[LCD] conrad LCD kapot door verkeerde potmeter?

Pagina: 1
Acties:

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Ik heb een conrad 20 x 2 character LCD gekocht en aangesloten volgens het schema met manual backlite. Ik had voor de 10K potmeter een beetje een goedkoop ding genomen. ik heb m aangesloten, en toen deed ie niks. Maar mijn printerpoort deed ook niets meer.
Ik heb er nu een nieuwe potmeter op zitten, en wil hem gaan aansluiten op een andere pc. Ik heb alle draadjes nog een keer doorgemeten, en dat was goed.
Probleem is dus: kan ik hem veilig aansluiten op die andere pc, zonder dat ik ook die printerpoort sloop?

ps: de LCD laat als ik hem aansluit op 5 volt (dus nog niet op printerpoort) wel de eerste regel vol zwarte blokjes zien, betekend dit dat ie nog leefd? :? (ik hoop van wel, want die printerpoort kan mij echt nix schelen)

update::
de wonderen zijn de wereld nog niet uit....

ik herstartte smartie en ... hij deed t, maar mn geluidskaart maakt nog steeds een raar geluid. foto's zullen volgen....

slotje?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 15:13 schreef krekrrr het volgende:
Ik heb een conrad 20 x 2 character LCD gekocht en aangesloten volgens het schema met manual backlite. Ik had voor de 10K potmeter een beetje een goedkoop ding genomen. ik heb m aangesloten, en toen deed ie niks. Maar mijn printerpoort deed ook niets meer.
Ik heb er nu een nieuwe potmeter op zitten, en wil hem gaan aansluiten op een andere pc. Ik heb alle draadjes nog een keer doorgemeten, en dat was goed.
Probleem is dus: kan ik hem veilig aansluiten op die andere pc, zonder dat ik ook die printerpoort sloop?

ps: de LCD laat als ik hem aansluit op 5 volt (dus nog niet op printerpoort) wel de eerste regel vol zwarte blokjes zien, betekend dit dat ie nog leefd? :? (ik hoop van wel, want die printerpoort kan mij echt nix schelen)
Tip : ( Heb het zelf gehad dat LCD fried was... )

Als het zo is dat ie verrot is ( Je LCD ) , Terugsturen, Ik kreeg gewoon een nieuwe :) Het duurde helaas wel 3 weken...

Die zwarte balk klopt, En het betekent misschien dat ie nog leefd, Bij mij gaf tie namelijk ook die lijnen ( Ik heb een 4X40 ) En hij was wel verrot... Heb namelijk nu een nieuwe die ik met exact de zelfde draadjes heb aangesloten, En deze werkt wel :)

[EDIT]
Ik heb dit soort potmeters gebruikt :
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/445/G1/445606G1.JPG

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
dus dan gaan we conrad maar eens ff oplichten ! ;)

bedankt voor de snelle reactie

denk je trouwens dat ik m nog veilig op die 2e pc kan aansluiten?

ja ik ook diezelfde potmeters. moet toch wel 10K ohm zijn?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 15:21 schreef krekrrr het volgende:

Ik weet het niet... Weet je zeker dat je printer poort fried is? Heb je geprobeert er een printer o.i.d. aan te hangen?

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 15:21 schreef krekrrr het volgende:

ja ik ook diezelfde potmeters. moet toch wel 10K ohm zijn?
Hangt er van af welk schema je gebruikt... Moet je ff het schema posten...

Deze toevallig? :
Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~fjbgp/smartie/lcd44780.gif

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
ja, die printerpoort is inderdaad heen, zal t zo ff checken met een printer. mn geluidskaart maakt nu trouwens ook een gaar geluidje als ik smartie opstart...

schema: http://www.rendo.dekooi.nl/~fjbgp/smartie/lcd44780.gif

ja, is dezelfde. wat reageren jullie trouwens snel...

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 15:24 schreef krekrrr het volgende:
ja, die printerpoort is inderdaad heen, zal t zo ff checken met een printer. mn geluidskaart maakt nu trouwens ook een gaar geluidje als ik smartie opstart...

schema: http://www.rendo.dekooi.nl/~fjbgp/smartie/lcd44780.gif
Bij dat schema is de 10K Ohm Potmeter voor het contrast, en de 100 Ohm voor de achtergrond verlichting...

