maanden oud.

Ik heb deze dus terug gestuurd naar informatique.
Deze hebben hem getest en omgeruild voor een nieuwe.
Maar deze nieuwe pakte 4 van de tien keer het schijfje wel.
Dus ook deze terug gestuurd en ook deze nieuwe was dus defect.
Ik heb dus weer een nieuwe gekregen en nou is alles weer goed. Dus heb je dezelfde symptomen dan is je dvd speler dus defect. :'(

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 22:42
Welk merk is het? Of is dat niet te zien bij een compaq?

Knippert het ledje nog wel als je er een schijf in stopt?

Heb tijdje terug ook problemen gehad met een LiteOn. Het leek of ie aan het lezen was, maar vervolgens gebeurde er niets, waarschijnlijk defecte laser. Heb hem toen geruild, en er een snellere voor teruggekregen :)

Heb je nog garantie?

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

het lijkt erop dat hij dood is. Maar check ff of alle kabels nog goed vastzitten. Verder mag je de volgende keer wel ietsjes meer info geven ;)

Verwijderd

En bedoel je met DVDtjes, dan dat hij:

- geen DVD films afspeelt
- geen DVD schijfjes leest
- ook geen CD schijfjes leest
- ook geen lampjes branden tijdens het opstarten
- de slede ook niet meer opengaat
- Windows de schijf niet meer laat zien
- ook in veilige modus er geen error meldingen bij Configuratie->Systeem zijn
- je geen moederbord drivers, IDE/ATAPI, UltraDMA, ChipSetdrivers, Compaq ServicePacks hebt toegevoegd

??? gaarne meer info

Verwijderd

Compaq heeft toch een Helpdesk? :?

En volgens mij is dat niet Http://gathering.tweakers.net: mochten ze willen. :+

Gewoon ff bellen en ze komen, mits je (nog) on-site garantie hebt, ff bij je langs met een nieuwe.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA->OM

• Bernaar
Ff reageren op Eus:

- geen DVD films afspeelt >>(Klopt)
- geen DVD schijfjes leest >>(klopt)
- ook geen CD schijfjes leest >>(Klopt ook helaas)
- ook geen lampjes branden tijdens het opstarten >>(Dat doet ie nog wel!!!)
- de slede ook niet meer opengaat >>(Dat doet ie nog net ;))
- Windows de schijf niet meer laat zien >>(Klopt, hij 'ziet' geen cd-rom)
- ook in veilige modus er geen error meldingen bij Configuratie->Systeem zijn >>(Klopt)
- je geen moederbord drivers, IDE/ATAPI, UltraDMA, ChipSetdrivers, Compaq ServicePacks hebt toegevoegd >>(Driver is hetzelfde)

============================================================

Hij leest geen cd-roms meer... (Ik denk DVD's dus ook niet)

Ik heb alle kabels al gecheckt... Alles zat nog goed vast, zoals het was...

Nou, bij het opstarten knippert het ledje wel enz... Maar niet als je een cd erin doet... Dus hij 'ziet' misschien niet dat er een cd in zit...

Hellup!

Garantie heb ik niet meer, hij is 1,5 jaar oud...

• dr snuggles
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 16:16 schreef bvwillig het volgende:
Hij leest geen cd-roms meer... (Ik denk DVD's dus ook niet)

Ik heb alle kabels al gecheckt... Alles zat nog goed vast, zoals het was...

Nou, bij het opstarten knippert het ledje wel enz... Maar niet als je een cd erin doet... Dus hij 'ziet' misschien niet dat er een cd in zit...

Hellup!

Garantie heb ik niet meer, hij is 1,5 jaar oud...
Als het de laatste tijd steeds minder werd en hij nu geen cd's meer leest, kan het zijn dat je laserlens beetje vuil is. In dat geval kan je voor €8,- een cd kopen bij een elektrozaak met "haartjes" aan de onderkant. Die maken de lens weer schoon.

Als de speler "opeens" geen cd's meer leest en je hebt de laatste tijd geen nieuwe hardware geinstalleerd of vreemde crashes meegemaakt -> dan istie denk ik gaar.

Als tie gaar is ff naar de winkel gaan waar je je pc hebt gekocht en daar de dvd-speler omruilen. Volgens de wet en de Consumentenbond mag je ervan uitgaan dat producten het een x-aantal jaren doen. Als je tv na 1,5 jaar ontploft terwijl je maar een jaar garantie hebt, moet de zaak waar je hem gekocht hebt, een nieuwe/iets ter vervanging geven. Een dvd-speler heeft echt wel een langere levensduur dan 1,5 jaar.

Ps, je hebt toch wel verschillende cd's getest he? Legale/niet zelf gebrande cd's leest je dvd-spelertje denk het best. Probeer bijv eerst een audio cd.

• Bernaar
Op zaterdag 30 maart 2002 16:26 schreef wwillem het volgende:

[..]

Als het de laatste tijd steeds minder werd en hij nu geen cd's meer leest, kan het zijn dat je laserlens beetje vuil is. In dat geval kan je voor €8,- een cd kopen bij een elektrozaak met "haartjes" aan de onderkant. Die maken de lens weer schoon.

Als de speler "opeens" geen cd's meer leest en je hebt de laatste tijd geen nieuwe hardware geinstalleerd of vreemde crashes meegemaakt -> dan istie denk ik gaar.

Als tie gaar is ff naar de winkel gaan waar je je pc hebt gekocht en daar de dvd-speler omruilen. Volgens de wet en de Consumentenbond mag je ervan uitgaan dat producten het een x-aantal jaren doen. Als je tv na 1,5 jaar ontploft terwijl je maar een jaar garantie hebt, moet de zaak waar je hem gekocht hebt, een nieuwe/iets ter vervanging geven. Een dvd-speler heeft echt wel een langere levensduur dan 1,5 jaar.

