Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen

Het is gewoon een ijzer plaatje met 4 moertjes op gelast, en daar een M8 draadstang in gedraait. Ik kan helaas maar tot 15 cm gaan.
Het verzinken van de speaker (A)
1) eerst het middel opzoeken
2) lengte van de "passer" en uitrekenen voor A, en de diepte instellen
3) schroef je een schroef door het gaatje van de "passer" in het middelpunt van de cirkel in het MDF
4) Frezen maar
Het gat uitfrezen (
1) diepte en lenge instellen, niet te veel in 1 keer willen doen. (6mm is goed)
2 elke keer weer de frees iets dieper zetten
3) Als je bij de laaste keer bent dat je de frees niet dieper hoeft te zetten, frezen tot 180 graden, lijmklem op het baffle en de cirkel zetten.
4) nog 180 graden, en klaar
Je bent klaar, geen afwerking nodig, 100% zuivere cirkel
Het is sneller dan met een decoupeer zaag omdat je geen afwerking nodig hebt.
Je kan een houtpakket natuurlijk ook kopen, ik denk dat de drempel is voor het zelf maken van de planken bij verzinken uitfrezen ligt hier door kleiner is geworden. Wat weer veel geld scheelt.
Het is gewoon een ijzer plaatje met 4 moertjes op gelast, en daar een M8 draadstang in gedraait. Ik kan helaas maar tot 15 cm gaan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| A B A
: : : :
_______: : : :__________
|____: :____|
| |
| |
____________| |_______________ |
Het verzinken van de speaker (A)
1) eerst het middel opzoeken
2) lengte van de "passer" en uitrekenen voor A, en de diepte instellen
3) schroef je een schroef door het gaatje van de "passer" in het middelpunt van de cirkel in het MDF
4) Frezen maar
Het gat uitfrezen (
1) diepte en lenge instellen, niet te veel in 1 keer willen doen. (6mm is goed)
2 elke keer weer de frees iets dieper zetten
3) Als je bij de laaste keer bent dat je de frees niet dieper hoeft te zetten, frezen tot 180 graden, lijmklem op het baffle en de cirkel zetten.
4) nog 180 graden, en klaar
Je bent klaar, geen afwerking nodig, 100% zuivere cirkel
Het is sneller dan met een decoupeer zaag omdat je geen afwerking nodig hebt.
Je kan een houtpakket natuurlijk ook kopen, ik denk dat de drempel is voor het zelf maken van de planken bij verzinken uitfrezen ligt hier door kleiner is geworden. Wat weer veel geld scheelt.
Reality beats fiction by far!