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
ja, dat had ik ook in de gaten....

kan het trouwens ook zo zijn dat ie al voor dat ik m aansloot verrot was?

schadevergoeding richting conrad voor mn MoBo ;)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 15:29 schreef krekrrr het volgende:
ja, dat had ik ook in de gaten....

kan het trouwens ook zo zijn dat ie al voor dat ik m aansloot verrot was?

schadevergoeding richting conrad voor mn MoBo ;)
Ach, je kan het allicht proberen... LCD terug sturen met de mededeling dat doordat ie niet goed was, Je de parralelle poort van je pc hebt opgeblazen... En dat je geluidskaart sindsdien vaag doet... :P Wie weet trek je er nog een nieuwe geluidskaart uit ook :)

edit:

I KNOW.... IM BAD.... >:)

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
viper, waar heb jij trouwens die 4 x 40 in gekregen, die zijn toch almachtig groot?

heb je trouwens MSN, dat gaat wat makkelijker...

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 15:31 schreef krekrrr het volgende:
viper, waar heb jij trouwens die 4 x 40 in gekregen, die zijn toch almachtig groot?
Check this : http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1778033302 Sorry voor de brakke kwaliteit, Foto`s komen nog, Heb hem ook net...

Je ziet het goed, Netjes extern gemaakt... :P Met dit kassie :
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/523/G1/523968G1.JPG
Check ook dit topic... : [topic=453982/1/25]

MSN : sp_boot@hotmail.com

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
meine dammen und herren...

ik herstartte smartie en ... hij deed t, maar mn geluidskaart maakt nog steeds een raar geluid. foto's zullen volgen....

slotje?

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 16:15 schreef krekrrr het volgende:
meine dammen und herren...

slotje?
Gefeliciteerd ! Sorry, Was ineens weg op MSN... Server was gecrashed... Alles doet het nu weer :)

En er hoeft geen slotje op, Wie weet heeft iemand anders hier nog wat aan...

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 15:35 schreef Viper3.5 het volgende:

[..]

Check this : http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1778033302 Sorry voor de brakke kwaliteit, Foto`s komen nog, Heb hem ook net...

Je ziet het goed, Netjes extern gemaakt... :P Met dit kassie :
[afbeelding]

MSN : sp_boot@hotmail.com
Waar heb je dat kastje gekocht? Moet ik ook hebben!

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 18:13 schreef tjetta het volgende:

[..]

Waar heb je dat kastje gekocht? Moet ik ook hebben!
Conrad...

Link : http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_EV[SEARCHSWS]=op&TK_PAR[SUCHBEGRIFF]=523976&TK_PAR[USER_ID]=0201028541017508003&TK_PAR[TOPLEVEL]=1

Verwijderd

Okee, Topic starter heeft een nieuw probleem...

Zijn LCD heeft tijdelijk gewerkt... Maar nu doet ie helemaal niks meer ! Ook geen initialisatie lijnen meer...

Ik ga er van uit dat het LCD fried is... Wat denken jullie? ( Voordat ie hem voor niks terug stuurt... )

Verwijderd

Terugsturen :)

Verwijderd

Idd gewoon een nieuwe claimen *D

Verwijderd

nieuwe claimen.

Verwijderd

Okee jongens... KREKRRR is momenteel off, Die moet rekening houden met zijn telefoontikken... Ik zal hem zeggen dat ie hem terug kan sturen...

Thanx Y`All

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op zondag 31 maart 2002 23:45 schreef Viper3.5 het volgende:
Okee, Topic starter heeft een nieuw probleem...

Zijn LCD heeft tijdelijk gewerkt... Maar nu doet ie helemaal niks meer ! Ook geen initialisatie lijnen meer...

Ik ga er van uit dat het LCD fried is... Wat denken jullie? ( Voordat ie hem voor niks terug stuurt... )
Meet ook de bedrading eens door... zou ook wel eens een los soldeer punt of een draadbreuk kunnen wezen (en dan stuur je hem voor niks terug ja :) )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 11:37 schreef Creepy het volgende:

[..]

Meet ook de bedrading eens door... zou ook wel eens een los soldeer punt of een draadbreuk kunnen wezen (en dan stuur je hem voor niks terug ja :) )
heeft ie al gedaan... Meerdere malen... Alles klopt. Hij heeft zelfs geen initalisatie lijnen meer, en er staat gewoon 5 volt op het LCD....

Verwijderd

gvd ben neit de enigste kut ding van mij werkt ook niet gvd gvd ik stuur hem ook terug >:)
ik heb presiec zelfde alles :(

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 15:35 schreef Viper3.5 het volgende:
Dat topic waar ze nu al bijna een maand op pics wachten? :P
Pagina: 1