Toon posts:

BIOS settings A7V266-E+athlon XP1800+Win2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb dit setje van de week aangeschaft maar heb dus zware problemen, zeer instabiel, krijg Win2K er niet eens fatsoenlijk op geinstalleerd, komt met fysieke geheugendumps, hangt of slaat vast, kortom een "disaster".
Ook met opstarten komt ie continu in de BIOS.
Wat specificaties:

AMD Athlon 1800+ XP
Asus A7V266-E (bios versie 1005)
256 MB DDR PC 2100
40GB HDD MAxtor
64 MB Geforce 2MX PowerColor

Who can help me .... :? .. en wat zijn de bios settings waardoor die wel stabiel kan draaien en dat ik Win2K kan installeren ...

Dank U !! ;)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je al met Google in de nieuwsgroepen gezocht?
In ieder geval zou ik Memory Timings BY SPD kiezen, eventueel Fast Writes op OFF. Performance Settings Normal.

Verwijderd

Hoe heet wordt je processor?

Fail-safe default settings laden.

Bios een keer resetten.

Nieuw Bios?

Verwijderd

Topicstarter
De processor wordt zo'n 42 graden ... maar ja echt kans om warm te worden heeft ie niet, continu reboot of wat anders tijdens het installeren :'(
En heb er net een nieuwe bios versie opgezet van 1004 naar 1005.

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 15:53 schreef MrMike het volgende:
En heb er net een nieuwe bios versie opgezet van 1004 naar 1005.
En is dat zeker weten goed gegaan?

Verwijderd

Topicstarter
OK .. de BIOSupdate is goed verlopen.
Heb nu eindelijk na wat geknooi in de BIOS Win2K kunnen installeren .. Nu heb ik dus de volgende problemen waarvan ik de oplossing zo 1,2,3 niet heb.
Als ik via start de pc opnieuw laat opstarten komt ie met een zwart scherm (herstellen van de configuratie) ?? :?
In de BIOS .. als ik wijzigingen aanbreng .. slaat ie soms vast of onthoudt ie de wijzigingen niet ?? :?
En ik heb geprobeerd een modem te installeren (Motorola) maar die wil ie ook niet vreten .. (soms tijdens het installeren klapt ie eruit en start de pc opnieuw op) het is net een terugkerend cyclus. Nu denk ik dat ie toch wel geinstalleerd is ... staat onder de modem opties in het configuratiescherm, staat er dit modem werkt prima, maar als ik de diagnostische gegevens opvraag (communiceren met de modem) komt ie met een foutmelding op com2 (waar ie dus geinstalleerd is). Nou zou ik hem wel op een andere com poort willen proberen .. maar dat krijg ik dus niet voor elkaar ?? :?
Who can help solving me those problems ??
Bedankt in ieder geval ... ;)
Pagina: 1