Ps, je hebt toch wel verschillende cd's getest he? Legale/niet zelf gebrande cd's leest je dvd-spelertje denk het best. Probeer bijv eerst een audio cd.
Er brand trouwens nog WEL een lichtje als je een cd erin doet... Maar hij leest verder niks...

Hij leest ook geen audio-cd meer... Dus ook geen schoonmaak cd... Daar doet ie ook niks meer mee...(heb het geprobeerd)

Moet ik m niet gewoon zelf schoonmaken ofzo?!

Of iemand anders een ander idee?!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-03 22:42
Op zaterdag 30 maart 2002 16:36 schreef bvwillig het volgende:

[..]

Er brand trouwens nog WEL een lichtje als je een cd erin doet... Maar hij leest verder niks...

Hij leest ook geen audio-cd meer... Dus ook geen schoonmaak cd... Daar doet ie ook niks meer mee...(heb het geprobeerd)

Moet ik m niet gewoon zelf schoonmaken ofzo?!

Of iemand anders een ander idee?!
Tja, je zou hem open kunnen maken en met de hand het lasertje schoon kunnen maken met wat alcohol. Maar eerlijk gezegd geef ik je weinig kans. Denk dat ie kaputt is. :'(

Maar wat wwillem zegt over het terugbrengen klopt wel. Dus dan zou ik dat eerst doen voor je hem open zou maken.

Mijn fotografie en videografie

• Bernaar
Denken jullie dat hij schoongemaakt moet worden of dat er iets stuk is?
Want ik vraag me af waarom het lampje wel soms brand enz...

Weet iemand een site waarop staat uitgelegd hoe je zoiets schoonmaakt?

• dr snuggles
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 12:02 schreef bvwillig het volgende:
Denken jullie dat hij schoongemaakt moet worden of dat er iets stuk is?
Want ik vraag me af waarom het lampje wel soms brand enz...

Weet iemand een site waarop staat uitgelegd hoe je zoiets schoonmaakt?
Zo gauw als je je dvd-rom open maakt krijg je van ze lang zal ze leven geen nieuwe meer van de leverancier/winkel waar je hem gekocht heb.

Verwijderd

Ik heb hier ook zo'n Compaq Presario waarvan de DVD-rom er op een dag om onverklaarbare wijze mee ophield. Zat ook geen garantie meer op.

Ik heb hem nog opengehaald en de boel schoongemaakt, maar het mocht niet baten...

Hij hield er ineens zomaar mee op... :(

Ik zou eerst maar ff naar Compaq bellen enzow, kijken of zij er iets aan kunnen doen.
Daarna kun je m wel openhalen en/of schoonmaken, je kunt ook van die cd'tjes met een soort borsteltjes ofzow kopen, die zijn om de lens schoon te maken, kun je ook proberen.

Veel succes!

• Bernaar
Op zondag 31 maart 2002 19:06 schreef DarkPipo het volgende:
Ik heb hier ook zo'n Compaq Presario waarvan de DVD-rom er op een dag om onverklaarbare wijze mee ophield. Zat ook geen garantie meer op.

Ik heb hem nog opengehaald en de boel schoongemaakt, maar het mocht niet baten...

Hij hield er ineens zomaar mee op... :(

Ik zou eerst maar ff naar Compaq bellen enzow, kijken of zij er iets aan kunnen doen.
Daarna kun je m wel openhalen en/of schoonmaken, je kunt ook van die cd'tjes met een soort borsteltjes ofzow kopen, die zijn om de lens schoon te maken, kun je ook proberen.

Veel succes!
Heeft Compaq jouw een nieuwe gegeven dan?!

Dat schoonmaakcd-tje leest hij dus ook niet meer... Misschien is dat ding dat de cd's ronddraait stuk... Of is dat een hele rare gedachte?!

• Bernaar
help?! :'(

• Bernaar
Weet iemand dan op z'n minst een site waarop je kan lezen hoe en waarmee je je lens schoonmaakt!?

Thnx

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Pak een schoevendraaier (of een torx, sterschroeven) en schroef de onderkant open. Haal de lade naar voren en haal de voorkant er af, zit er op geschoven. Haal dan de front er af en schroef/haal het totale binnenwerk er uit. dan zie het mechanisme en de lens zitten.

een tip: Maak de lens nooit schoon met alcohol. de lens is van kunstof, alcoho, heeft zeer de neiging om kunstof aan te tasten (heb er ervading mee, kon toen brander weggooien). De lens is dan niet meer zuiver en dan zal je problemen krijgen met lezen. Gebruik gedistelleerd water, of kokend water (damp trekt wel weg).

Zit er nog garantie op je drive, ga terug naar de winkel voor een ander, of laat hem daar testen.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• Bernaar
Op vrijdag 12 april 2002 00:08 schreef endeavor het volgende:
Pak een schoevendraaier (of een torx, sterschroeven) en schroef de onderkant open. Haal de lade naar voren en haal de voorkant er af, zit er op geschoven. Haal dan de front er af en schroef/haal het totale binnenwerk er uit. dan zie het mechanisme en de lens zitten.

een tip: Maak de lens nooit schoon met alcohol. de lens is van kunstof, alcoho, heeft zeer de neiging om kunstof aan te tasten (heb er ervading mee, kon toen brander weggooien). De lens is dan niet meer zuiver en dan zal je problemen krijgen met lezen. Gebruik gedistelleerd water, of kokend water (damp trekt wel weg).

Zit er nog garantie op je drive, ga terug naar de winkel voor een ander, of laat hem daar testen.
Er zit geen garantie meer op :'(
Maar ik hoop dat het zo lukt...
Pagina: 1