2 sblive 5.1 kaarten en windows xp

Pagina: 1
Acties:

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Zoals in de titel al vermeld doe ik een poging om 2 sblive 5.1 kaarten in windows xp te installeren.... (na een hoop zoeken hier op god en op creative ben ik erachter gekomen dat het al moeilijk genoeg is om er eentje aan de praat te krijgen...) maar goed ik heb die dingen nu eenmaal...
Volgens mij is er een irq conflict maar ik kan die kaarten niet een ander irq geven, ik kan in de bios instellen wat ik wil ze gaan iedere keer op de volgen de irq's zitten:
kaart 1: irq 4
kaart 2: irq 10

ik heb ze al in verschillende pci sloten gestopt.
Ik heb al de nieuwste drivers van de kaarten geïnstalleerd.
Ik heb de nieuwste via 4 in 1 drivers geïnstalleerd.
Ik heb de update voor soundblaster kaarten van via geïnstalleerd.
Als ik er een kaart uit haal dan werkt het perfect... (ze werken beide perfect als ze alleen erin zitten dus er is nix mis met de kaarten).
Com poorten in de bios uitgeschakeld
Onboard geluidskaart in de bios uitgeschakeld

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen...

Systeem specs

Gigabyte moederbord GA-7ZX-E VIA KT133A Chipset
Amd XP1600+ processor
256 mb intern
Ati Rage pro 8mb videokaart
Soundblaster live 5.1 player (2x)

Ps in windows 98 lukt het ook niet

Verwijderd

probeer je ze TEGELIJK te gebruiken??

ik heb hier een SBlive 5.1 >> 5.1 speakers en me onboard >> wireless-headset

maar ik kan ze NIMMER tegelijk gebruiken...

heb je er wel beide kaarten zonder een X of een ! teken bij je devicemanager staan?? :?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hoi Ab_dullah,

Welkom in [forum=11] Zou je de volgende keer bij het openen van een topic in WOS eerst dit willen doorlezen:

[topic=331522]

Tevens is dit meer een topic voor:

[forum=9]

*schop* :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ksmedts
Ok misschien niet helemaal duidelijk aangegeven... Ik krijg beide kaarten wel geïnstalleerd, maar als ik na de installatie de computer opnieuw opstart krijg ik een blauw scherm tijdens het starten.... En dan kan ik alleen via de veilige modus nog in windows komen....

Het is de bedoeling om dadelijk deze kaarten te gaan gebruiken om te draaien in bpm studio.....

• ksmedts
*schop*

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Er is best kans dat het helemaal niet gaat werken, heel misschien als je verschillende drivers voor de twee kaarten gebruikt, maar IMHO heb je meer kans met twee verschillende geluidskaarten.

ik wil 'm wel ruilen met mijn kaartje van twee geeltjes

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
wat wil je er eigenlijk mee bereiken?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• ksmedts
Ok ff niet meer in dit topic gekeken.... :) maaruh ik heb er maar een sb live 5.1 vervangen voor de 128 uit de comp van m'n broertje (is die ff blij) en nu werkt het wel.... de 4.1 wilde ook niet werken maargoed.
Op maandag 01 april 2002 19:18 schreef F_J_K het volgende:
Er is best kans dat het helemaal niet gaat werken, heel misschien als je verschillende drivers voor de twee kaarten gebruikt, maar IMHO heb je meer kans met twee verschillende geluidskaarten.

ik wil 'm wel ruilen met mijn kaartje van twee geeltjes
te laat heb al een andere.
Op dinsdag 02 april 2002 17:40 schreef P5ycho het volgende:
wat wil je er eigenlijk mee bereiken?
Met draaien is het wel handig als je een kanaal hebt om voor te beluisteren en een ander kanaal om af te spelen.
Pagina: 1